מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשס״ח 08.07.2008

כך נראית "מפת הכוכבים" של ג' תמוז תשנ"ד

עשרות תושבי קרית ביאליק גדשו את בית הכנסת בו נערכה ההתוועדות לכבוד ג' תמוז. במוקד ההתוועדות הרצאתו המאלפת של הרב ישראל מרילוס בנושא: "תפקידם של נשיאי חב"ד בראי האסטרונומיה" ■ ב'כתבה מלאה': כך נראית "מפת הכוכבים" של ג' תמוז תשנ"ד  לסיפור המלא
כך נראית

עשרות רבות מתושבי קרית ביאליק, גדשו ביום ראשון בערב את בית הכנסת בשכונת גבעת הרקפות קרית ביאליק, בארוע מרשים שארגן שליח חב"ד במקום – הרב פינחס מרטון. בלטו בנוכחותם חברי מועצה ונבחרי ציבור, שבאו להשתתף בכנס.

לאחר כתיבת פ"נים, ולאחר שהציבור הרחב צפה בוידאו מיוחד על הרבי, פתח השליח הרב מרטון בדברים מרתקים אודות מהות היום. בהמשך נאמו חברי מועצת העיר, וכמה מהמשתתפים שיתפו את הנוכחים בהיכרותם שלהם את הרבי.

המרצה והחוקר, הרב ישראל מרילוס,  ריתק את הנוכחים בהרצאה מאלפת במשך למעלה משעתיים! הוא חשף בפני המשתתפים גילוי אסטרונומי מדהים הקשור ל"אושפיזין החסידיים" – נשיאי חב"ד לדורותיהם החל מהבעל-שם-טוב, פרי מחקרו בספר העומד לצאת בימים אלו ממש.

בחן מיוחד בתוספת מעט הומור, הסביר הרב מרילוס מהי תפיסת היהדות את נושא האסטרונומיה בכלל, ואף הציג בקצרה את מחקרו המפורסם שראה אור זה מכבר בספרו 'חכמת ישראל', ובו תגלית שהכתה בתדהמה את עולם האסטרונומיה: ארבע נקודות רגישות בגלגל המזלות הקשורות באופן ישיר לעם ישראל, כאשר אחת מהן קשורה ישירות לכל מלחמות ישראל לאורך ההיסטוריה.

"לא גדלתי במשפחה חב"דית, אבל המחקר שאציג בפניכם הערב גרם לי להפוך לחסיד חב"ד נלהב", פתח הרב מרילוס בחלק הארי של הרצאתו, תוך שהוא מציג על מסך-מקרן את מפות השמים בימי ההולדת וההסתלקות של אדמו"רי חב"ד לדורותיהם. מרילוס מצביע על קשר בלתי נתפס, חסר הסתברות, אך מתאים בדיוק לדברים המובאים בשיחות הקודש של הרבי אודות מהות תפקידם של כל אחד מהנשיאים הללו.

שיא השיאים של תגליתו של מרילוס הוא ללא ספק מפת השמים ביום ג' תמוז ה'תשנ"ד. "תפקידו של הרבי הוא להוריד את כל ההשפעות של הנשיאים שלפניו לעולם הזה הגשמי ממש, דבר שמוכח ומקבל ביטוי ממשי בקונסטלציה הנדירה של מפת השמים ביום ג' תמוז תשנ"ד", מסביר הרב מרילוס בלהט. "לא ניתן לשער את גודל התדהמה שאחזה בי, כמו גם את ההפתעה וההלם שאחזו בכל אדם שהראתי לו את הגילוי, מהם אנשי מדע וטכנולוגיה העוסקים בחקר האסטרונומיה" הוא מוסיף.
המסך כבה, אך הנוכחים נשארים רתוקים למקומותיהם. במשך שעה ארוכה הם שואלים שאלות, והרב מרילוס משיב, ברהיטות ובטוב-טעם, תוך שהוא מתבל את דבריו בסיפורים אודות הרבי ופועלו.

מפת ג' תמוז ה'תשנ"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.