מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשס״ח 02.07.2008

בדיקת COL: מחירי הדירות בכפר-חב"ד - בערכם הריאלי

שלושה שבועות, לאחר דיון הגולשים ב-COL, על עלייית מחירי שכירות הדירות בכפר-חב"ד, מפרסם COL בדיקת נדל"ן שערך בכפר-חב"ד, ממנה עולה הנתון כי "מחירי הדירות הינם בערכם הריאלי בכפר-חב"ד, ולא ניכרה עלייה בשכירות או ברכישת דירה" ■ מאז פירסום הכתבה, הצטברו על שולחן מערכת COL, עדויות של שוכרים ורוכשי דירות, שהצביעו על כך, כאשר המרכיב המרכזי הוא: ירידת הדולר גרמה לכך שבעלי דירות משלמים יותר בדולרים, אך אותו סכום, ואלי אפילו פחות בשקלים  לסיפור המלא
בדיקת COL: מחירי הדירות בכפר-חב

כתב COL

שלושה שבועות, לאחר דיון הגולשים ב-COL, על עלייית מחירי שכירות הדירות בכפר-חב"ד, מפרסם COL בדיקת נדל"ן שערך בכפר-חב"ד, ממנה עולה הנתון כי "מחירי הדירות הינם בערכם הריאלי בכפר-חב"ד, ולא ניכרה עלייה בשכירות או ברכישת דירה".

מאז פירסום הכתבה, הצטברו על שולחן מערכת COL, עדויות של שוכרים ורוכשי דירות, שהצביעו על כך.

"כבר לפני שנים גבו בכפר על דירה בשיכונים 500 דולר. הדולר היה 4.5 בממוצע כלומר 2250 ש"ח. היום גובים בשיכונים 2200 ש"ח. המחירים לא השתנו ונשארו אותו הדבר. אלא מאי? השוכרים שסגרו חוזים בדולרים נהנו מהדולר שירד וירד עד שהגיע לרמות של היום והתרגלו להוציא מהכיס על אותם 500 דולר כ-1650 ש"ח ופתאום מגיע בעל-הבית ה'חוצפן' ודורש 2200 ש"ח", מנתח את המצב מנחם ל., אברך צעיר, אב ל-3 המתגורר בשכירות בכפר.

"עדיין יש בכפ"ח הרבה דירות שמושכרות בזיל הזול", אומר שמואל מ., אברך צעיר ואב ל-2 ילדים. "אני למשל השכרתי דירת 2 חדרים במרכז הכפר ב-1330 ש"ח לחודש (שזה התשלום עבור ילד במעון היום), ואני יודע שיש עוד הרבה אברכים שנהנים ממחירים דומים.

על הדירות הישנות בכפר גובים בין 400-600 דולר. דירה של 600 דולר בצמוד לדולר של 4.8 היה שווה: 2,880 ש"ח, כיום שגובים 870 דולר על אותה דירה אנשים מתרעמים, אבל לא מבחינים שמדובר באותו סכום בדיוק בשקלים.

ויש הטוענים שהמחירים אף ירדו:

דירה בשכונה החדשה שהשכירו אותה תמורת 620 דולר, בשיא הדולר כאשר הדולר היה 4.8 מחירה בשקלים היה 2,976 ש"ח, כיום גובים על אותה דירה 2,700 ש"ח!"

והנה תגובות מהכיוון ההפוך, של בעלי הדירות:

"הנני בעל דירה בכפר חב"ד. הדירה ותחזוקתה עלו ועולים כספים רבים ולכסף יש עלות, אם בריבית שמשלמים על משכנתא ואם בהכנסות שניתן היה לקבל בדברים אחרים. כמעט אחרי כל שוכר יש עלויות גבוהות של שיפוץ שהדירה צריכה לעבור כולל צבע, תיקונים ועוד. בנוסף, ילפעמים ש תקופות קצרות שהדירה לא מושכרת בין שוכר לשוכר ואז שוב ההוצאות יוצאת מכיסי. המחירים בשקלים לא עלו, תמיד שילמו 500$ כפול 4.5 ש"ח שזה 2,250 ש"ח וזה המחיר היום ואולי פחות".

ועוד:

"בעלי דירות שלקחו משכנתא על מנת לרכוש דירה שתשמש בעתיד את ילדיהם וביינתיים משכירים אותה, לקחו מהבנק משכנתא בשקלים ומחזירים לבנק תשלומים בשקלים. הסיבה שנקבו מחירי שכירות בדולרים הייתה רק כדי לשמור על ערכו הריאלי של הכסף וכך היה מקובל. ירידת הדולר העלתה לכאורה את מחירי השכירות הנקובים בדולרים, אך, כבעל דירה, תשלומי המשכנתא שלי הם בשקלים ולכן נאלצתי להעלות את השכירות לאחר שהדולר ירד פלאים. ההעלאה נעשתה רק כדי לשמור על גובה התשלום לבנק ומהווה בעצם אותו תשלום בשקלים ששילמתי וקיבלתי כל תקופת ההשכרה. לבעלי הדירות אומר שאולי כדאי להתחיל לעשות חוזים בשקלים שצמודים למדד או לקבוע שער בדולר אם רף מינימום לחישוב הדולר למשל 1 $ = 4 ש"ח".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.