מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשס״ח 30.06.2008

מיכל מלא זהב ● מידע לציבור

כדאי למהר ולתדלק היום: מחצות מחיר נסיעה ברכב יהיה היקר ביותר בישראל בכל הזמנים • ליטר בנזין 95 יעלה 7 שקלים, זינוק חד של ארבעה אחוזים לעומת החודש שעבר  לסיפור המלאב'כתבה מלאה': איך מתמודדים עצות לנהגים: כך תחסכו דלק וכסף >>>
מיכל מלא זהב ● מידע לציבור

מאת רונית מורגנשטרן, 'מעריב'

הלילה בחצות יתייקר מחיר הבנזין לצרכן בתחנות התדלוק, ולראשונה הוא יעבור את השבעה שקלים. מדובר בשיא חדש במחירי הדלק בישראל. זה החודש החמישי ברציפות בו חלה עלייה במחירים, ומתחילת השנה עלה מחיר הדלק ביותר מ־12 אחוז. 

על פי הודעת מינהל הדלק במשרד התשתיות, יהיה מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בתדלוק עצמי ‭7.00‬ שקלים, עלייה של כארבעה אחוזים לעומת החודש שעבר. ליטר בנזין 96 אוקטן יעלה ‭7.01‬ שקלים. גם כן עלייה של כארבעה אחוזים לעומת חודש מאי. במקרה של תדלוק באמצעות עובד התחנה, ישלם הצרכן עמלת שירות בסך 12 אגורות לליטר. מאז חודש פברואר, אז הסתכם מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי ב-5.98‬ שקל, התייקר הבנזין ב-17 אחוז.

למרות ההתייקרות המשמעותית הנמשכת מזה מספר חודשים במחירי הבנזין לרכב, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לא חלה ירידה ברכישת דלק בישראל. לעומת זאת, היו בשבוע החולף מחאות מצד נהגי המוניות ונהגי המשאיות, שניסו לחסום כבישים על ידי נסיעה איטית, משום שהסולר שהם צורכים ברכבי הדיזל שלהם התייקר אפילו יותר מהבנזין בחודשים האחרונים. לולא השפל בו נמצא הדולר בישראל, היה מחיר הבנזין ממריא עוד יותר גבוה, וזאת משום שהשער הנמוך מיתן את ההתייקרות. 

אגב, מי שמעוניין לתדלק במחירים זולים יותר מוזמן לרדת לאילת, שם מחיר הבנזין בתחנה בשירות עצמי נמוך יותר משום שאינו כולל מע"מ. ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה שם אחרי ההתייקרות כמעט שקל פחות מבשאר הארץ, ומחירו יעמוד על ‭6.08‬ שקל. עלייה של ‭4.11‬ אחוזים לעומת החודש שעבר. 

"העלייה במחירי הדלקים בחודש זה נובעת בין היתר כתוצאה מהתייקרות מחירי הנפט בעולם‭,"‬ הסביר מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, חן בר יוסף, "כמו כן, גם לעליית הדולר לעומת חומ דש שעבר יש השפעה וכן לעלייה המשמעותית במרכיב המס על הדלק, שחלה בשל עלייה משמעותית במדד המחירים לצרכן‭."‬

ישראל אינה המדינה היחידה בה עולים מחירי הדלק, בשעה שמחיר חבית נפט בודדת שובר שיאים ועבר את רף 140 הדולרים, בעולם כולו יש עליות מחירים של הבנזין. אנו יכולים להתנחם בכך שבארץ העלייה היא הדרגתית. בסין למשל, עלה בשבוע שעבר מחיר הבנזין והסולר לבעלי הרכב בכ-18 אחוז.

איך מתמודדים עצות לנהגים: כך תחסכו דלק וכסף
מאת גיל מלמד 

כל מי שמשלם את מחיר הדלק שלו מכיסו מגלה בחודשים האחרונים שההוצאה החודשית גדלה באופן משמעותי, והחדשות הרעות הן שאין שום בשורה טובה באופק.

הדרך היחידה להתמודד עם החור בארנק היא לצמצם את צריכת הדלק, ושתי הדרכים המשמעו־תיות ביותר לצורך זה הן ייעול הנסיעה ושינוי סגנון הנהיגה. מי שרגיל לנסוע למספר יעדים שונים במהלך היום עשוי לצמצם עד כדי מחצית מתצרוכת הדלק שלו פשוט על ידי איחוד נסיעות: במקום לנסוע לסופרמרקט בנפרד ולהחזיר את הילד מבית הספר בנפרד, ניתן לשלב את כל הצרכים לנסיעה אחת מבלי לעבור בכל פעם דרך הבית. 

תכנון נכון של נסיעות מתבטא גם בהימנעות ככל האפשר מכניסה לשעות עומס בכבישים. נסי־עה בפקק תנועה צורכת את כמות הדלק הגדולה ביותר לקילומטר נסיעה. עדיף לצאת שעה אחרי העומס או שעה לפניו.

   מהירות מופרזת היא האויב הגדול ביותר של חיסכון בדלק מפני שהמכונית צריכה להתמודד עם גרר (התנגדות האויר) גדול יותר. בכל מהירות שמעל 80־90 קמ"ש (תלוי ברכב) גדלה צריכת הדלק בחמישה עד עשרה אחוזים לכל עשרה קמ"ש נוספים, לכן נסיעה במהירות 120 קמ"ש תבזבז לפחות 15 אחוז יותר דלק מאשר נסיעה במהירות 90 קמ"ש. 

ועוד עצה: קנו רכב קטן וקומפקטי. מי שתכנן לקנות ג'יפ גדול רק כדי לעשות טיול אחד בשנה בשטח, או לקנות מיניוואן רק כדי לקחת את החותנת לסעודת ראש השנה, צריך לקחת בחשבון שהמחיר יהיה צריכת דלק גדולה פי שניים, ולפעמים גם פי שלושה, מאשר זו של מכונית קטנה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.