מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשס״ח 07.07.2008

חיידר אידיש ביתר עילית: אבות ובנים בלימוד ובהתוועדות

יום ההילולא ג' בתמוז צויין בביתר עילית באירוע מיוחד שנערך בקמפוס חב"ד בעיר בהשתתפות ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין. הרב טוביה זילברשטרום התוועד עם תלמידי חיידר אידיש אהלי מנחם והטיב להמחיש להם את עניינו של יום במבחר סיפורים מרתקים על הרבי. מקהלת תלמידי החיידר הלהיבה את הקהל בנגינה חסידית טהורה  לסיפור המלא
חיידר אידיש ביתר עילית: אבות ובנים בלימוד ובהתוועדות
יום ההילולא ג' בתמוז צויין בביתר עילית באירוע מיוחד שנערך בקמפוס חב"ד בעיר בהשתתפות ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין. הרב טוביה זילברשטרום התוועד עם תלמידי חיידר אידיש אהלי מנחם והטיב להמחיש להם את עניינו של יום במבחר סיפורים מרתקים על הרבי. מקהלת תלמידי החיידר הלהיבה את הקהל בנגינה חסידית טהורה

מדוע צריך רבי?

לפנות ערב יום ההילולא התכנסו תלמידי חיידר אידיש בביתר יחד עם אבותיהם לאירוע שמלכתחילה תוכנן להיקרא "מאה ושש דקות של נחת" אך בהמשך התארך עמוק אל שעות הערב המאוחרות.

הכינוס נפתח בתפילת מנחה כשלפני התיבה עובר יו"ר הנהלת המוסד הרב חיים גרינברג. מיד לאחר התפילה החלה שעת לימוד של "אבות ובנים" שבה נלמדה על ידי כל המשתתפים שיחה של הרבי משנת תשל"ב אודות חשיבות ההתקשרות לנשיא הדור והכוח שיש ב"תפילתו של משה" להעלות את המקושרים אליו – או אלה שעל כל פנים אינם מנגדים אליו – מירידה גדולה דוגמת זו שהיתה לאנשי דור המדבר שעל ידי התקשרותם למשה רבנו זכו שתפילתו עליהם הועילה עד שלעתיד לבוא יקומו ויעלו עם משה רבנו – כפי שהוא בדרגתו לאחר שנתעלה עילוי אחר עילוי בגן עדן - לארץ ישראל.

הגאב"ד שאל – הרבי ענה

בדקות שנותרו עד תפילת ערבית צפו הנוכחים במראות קודש משיחות הרבי אודות תוכנם של י"ב הפסוקים, כאשר כהקדמה לכך עלה התלמיד מנדי מרכוס וסיפר על שיחה מיוחדת שהקדיש הרבי להסברת תוכנם של כל אחד מהפסוקים וסגולתם להשבית אויב ומתנקם.

היה זה בשנת תשל"ו כאשר שלוחי הרבי לארץ הקודש ביקשו את רשותו של גאב"ד ירושלים דאז – בעל ה"מנחת יצחק" זצ"ל – לומר את הפסוקים בעצרת תפילה שנערכה בעיר הקודש לשלומם של חטופי טיסת אייר-פראנס. הגאב"ד נענה בחפץ לב לבקשתם ובנוכחותם של השלוחים הורה לספרא דדיינא לשלב את אמירת י"ב הפסוקים בתוך מעמד התפילה.

שלושה ימים לאחר מכן כאשר בניסי ניסים שוחררו החטופים בפעולה שנודעה כ"מבצע אנטבה", זימן אליו שוב הגאב"ד את השלוחים והביע בפניהם את קורת רוחו על הזכות שגילגלו לידיו לקיים את הוראת הרבי באמירת י"ב הפסוקים במעמד רבבות יהודים. בהזדמנות זו ביקשם הרב וייס זצ"ל לשאול בשמו את הרבי, האם כוחם של הפסוקים הוא בעצם היותם דברי תורה ששומרים ומצילים או שיש כוח מיוחד להשבית אויב ומתנקם דוקא בשנים עשר הפסוקים ומאמרי רז"ל שנבחרו על ידי הרבי.

השלוחים העבירו את השאלה למזכירות הרבי ואכן בהתוועדויות שהתקיימו בסמיכות לאותם ימים ביאר הרבי את כוחו וסגולתו המיוחדת של כל אחד מי"ב הפסוקים נוסף לסגולתם הכללית מעצם היותם חלק בתורה.

סודות מהחיידר

לאחר תפילת ערבית נטל הקהל את ידיו להתוועדות וסעודת מצוה שנפתחה בסיום מסכת ראש השנה על ידי תלמיד כיתת המכינה לישיבה הת' שלום בער ליפסקר. לאחר הסיום ואמירת הקדיש כנהוג ולאחר אמירת קטע ממאמר "ואתה תצווה" על ידי התלמיד מנדי יעקובוביץ', נטל את רשות הדיבור ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין.

בדברי ברכה קצרים ומלאים תוכן קישר את פרשת השבוע למעמד הלימוד וההתוועדות. במלים חמות שיבח ראש העיר את עבודתו המסורה של מנהל החיידר הרב מנחם מענדל הכהן שנושא על כתפיו את עולו של החיידר במסירות ובאהבה אין קץ. הרב רובינשטיין סיפר לנוכחים על תוכניות הפיתוח שעלו בפגישותיו עם המנהל והבטיח שיעשה כל שביכולתו לפיתוחו ולשגשוגו של החיידר.

לשלוח העתק לרבי

את הנאום המרכזי נשא המחנך החסידי ר' טוביה זילברשטרום שפתח את דבריו בהצעה פרקטית לילדים שדקות קודם לכן קיבלו מידי מחנכיהם תעודות הוקרה על הצטיינות בלימוד ובתפילה. "הדבר הראשון שכל אחד מכם בודאי יעשה עם התעודה שבידיו צריך להיות משלוח של העתק ממנה לרבי עם דיווח על קבלת התעודה ועל מה היא ניתנה לכם."

כאן הפליא הרב זילברשטרום לתאר את גודל הנחת רוח שהיתה לרבי מבשורות טובות ובפרט כאלה שנתקבלו מילדים אודות החלטות טובות וביצוען. "זכורני – סיפר הרב זילברשטרום – שכאשר ילד בן תשע הודיע לרבי על החלטתו לקום חמש דקות מוקדם יותר כדי להספיק לומר את ברכות השחר במתינות ענה לו הרבי בפתק בן מילה אחת: החייתני!"

בהמשך הדברים סיפר הרב זילברשטרום כמה סיפורים מעניינים על יחסו האבהי של הרבי לכל אחד ואחד ועל ישועות ניסיות שלאחדות מהן שהיו בשנים האחרונות היה הוא עצמו עד להתרחשותן. התלמידים המרותקים וגם אבותיהם היו צמאים לשמוע עוד ועוד אך מחוגי השעון כבר חצו מכבר את קוי השעה עשר, והילדים כחיילים ממושמעים שלפניהם עומד עוד יום של לימודים על טהרת הקודש יצאו לבתיהם בתחושת התרוממות ומתוך קבלת החלטות טובות שבוודאי ידווחו עליהן בקרוב לרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.