מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשס״ח 03.07.2008

למי מפריעים ביקוריו של הרב מצגר בבתי-חב"ד?

"מעריב" מאשים: עיתון "מעריב" יפרסם בגיליון סוף-שבוע תחקיר בוטה נגד ביקוריו של הרב הראשי לישראל יונה מצגר בקהילות יהודיות בעולם, שחלקם מנוהלות על-ידי שלוחי חב"ד ■ החתומים על הכתבה בועז גאון וקלמן ליבסקינד, כתבו כי "חב"ד הוא ארגון פוליטי, המנהל, במקומות רבים בעולם, מאבקים עם הקהילה המקומית" ■ התחקיר מתבסס על האשמות של ראשי קהילות בודדים הנלחמים בחב"ד  לסיפור המלא
למי מפריעים  ביקוריו של הרב מצגר בבתי-חב

מאת כתב COL

עיתון "מעריב" יפרסם בגיליון סוף-שבוע תחקיר בוטה נגד ביקוריו של הרב הראשי לישראל יונה מצגר בקהילות יהודיות בעולם, שחלקם מנוהלות על-ידי שלוחי חב"ד. הבוקר (חמישי) פורסמה ידיעה מקדימה לתחקיר, שם מואשם מצגר בנסיעות לחוץ לארץ בתדירות גבוהה מהרגיל.

על-פי הפרסום בעיתון, "גורמים המעוניינים להזמינו מופנים ישירות לסוכן הנסיעות שלו, הרוכש את הטיסות בכרטיס האשראי של הארגון המזמין".

החתומים על הכתבה בועז גאון וקלמן ליבסקינד, הנחשבים לעיתונאים חרוצים, כתבו כי "חב"ד הוא ארגון פוליטי, המנהל, במקומות רבים בעולם, מאבקים עם הקהילה המקומית".

השניים הוסיפו לטעון: "שליחי חב"ד רוצים להצטייר כסמכות היהודית הבכירה באותה עיר ומדינה. מדובר בהכרה שיש בצדה הרבה מאוד כבוד, מעמד וכסף. הרב מצגר משחק בקמפיין הפוליטי-הלכתי הזה תפקיד חשוב במתן לגיטימציה לארגון המממן את נסיעותיו ברחבי העולם".

תגובה הם כמובן לא ביקשו מגורם רישמי בחב"ד - 'מרכז-לענייני-חינוך' בניו-יורק האחראי על בתי-חב"ד או כל שליח ראשי של חב"ד במדינות המוזכרות בכתבה.

אז מיהם כן מקורותיהם של "מעריב"? הפיסקה הבאה מלמדת: "בקרב הקהילות היהודיות בעולם, שאינן קשורות לחב"ד, מעוררים ביקוריו של מצגר תגובות קשות ונזעמות".

הם ציטטו "דמות בכירה בקהילה היהודית בבודפשט" שאומר: "מצגר הוזמן להונגריה על ידי חב"ד, כדי להראות לשלטונות שחב"ד ורק חב"ד הוא הנציגות הרשמית של יהדות הונגריה. מצגר מילא את התפקיד שייעדו לו בצורה מלאה ומושלמת. הוא השחיר את היהודים ואת הארגונים היהודיים, ועשה נזק רב‭."‬

כתבי "מעריב" אספו תגובות דומות מאות מסגנון מאוד מסויים של ראשי קהילות - מאירופה, ברובם. הם אפילו השיגו ציטוט אנונימי מ"שופט בדימוס" שטען כי לכאורה מדובר בעבירה על תקנון האתיקה כעובד ציבור.

"היועץ המשפטי של הרבנות הראשית שמעון אולמן סיווג השבוע את אחת מנסיעותיו של הרב מצגר לליטא, שנועדה לקדם את האינטרסים של תנועת חב"ד, כעבירה שיכולה להוביל להדחה", נכתב.

עורכי דינו של הרב מצגר, פרופ' דוד ליבאי ואלעד רט הגיבו ל"מעריב": "הרב מצגר הוא דמות ייצוגית ומתוקף תפקידו הוא מוזמן בקביעות, כקודמיו, לפגישות עם ראשי מדינות, מנהיגי עמים, אנשי דת בכירים וקהילות יהודיות ברחבי תבל. הרב הראשי נפגש עם נשיא פולין, נשיא הונגריה, קנצלר גרמניה, נשיא סלובניה, נשיא גיאורגיה, נשיא הודו, האפיפיור הקודם והנוכחי, ראשי ממשלות, ראשי דתות, ועשרות ראשי ערים מבירות העולם. נסיעותיו אלו הן חלק מתפקידו כרב ראשי.

"מימון הטיסות והאירוח הינם, בדרך כלל, על חשבון המזמינים, שהם קהילות יהודיות או גורמים רשמיים זרים, וזאת, כדי שהנסיעות לא יהוו נטל על תקציב המדינה. הרב אכן נסע לאירוע פרטי במקרה מיוחד, ונסיעה זו, כמו נסיעותיו האחרות, אושרה על ידי היועץ המשפטי של הרבנות הראשית‭."‬

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.