מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשס״ח 25.06.2008

סיום הרמב"ם: התחלה חדשה בביתר החדשה

לכל עיר 'ניחוח' משלה, ומחזות השמורים אך ורק לה. דומה כי שכונת התמר, השכונה החדשה של ביתר עילית, מתאפיינת כעת בעיקר בקול 'מזמור שיר' הבוקע מידי ערב מחלונות בתיהם של משתכנים חדשים... ■ ימי ספירת העומר חלפו, וכעת ממהרים 'בעלי-בתים' צעירים רבים לעבור אל דירתם שמלאכת בנייתם תמה. בנוהג שבביתר, מתכנסים שכנים וקרובים לחוג עמם את שמחת "חנוכת הבית"...   לסיפור המלא
סיום הרמב
לכל עיר 'ניחוח' משלה, ומחזות השמורים אך ורק לה. דומה כי שכונת התמר, השכונה החדשה של ביתר עילית, מתאפיינת כעת בעיקר בקול 'מזמור שיר' הבוקע מידי ערב מחלונות בתיהם של משתכנים חדשים... ימי ספירת העומר חלפו, וכעת ממהרים 'בעלי-בתים' צעירים רבים לעבור אל דירתם שמלאכת בנייתם תמה. בנוהג שבביתר, מתכנסים שכנים וקרובים לחוג עמם את שמחת "חנוכת הבית"...

אולם השירה שאנו מדברים אודותיה – בולטת, שונה ומיוחדת היתה אפילו בנוף השמח הזה של שכונת התמר. ביום רביעי שעבר, בקעו קולות זמר ושיר מהמשכן החדש והמרווח של בית כנסת חב"ד ליובאוויטש. לא היתה זו עוד התכנסות משפחתית ואף לא אסיפה קהילתית מצומצמת – אלא כנס רב רושם, בהשתתפות קהל רב ומגוון מכל חצרות הקודש, מכל העדות והחוגים המאכלסים את ביתר החדשה.

כולם באו ליטול חלק בשמחת מצווה לגמרה של תורה – משנה תורה – שזכה להיות האירוע הראשון של הקהילה החב"דית הצעירה והתוססת שהתגבשה כאן לתפארת.

* * *

מבנה יביל הדור ונאה, מצופה אבן ירושלמית כמיטב המסורת העירונית, שוכן בית הכנסת חב"ד – שהפך כמעט מיד למרכז תוסס של תורה, תפילה ומעשים טובים. מאחורי היוזמה להקמת בית הכנסת, עומד הרב יצחק כלפון, חסיד נמרץ שעלה מצרפת והתמסר לשליחות זו של ביסוס בית מדרש חסידי תוסס, שיקרין על הסביבה כולה.

לתנופה האדירה בפעילות בית הכנסת, תרמה העובדה כי כרב בית הכנסת התקבל  הרב עמנואל חביב המכהן כראש "כולל לדיינות והכשרת רבנים לגולה" בו לומד מניין אברכים ממצויני תלמידי החכמים הצעירים של אנ"ש חסידי חב"ד. הכולל עבר אל בית המדרש בשכונת התמר, ולצד פעילותנו נוסד גם "סדר חסידות" בבוקר, עבור אברכים ובעלי-בתים שממש כמו בתומכי תמימים יושבים מ-7:00 בבוקר ללימוד עיוני של מאמרי חסידות. לאחר תפילת שחרית, כבר גודשים את המקום אברכי הכולל וקול התורה מהדהד במקום עד לשעות הערב המאוחרות, עת בה נפתח מערך השיעורים הקבועים לאברכי הקהילה.

* * *

ברכי הכולל יזמו חגיגת סיום הרמב"ם, ופנו לגבאי הראשי של בית הכנסת הרב דוד אליהו סבא. הגבאי נרתם לעניין ולקח על עצמו את הפקת האירוע, גייס את עזרתם של מספר אברכים מהקהילה, ודאג להזמין את הציבור הרחב. את האירוע פתח ראש הכולל ורב ביהכ"נ, הרב עמנואל חביב – שהסביר בטוב טעם אודות חשיבות הקביעות בלימוד רמב"ם היומי, ונפלאותיה של תקנת הקודש של הרבי.

נשאו דברים גם הרב חיים גרינברג, מוותיקי עסקני חב"ד בביתר עילית, וכן המשפיע החסידי הרב צבי וייס, ואברכים מהכולל לדיינות: הרב שי שמעון הכהן – שסיים את המחזור הכ"ו בלימוד הרמב"ם היומי, הרב ניימרק – שפתח את המחזור הכ"ז בלימוד הרמב"ם, הרב חיים לוי הכהן, הרב שניאור זלמן מטראן שלימד הוראה בעבודת ה' מהלכות הקשורות לדגים מיוסד על רשימות קודש של הרבי, והרב יוני אדמוני. עד שעות הלילה המאוחרות היסב קהל רב סביב השולחנות הערוכים, התוועדו, שמעו והשמיעו דברי תורה, ואף פצחו בריקוד חסידי סוער וסוחף.

תודת המארגנים נתונה גם לאברכים הרב שלום גלויברמן והרב משה ישראל מקהילת חב"ד בשכונת התמר, על הסיוע הרב להצלחת הערב כולו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.