מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשס״ח 26.06.2008

ספר תורה הוכנס לבית חב"ד החדש בקריית ארבע ● גלרייה

קהל רב מכל גווני הקשת של קריית ארבע חברון, השתתפו בסיום והכנסת ספר תורה לע"נ הילדה חיילת בצבאות ה' חיה מושקא עטיה ע"ה שהוכנס לבית חב"ד החדש הנבנה בימים אלו במרכז קריית ארבע. שמחה כזאת, הסכימו כולם, לא ראתה קרית ארבע מימיה ■ שמחת התורה וההתרגשות לראות בתוך שנה את בית הכנסת עומד על תילו ריגשו את כולם. לאחר תפילת ערבית ברוב עם, התקיים ברחבת בית חב"ד סעודת מצווה ברוב עם לסיפור המלא ותמונות 
ספר תורה הוכנס לבית חב

קהל רב מכל גווני הקשת של קריית ארבע חברון, השתתפו בסיום והכנסת ספר תורה לע"נ הילדה חיילת בצבאות ה' חיה מושקא עטיה ע"ה שהוכנס לבית חב"ד החדש הנבנה בימים אלו במרכז קריית ארבע. שמחה כזאת, הסכימו כולם, לא ראתה קרית ארבע מימיה.

סיום האותיות האחרונות התקיים בבית משפחת עטיה. מאות רבות התגודדו סביב הבית, לרגל שמחת התורה.לאחר סיום האותיות, יצא הקהל הרב עם ספר התורה החדש, בלווי הטנק של בית חב"ד, לעבר בית חב"ד החדש במרכז קרית ארבע, תוך שירה וריקודים סוערים, עם שמחה אמיתית ומרגשת, לכבודה של תורה.

ברחבת בית חב"ד התקיימו ריקודים כאשר ספר התורה הגיע. הקהל הרב נכנס לבית הכנסת שעוד נמצא בהליכי הבניה, לחנוכת הבית עם ספר התורה החדש, במקום נאמרים פסוקי אתה הראית והקפות כמנהג חב"ד, בו מכובדים מכובדי וראשי קרית ארבע וחברון, והקפות שמחות. האורגניסט מאיר רוחמקין מביתר משמח את הקהל במיטב שירי חב"ד בהקפות ובסעודת המצווה. 

שמחת התורה וההתרגשות לראות בתוך שנה את בית הכנסת עומד על תילו ריגשו את כולם. לאחר תפילת ערבית ברוב עם, התקיים ברחבת בית חב"ד סעודת מצווה ברוב עם. 

המרא דאתרא הרב דב ליאור נשא דברי ברכה, והזכיר שהתורה נפתחת דווקא בנושא ארץ ישראל "כח מעשיו הגיד לעמו", ועל ידי התורה והבניה בחברון, מחזקים את המתיישבים המוסרים את נפשם על ארץ ישראל. המשכת החיים, זה על ידי הקמת בית חב"ד לע"נ הילדה חיה מושקא שבעז"ב יהווה מגדלור לכל היישוב.

הרב יחזקאל סופר נשא דברי ברכה והסביר בטוב טעם את הקשר בין שמירה על ארץ ישראל וקבלת התורה, ומשמעות ארץ ישראל במובנה הרוחני והפנימי. השליח הרב ויקטור עטיה דיבר בהתרגשות רבה על ההתעוררות הרבה בעקבות האסון שקרה, ורואים כיצד העניינים מתרחבים וכיצד לקחו את כל הצער והיגון והפכו אותו לעניינים טובים לע"נ הילדה ותוך כדי שרואים דברים פלאיים וסיוע מלמעלה.

הצייר הרב ברוך נחשון התמקד על ההתפתחות של מניין חב"ד בקרית ארבע עד שזיכנו להגיע למבנה הקבע הגדול והמרווח שבעז"ה בקרוב ייכנסו אליו.

ר' ברוך מרזל יו"ר הכנסת אורחים חברון שיבח את צוות בית חב"ד הרב דניאל כהן, הרב ויקטור עטיה, הרב יוסי נחשון, הרב מנחם פורטר, שהפכו את מבני חב"ד ופעילות חב"ד לפנינת הכתר של חברון, משם יוצאת תורת החסידות והנגלה.

השליח בחברון הרב דני כהן שפועל במסירות רבה להשלמת פרויקט בניית הבית חב"ד, דיבר בהתרגשות רבה כיצד מאז לפני שנתיים כאשר נאספו מול ביתו של הרב ויקטור למקרה הטראגי והקשה, והיום מאותו בית יצאו לשמחה של תורה עם חנוכת הבניין, הדבר משמח ומרגש.

הרב דני כהן הודה לכל המסייעים במלאכת הקודש פעילי ושלוחי הרבי בקרית ארבע וחברון הפועלים במסירות נפש, וכן לאלו העוסקים במלאכת הבניין והביע תקווה שבמהרה יסיימו את הבניין לנחת רוח לרבי נשיא דורנו ונזכה להתגלות הרבי. בברכת המזון כובד הסופר דוד מרדכי חוצינסקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.