מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשס״ח 25.06.2008

בן 7 למד ניגון 'שאמיל' דקות לפני ההופעה ● וידאו

איתן בורטניק הוא רק בן 7 וכבר נחשב פסנתרן עולה. את כשרונו הוא הוכיח שוב ביום ראשון השבוע כשלמד את הניגון החב"די "שאמיל" דקות אחדות לפני הופעתו בחגיגת היובל לחב"ד דיטרויט ■ אלף משתתפים מחאו כף והצדיעו לרשת בתי-חב"ד ומוסדות שהוקמו על-ידי השליח הראשי הרב בערל ובת-שבע שם-טוב ■ באירוע במרכז הקונגרסים "רוק פיננסיאל שואופלייס" בעיר נובי נאם הרב הראשי ישראל-מאיר לאו על גדולתו של הרבי שאיחד את העם היהודי ■ COL מגיש: דיווח, גלריית תמונות והקלטת אודיו מהנאום  לסיפור המלא    ● רק ב-COL: וידאו מלא מהופעתו של הפסנתרן בן 6 >>>
בן 7 למד ניגון 'שאמיל' דקות לפני ההופעה ● וידאו

מאת כתב COL בארה"ב

אלף אנשים ונשים, מנכבדי הקהילה היהודית, התכנסו ביום ראשון השבוע במרכז הקונגרסים "רוק פיננסיאל שואופלייס" בעיר נובי לחגיגת היובל לחב"ד-ליובאוויטש במדינת דיטרויט בארה"ב.

הרב בערל שם-טוב ורעייתו בת-שבע היו השלוחים הראשונים שהרבי שלח למדינה בארה"ב. הם ייסדו במשך השנים רשת עניפה ומגוונת ביותר של בתי-חב"ד, בתי-כנסת, מוסדות חינוך ורווחה.

גם נואם האורח ביטא את רשמיו מהגידול המרשים. הרב ישראל-מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר, העיר בנאומו על "המורשת של הרבי שממשיכה עכשיו במישיגן". מאז ביקורו האחרון במדינה, לפני 13 שנה, ההתפתחות מוחשית ביותר "וכל זה ממשיך בגלל הרבי, אפילו 14 שנים לאחר ההסתלקות".

שלוחים הגיעו יחד עם מקורביהם. ראשי הערים של ווסט-בלומפילד ונובי השתתפו שעה ארוכה. המנחה אלן זקלמן, מי שבעצמו תרם 2 מיליון דולר לחב"ד המקומית, פרש את פעילות שלוחי חב"ד בתקופה האחרונה ואף הודה למי שקירבו לליובאוויטש לפני עשרים שנה - השליח הרב בנציון שטיין.

הרב לאו סיפר בנאומו על שר הפנים הישראלי הראשון יצחק גרינבוים שאמר שאם לאחר הקומוניזם יהיה יהודי גאה ביהדותו - זה יהיה בגלל הרבי. המראה בקהל המחיש זאת כשעשרות אנשי עסקים ובעלי מקצוע הרגישו מחוברים אישית לדמותו של הרבי שהוקרנה אמצע האירוע על-גבי מסך וידאו ענק.

בחלק האמנותי של הערב הופיע איתן ברוטניק, ילד בן 7, שכבר התפרסם כפסנתרן מחונן. את כשרונו הוא הפגין בערב כשלמד שעה קלה קודם-לכן את הניגון החב"די הלבבי "שאמיל". "את השיר הזה למדתי היום מהר מאוד", ברוטניק החינני סיפר לקהל כשרגליו הקטנות מתנופפות על הכיסא הגבוה.

"תשלח לי הזמנה לבר-מצווה שלך. אני רוצה לבוא", הרב לאו ביקש ממנו.


אודיו: הקדמת הרב כתריאל שם-טוב ונאום הרב לאו
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

וידאו: הופעתו מהפסנתרן איתן ברוטניק (מאת צלם חובב)
 לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.