מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשס״ח 03.07.2008

שר הביטחון אישר להרחיב את הישיבה בבית רומנו בחברון

שר הביטחון אהוד ברק אישר בשבוע שעבר בניית פנימייה בישיבה שבבית רומנו בחברון, נחלתו של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע. במקום פעלה בשעתו, במשך 5 שנים ישיבת "תורת אמת", עד לסגירתה בידי הטורקים במלחמת העולם הראשונה ■ פרויקט הבנייה שאושר משמעותי: בניית אגף נוסף לישיבה, מבנה רב-קומתי, צר ורחב, שייבנה בצמוד לקיר קיים וישמש כפנימייה לתלמידים ■ השליח בחברון הרב דני כהן ל-COL: "מדובר בהישג משמעותי מאוד כאשר נחלתו של האדמו"ר הרש"ב מתרחבת באישור ממשלה בישראל"  לסיפור המלא
שר הביטחון אישר להרחיב את הישיבה בבית רומנו בחברון
"בית רומנו" בחברון בימים ההם

שר הביטחון אהוד ברק אישר בשבוע שעבר בניית פנימייה בישיבה שבבית רומנו בחברון. הידיעה על האישור שנתן ברק הגיעה לאוזניהם של ראשי הישיבה רק בעקבות פניית "הארץ" והם הגיבו עליה בהפתעה.

לדבריהם, התחלת הבנייה מעוכבת זה שנים רק בגלל ששר הביטחון לא אישר אותה. ממלא מקום מנהל הישיבה, הרב חננאל אתרוג, אמר שקודמו של ברק בתפקיד, ח"כ עמיר פרץ, סירב לחתום על האישור המיוחל. "אנחנו עובדים על זה כבר כמה שנים", אמר. לדבריו, מה שעיכב את הפרויקט "זו בעצם רק חתימה לאקונית, חתימה סתמית".

בבית רומנו, שנבנה בשנות השמונים של המאה ה-19, פועלת ישיבת שבי חברון, וכיום לומדים בה כ-250 תלמידים. המקום שב לידי יהודים לאחר רצח ששת היהודים ליד בית הדסה ב-1981.

פרויקט הבנייה שאושר משמעותי: בניית אגף נוסף לישיבה, מבנה רב-קומתי, צר ורחב, שייבנה בצמוד לקיר קיים וישמש כפנימייה לתלמידים.

השליח בחברון הרב דני כהן ל-COL: "מדובר בהישג משמעותי מאוד כאשר נחלתו של האדמו"ר הרש"ב מתרחבת באישור ממשלה בישראל".

בניית הישיבה תוכננה עוד בשנות ה-90, אך שונתה כמה פעמים. השינויים שנערכו בתוכנית הבנייה הצריכו את אישורה מחדש ואת אישורו של שר הביטחון. אישור זה, כאמור, לא ניתן במשך שנים, עד השבוע שעבר.

אישור הבנייה בחברון עשוי לעורר אי-נחת בקרב האמריקאים, מאחר שישראל התחייבה לפניהם להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, אמרה בביקורה באזור במארס השנה כי "הזהרתי את ישראל שעליה להפסיק את פעולות ההתנחלות החדשות, שעלולות לפגוע בתהליך השלום". חברון במיוחד נחשבת לאחד המקומות הרגישים ביותר בגדה.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "מדובר באישור להרחבה ולא לבניית מבנה חדש. כל האישורים ניתנו על פי הנהלים ועל פי חוק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.