מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשס״ח 25.06.2008

ב"חיידר אידיש" בביתר עילית סיימו את השנה החסידית

האירוע השנתי של "חיידר אידיש אהלי מנחם" חב"ד בביתר עלית מקיים כמיטב המסורת את התקדמותם של פרחי התלמידים בכיתות היסוד לשלב נוסף בלימודיהם: בכיתת הגן סיום לימוד האותיות, במכינה את קבלת הסידור ובכיתה א' את קבלת חומש בראשית ■ האירוע הוקדש על ידי מנהל החיידר הרב מנחם מענדל הכהן כמתנה לנדיב דוד בן-נאני כהוקרה על התרומה המשמעותית שהוא העניק לאחרונה לחיידר בעידודם ■ COL מגיש: דיווח, גלרייה, וקטעי אודיו ממקהלת החיידר לסיפור המלא
ב
(צילום: מאיר דהן)

הרב יצחק מרטון ששלושה מבניו כ"י לומדים בחיידר אידיש אהלי מנחם חב"ד בביתר עלית, ריגש עשרות הורים ותלמידים שהשתתפו ב"מסיבה המשולשת". האירוע השנתי שמתקיים כמיטב המסורת בחיידר מציין את התקדמותם של פרחי התלמידים בכיתות היסוד לשלב נוסף בלימודיהם: בכיתת הגן סיום לימוד האותיות, במכינה את קבלת הסידור ובכיתה א' את קבלת חומש בראשית.

במלים פשוטות וכנות הוא הביע את תודתו למלמדים שהעניקו ומעניקים לבניו תלמידיהם את העידית שבחינוך על טהרת הקודש. את דבריו חתם במשל מרתק שהמסר שלו היה: החינוך על טהרת הקודש כמסורת ישראל מדורי דורות עדיף על פני כל השיטות החדשניות כפי שכל אחד מאיתנו מכיר ויודע בעצמו.

בסיום דבריו ולקול מחיאות הכפיים של ההורים עלתה לבמה מקהלת החיידר בניצוחו של הרב שלום כינורי וביצעה שיר שנכתב על ידי הרב יצחק מרטון עצמו במיוחד לקראת האירוע. רגע השיא היה כאשר הסולן מענדי מרטון פתח בקולו הצלול את הבית הראשון בשיר והיטיב לבטא את הרוך ואת הערכתו העמוקה של אביו ושל יתר ההורים למפעל החינוך הנדיר, חיידר אידיש בביתר, שמציין בימים אלה שש שנים להיווסדו.

היה זה שיאו של אירוע שנפתח בתפילת מנחה ובאמירת שנים עשר הפסוקים על ידי נציגי התלמידים ונחתם בדברי ברכה של המרא דאתרא הרב אשר לעמיל הכהן. בתווך ניגנה המקהלה כמה ניגונים חסידיים ושיר אחד באידיש שנכתב גם הוא לכבוד האירוע ונערכה כמובן ה"חומש-סעודה" שבה שיננו מקבלי החומש את שמות פרשיות התורה והחלו את לימוד הפסוקים הראשונים בחומש ויקרא עם המלמד רב הכשרון הרב מרדכי שלמה רבינוביץ.

האירוע הוקדש על ידי מנהל החיידר הרב מנחם מענדל הכהן כמתנה לנדיב דוד בן-נאני כהוקרה על התרומה המשמעותית שהוא העניק לאחרונה לחיידר בעידודם של הרבנים הרב ישעי' הכהן והרב אלחנן הכהן שלוחי הרבי לקזחסטאן.

בהכנת האירוע השתתפו הרב יוסף מיירס, הרב ישראל בלוי, הרב רפאל שחר, הרב מאיר לוין, הרב אברהם בוקשפן, הרב שלמה לוינזון, הרב מרדכי רבינוביץ ותלמידי כיתה ז'.

האזינו לקול מקהלת הילדים בשיר: 
להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן


להאזנה לשיר נוסף בביצוע המקהלה:
להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.