מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשס״ח 27.06.2008

איך חב"דניק שיכנע שרירן ישראלי לשמור שבת ● וידאו

הכל התחיל מ"רולקס". השרירן הישראלי אלי האנה חיפש לעצמו שעון יוקרה לזרועו המוצקת ונתקל באברך חב"די חוצפן ממיאמי ■ לאחר שהאנה טלפן אליו בשבת, ר' זיו תמיר, מנהל מכירות בחברת שעוני-יד, המליץ להאנה להפסיק לעבוד בשבת ■ תמיר אפילו לקח את הדת צעד קדימה כשביקש מהבוס שלו קאל דונסקי מטקסס גם להפסיק לעבוד בשבת ■ בשיחה מיוחדת ל-COL, תמיר מספר האם חשש שיפוטר, דונסקי מגיב רישמית ו"מר עולם" האנה מגלה למה הסכים לבקשה הלא-שגרתית ■ דיווח בלעדי על תעוזה של חסיד אחד  לסיפור המלא ● וידאו: איך האנה מגיב כשהוא מקבל שעון מחסיד מזוקן >>>
איך חב
השרירן האנה ושעונו ור' ראובן דרורי, חותנו של תמיר ● צילום: COL

מאת בנימין וייס, כתב COL

כשהשרירן הישראלי אלי האנה חיפש שעון יוקרתי לעטר את זרועו המוצקת, הדבר האחרון שהיה לו בראש היה למצוא שקט נפשי וחיבור מחודש לשורשיו היהודיים.

"ממש לא התחנכתי כדתי", מודה מי שהיה הישראלי היחיד שזכה שלוש פעמים בתואר "מר עולם" בתחרות פיתוח גוף. "אני גדלתי בתל-אביב בסגנון אחר לגמרי. זה לא בגלל שהורים שלי היו אנשים רעים חלילה. ככה הם פשוט גידלו אותי".

שלא תבינו אותו לא נכון, הוא תמיד היה אדם מאמין. בתחום הספורט, הצלחה היא תוצאה של אמונה המתורגמת לאימון ועיקביות. "עבורי, כאתלט מקצועי, תמיד האמנתי במשהו", הוא אומר בשיחה טלפונית ל-COL מביתו ברמת-גן.

אבל ארוכה הדרך משם ועד לחיי תורה ומצוות – עד שהוא חיפש שעון 'רולקס'.

מותג היוקרה הנחשק משווייץ תאם לסגנונו (וכיסו כנראה). לאחר גוגלינג קצר באינטרנט למציאת דגם נוצץ, הוא נתקל באתר perfect-timing.biz של חברת שעוני-יד עם סניפים בטקסס וקליפורניה. כשביקש לקבל מידע נוסף, הוא טלפן למוקד שירות העיסקי וזכה לקבל מענה יעיל מאת צעיר חביב בשם זיו תמיר.

מה שהאנה לא ידע הוא שמדובר באברך חב"דניק מזוקן.

חוצפה חב"דית

"האיש בטלפון נשמע ישראלי", מספר תמיר, אברך חסידי נשוי המתגורר במיאמי. "כשהציג את שם משפחתו - משהו צלצל לי. עשיתי חיפוש באינטרנט כי כשקליינט פונה אלינו אני צריך לבדוק את הרקע שלו".

הוריו של תמיר הם ישראלים והוא התחבר היטב עם האנה בשיחת הטלפון. בשיווק, כמו בשיווק, החיבור הראשוני הוא הכל. "רציתי לדעת יותר על החיים שלו כדי להבין איזה שעון יתאים לו", תמיר מספר.

הוצאה של 26 אלף דולר לא נעשית בהינף יד והשניים פטפטו ארוכות על מודלים ומחוגים. השיחה גם גלשה בהמשך לתחומים אחרים. האנה סיפר כי שמע על הרבי ופגש חב"דניקים בחייו. אולם, כשהאנה טלפן שוב כשהיה ליל שבת בישראל – תמיר החליט להעיז.

"בנינו קשר טוב בשלב ההוא", תמיר מספר. "ימי הסופשבוע טובים עבורו לטלפן כי יש לו סדר יום צפוף במהלך השבוע. אבל הסברתי לו שאני לא עובד ביום שישי או שבת והוא לא יוכל לטלפן אלי".

לא חששת שזה יפגע בשירות שאתה אמור להעניק לו?

"אבא שלי הוא מהנדס מטוסים כבר שלושים שנה ותמיד זכרתי איך הוא היה מסביר על יהדות ושבת בכל פעם שפגש יהודי".

תגובת הבוס מטקסס

הבוס שלו, מנכ"ל חברת "פרפקט טיימינג" קאל דונסקי לא יצא מהכלים והבין לרוח עובדו.

"הוא לא כפה את דתו על קליינט", הוא מסביר ל-COL. "זה היה יותר שיחה ארעית והסברה שזיו לא עובד בסופי-שבוע. הוא לוקח דברים לליבו ועושה עבודה טובה במובן הזה".

קונסקי היהודי אפילו מעמיק בקונטקסט הדתי. "באופן היסטורי, אנחנו נעשים יותר דתיים כשאנו מתבגרים. אני אישית לא שמרתי שבת במשפחתי", הוא מגלה. "זיו גם הציע שנפסיק לשלוח משלוחי דואר בשבת. הוא השריש את זה - ואנחנו שמחנו לקבוע את המדיניות הזו. הרבה עסקים קטנים סגורים בימי ראשון".

ואיך הקליינטים התייחסו למדיניות החדשה?

"התגובה הייתה שונה ממה ששיערתי. אחרי שמסבירים להם את הסיבה לסגירה בשבת, הם מגיבים בכבוד".

דונסקי הוא בן למשפחה יהודית אמידה מטקסס המנהלת עסקי תכשיטים כבר שישים שנה. חברת השעונים הוקמה בתשס"ב על-ידי בנו ג'ף שנפטר לפני שנתיים מהתקף-לב. "אנחנו רצינו להמשיך להחזיק את העסק כאות זיכרון. אנשים לא האמינו שהעסק יצליח, שאנשים יקנו שעונים און ליין", אביו מספר.

ג'ף דונסקי ז"ל תואר כטיפוס נבון בעל רוח יזמית. "הוא היה מעורב בבית-חב"ד של הרב זאב כץ בפלורידה. היה לחב"ד השפעה רבה של חייו. אני חושב שהוא היה מאוד שמח שאנחנו סגורים בשבת".

מתחבר לי טוב

גם האנה התחבר למסר המרגיע של יום השבת. "אני בן 39. כשמתבגרים, אתה נעשה קרוב יותר לדת. זה דבר טוב, מחזק אותך מבפנים. כאילו אומר לאלוקים: הנה אני, אל תשכח אותי".

לאחר שהתגורר שמונה שנים במערב לוס-אנג'לס והתאמן יחד עם ארנולד שוורצנגר, השרירן-שחקן-מושל קליפורניה, האנה מרגיש שהגיע הזמן למשהו נוסף. "עשרים שנה השקעתי בגוף, לא בנשמה", הוא מודה.

על ההצעה של תמיר, הוא מספר: "אהבתי את הרעיון - שיש זמן לנוח. יש לך את כל השבוע לעשות עסקים, ועכשיו זה הזמן לנוח ולהנות עם המשפחה. קיבלתי את העצה הטובה שלו: לא לעשות עסקים בשבת ואני לא מוצא את זה קשה. אם אתה מאמין במשהו - אתה עושה זאת ללא בעיה".

האם לכך הרבי התכוון כשאמר שכל יהודי הוא שליח?


וידאו: האנה מקבל את השעון מידי חותנו של תמיר
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.