מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשס״ח 10.07.2008

כשאדמו"ר האמצעי נ"ע התגייס לטובת יתומים

לפנינו אגרת שכתב כ"ק אדמו"ר האמצעי אל המ"ץ של העיירה, מוה"ר אברהם במוה"ר מרדכי, אשר ר' נחמן מעיירה זו נפטר, והשאיר יתומים. היתומים פנו אל רבנו שיתווך בינם בענין הירושה (יחד עם עוד חברי בית דין) ■ אדמו"ר האמצעי נ"ע  פנה אל הרב באגרת שלפנינו וכתב כי "עליו מוטל הדבר ליתן עינו ולבו שיקויים הכל לנכון לטובת היתומים", וכן שיסכים להיות אפוטרופוס על העזבון, יחד עם שנים הנ"ל מאנשי העיר  לסיפור המלא מבית הגנזים
כשאדמו
הרב שלום בער לוין
מנהל ספריית חב"ד בניו יורק

לפנינו אגרת שכתב כ"ק אדמו"ר האמצעי אל המ"ץ של העיירה, מוה"ר אברהם במוה"ר מרדכי, אשר ר' נחמן מעיירה זו נפטר, והשאיר יתומים. היתומים פנו אל רבנו שיתווך בינם בענין הירושה (יחד עם עוד חברי בית דין).

אחרי הדין תורה "יצא מאתנו בסדר וגמר נכון", וגם מינה הב"ד אפוטרופסים על העזבון הזה, את המ"ץ הנ"ל, יחד עם עוד שנים מאנשי העיר, מו' שאול ב"ר אליעזר, ומו' יעקב ב"ר נפתלי.

אח"כ פנה רבנו אל הרב המ"ץ, באגרת שלפנינו א) ש"עליו מוטל הדבר ליתן עינו ולבו שיקויים הכל לנכון לטובת היתומים". ב) שיסכים המ"ץ להיות אפוטרופוס על העזבון, יחד עם שנים הנ"ל מאנשי העיר.

*

הלשון שכותב "יצא מאתנו בסדר וגמר נכון", מורה שהיה זה דין תורה ע"י ג' דיינים, בראשות רבנו.

כך מצאנו גם לקמן באגרת נוספת במדור זה, שטר בוררות ופסק דין, אשר שלושת הדיינים שבו היו כ"ק אדמו"ר האמצעי, אחיו מוה"ר חיים אברהם, ודודו מהרי"ל מיאנאוויטש.

כבר כ"ק אדמו"ר הזקן כותב, בתשובות שלו לחקירות ודרישות מאסרו הראשון (אגרות קודש שלו ח"ב סי' ו סי"ג): "הרבה אנשים שיש להם עניינים וסכסוכים בדבר שבממון ואינם רוצים לילך במשפטים רק סומכים על יושר לבבי עפ"י פשר דבר לפשר ביניהם בכי טוב ברצון ולא בשום תוקף ועוז". ובזה המשיך להתעסק גם כ"ק בנו אדמו"ר האמצעי.

לאהו' ה"ה הרב המ"ץ מו' אברהם במו' מרדכי נ"י

הן למראה עיניו כל אשר יצא מאתנו בסדר וגמר נכון, בעזבון ידידנו המנוח מו' נחמן ז"ל, ועליו מוטל הדבר ליתן עינו ולבו בזה שיקויים הכל לנכון לטובת היתומים בני המנוח ז"ל.

ועשינו אותו אפטרופוס, עם מו' שאול ב"מ אליעזר, ומו' יעקב ב"מ נפתלי, לפקח בכל דבר פרט. ושכרם כפול מאת ה' כל הימים עבור חסד אמת שיעשו עם יתמי המנוח ז"ל.

והי' זה שלום ואמת מנאי המבקש באמת

דובער באאמו"ר ז"ל נ"ע
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.