מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשס״ח 02.07.2008

בישיבת "חזון אליהו" התוועדו לרגל ג' תמוז ● גלרייה

בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" תל אביב נערכה התוועדות חסידית לרגל יום ההילולא ה-14 של הרבי, וסיום מחזור לימוד הרמב"ם. בהתתועדות נשאו דברים: הרב יוסף שמואל גערליצקי שליח הרבי, ראשי הישיבה, שלוחי הרבי ומנהלי בתי חב"ד בתל אביב, רבנים ואישי ציבור  לגלריית תמונות   
בישיבת
(צילום: י. בלינקו, COL)

ביום הבהיר כ"ח סיון נערך בישיבת חב"ד ליובאוויטש חזון אליהו התוועדות הכנה ליום ההילולא ג' תמוז וסיום לימוד הרמב"ם בהשתתפות תלמידי וידידי הישיבה ואנ"ש תל אביב.

ההתוועדות נפתחה באמירת פרק התהילים של הרבי ע"י הרב פנחס ארבוב שליח בדרום תל אביב ורב ביהכנ"ס "גאולת ישראל" בקרית שלום.

שרביט ההנחיה היה בידי הרב שאול רייצעס ר"מ בישיבה שסקר באריכות את הרקע לתקנת לימוד הרמב"ם ועורר את אלו מבין קהל המשתתפים שעדיין לא הצטרפו ללימוד הרמב"ם היומי להזדרז ולעשות זאת.

בעריכת הסיום כובד ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג שבסגנונו המיוחד ערך 'הדרן' ארוך המיוסד על שיחתו של הרבי, וביאר באריכות את חידושו של הרמב"ם אודות הייעוד הגשמי והרוחני בימות המשיח.

בפתיחת המחזור החדש בלימוד הרמב"ם כובד שליח הרבי לעיר הרב יוסף גערליצקי שהסביר שיחה של הרבי אודות מצוות ידיעת ה' בהלכות הראשונות של הרמב"ם וריתק את הקהל בדבריו אודות הקשר בין הרמב"ם אדמוה"ז והרבי.

משפיע הישיבה הרב שניאור זלמן כהן דיבר באריכות על מאורעות כ"ח סיון התש"א וג' תמוז תרפ"ז כפי שהיו בימים ההם ועל כך שבין ג' תמוז תרפ"ז לכ"ח סיון תש"א עברו י"ד שנה, ועל ההשלכות לימינו אלה י"ד שנה מיום ההילולא ג' תמוז, שמתחילה תקופה של ה'יד' הגדולה, בגאולה האמיתית והשלימה.

ה'משפיע' ומג"ש בחסידות בישיבה הרב שלום בער בוטמן עורר על הצורך להתחזק בהתקשרות ואמונה פשוטה לרבי, וסיפר בתוך דבריו כי בשנים הראשונות נכנס חסיד לרבי ושטח בפניו כי עליו לעבור ניתוח ושני רופאים מציעים כל אחד דרך שונה כיצד לערוך את הניתוח, ענה לו הרבי "מי אומר בכלל שצריכים לבצע את הניתוח?" מיד אמר אותו חסיד לרבי "אכן, זה מה שברצוני לשאול האם יש צורך כלל לעבור את הניתוח"? ענה לו הרבי "איחרת, כשעוברים את מפתן החדר הזה מתוך אמונה פשוטה אפשר לפעול ענינים שלמעלה מדרך הטבע..."

את הערב הנעים בניגונים הכנר החסידי ר' שמואל קטן ששיתף את הקהל בזיכרונותיו מחודש תשרי תשכ"ט בו ניגן לפני הרבי בכינורו.

בסיום הערב הודה המנחה למנהל הישיבה הרב לוי יצחק וולף על ארגון הערב המהנה, ולאחר מכן התיישב הקהל להתוועדות שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.