מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשס״ח 26.06.2008

6 אחוז מהציבור בישראל מסוגל להציל חיים

סקר שיזם "חברים לרפואה" ונערך ע"י המחקר מאגר מוחות מגלה כי, בידי הציבור בישראל מצויות תרופות ללא שימוש  בשווי של כמאתיים מיליון שקלים. מדובר , בתרופות רבות שביניהם לא מעט תרופות יקרות מצילות חיים, כאלה שאינן כלולות בסל הבריאות הממלכתי פרטים בכתבה המלאה
6 אחוז מהציבור בישראל מסוגל להציל חיים

"חברים לרפואה" מתמקד בניתוב ישיר של תרופות ללא שימוש לידי המזדקקים להם. הר"ר יחיאל לנדמן, יו"ר "חברים לרפואה" מסר כי, עשרות רבות של חולים, ובהם חולים במחלות קשות, חייהם ניצלו ע"י יצירת המפגש בין מי שבידם תרופה ללא שימוש לבין החולה הזקוק לכך.


ישנם מקרים בהם חולים מצטיידים בתרופות ולאחר תקופה שוב אין להם צורך בה, אם מחמת סיום הטיפול או שהתרופה נכנסה להתוויה של מצבם ,או לחילופין, בעקבות פטירת החולה.  "חברים לרפואה" מפעילים מאגר מידע על תרופות ללא שימוש ומנתבים את התרופות לשימושם של  חולים הזקוקים לכך ומתקשים בהשגתה אם משום עלותה הגבוהה ואם משום שאינה מצויה בבתי מרקחת בישראל. 


הסקר שנערך ע"י מכון המחקר מאגר מוחות העלה כי, בין התרופות ללא שימוש גם תרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל התרופות להתוויות מסוימות כדוגמת ארביטוקס, אווסטין, דקפפטיל, דוקסיל, פסלודקס, זוולין, סוטנט ועוד. מחירן של התרופות היקרות מגיע עד ללמעלה משמונים אלף שקלים בחודש. ע"פ הסקר 6 אחוז מכלל האוכלוסיה בישראל מחזיקים בבית תרופות למחלות קשות, המוגדרות כתרופות מצילות חיים, כאשר   שווי התרופות בממוצע למעלה מ-500 ₪ .


הר"ר יחיאל לנדמן  מציין כי המודעות בקרב הציבור לחשיבות   ניתוב התרופות אינו גבוה. "אנשים לא מודעים לעובדה, שתרופה המצויה בידם ללא שימוש יכולה להציל חיים של מישהו אחר שזקוק לתרופה". לדברי הרב לנדמן חולים רבים נמנעים מלהתחיל טיפול תרופתי מחשש שמא לא יצליחו לממן את רכישת  התרופה בהמשך. "אנו נתקלים במקרים מדהימים של אנשים הפונים אלינו בבקשה לקבלת תרופה מסויימת ובניסי ניסים אותו יום מגיעה פנייה מאדם שברשותו מצויה התרופה וכי הוא מחפש לתרום אותה למי שזקוק וכך, בפעולה פשוטה, לכאורה, זוכים  להציל חייו של  חולה נזקק".  "חברים לרפואה" ניתב בשנת 2007 תרופות בסך כולל של כעשרה מיליון שקלים "זהו אחוז מזערי בלבד של תרופות שעדיין נמצאות בבתיהם של אנשים ללא שימוש".


 "חברים לרפואה" מפעיל, כאמור, מוקד ניתוב תרופות, שיעודו לנתב תרופה ללא שימוש לידי  חולה הנזקק לה.  ניתוב התרופות נעשה ישירות בין מי שהתרופה מצויה ברשותו לבין החולה הנצרך כאשר  "חברים לרפואה" משמש כגורם מקשר ומחבר בלבד. המוקד פועל 24 ? שעות ביממה ללא הפסקה וכל הפעילות נעשית בהתנדבות ללא כל תמורה.


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.