מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשס״ח 23.06.2008

הרב גולדברג: "לחו"ל אסור לטוס - לתרום איברים מותר"

"לעלות על מטוס ללא סיבה מספקת אסור, אולם לתרום איברים מותר", כך עולה מראיון שנערך עם הרב זלמן-נחמיה גולדברג ראש כולל דעת משה סדיגורא וחבר ביה"ד הגדול לשעבר במגזין של "מרכז רבני אירופה"  ■ בראיון מתייחס הרב לסוגייה הרגישה של תרומת איברים ואומר: "סבורני שגם יהודי שומר תורה ומצוות יכול לחתום על כרטיס להשתלת איברים, אבל בתנאי שיוסיף שהדברים ייעשו רק על פי הכרעת חכם מוסמך, ומוטב אף שיציין בפירוש בחתימתו מי הוא אותו חכם" לקטעים מהראיון
הרב גולדברג:
הרב זלמן-נחמיה גולדברג (ארכיון: COL)
"לעלות על מטוס ללא סיבה מספקת אסור, אולם לתרום איברים מותר", כך עולה מראיון שנערך עם הרב זלמן נחמיה גולדברג במגזין של "מרכז רבני אירופה".

בראיון מתייחס הרב לסוגייה הרגישה של תרומת איברים ואומר: "סבורני שגם יהודי שומר תורה ומצוות יכול לחתום על כרטיס להשתלת איברים, אבל בתנאי שיוסיף שהדברים ייעשו רק על פי הכרעת חכם מוסמך, ומוטב אף שיציין בפירוש בחתימתו מי הוא אותו חכם".

עם זאת, מספר הרב בראיון כי חותנו, הרב שלמה זלמן אוירבך, התייחס בחומרה יתירה בסוגיית קביעת המוות. הרב גולדברג אף התייחס בראיון לשלל נושאים, ובניהם פסק כי אין אף היתר הלכתי לטוס לחו"ל, ותקף את התופעה שתופסת תאוצה אף אצל שומרי מצוות.

כזכור, חוק קביעת המוות עורר סערה, כשרבני יהדות התורה תקפו בחריפות את החוק, ובתי דפוס רבים התפרסמו מפירסום פאשקוולים בעניין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.