מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשס״ח 13.06.2008

שבועיים אחרי: קמפיין "ירבו כמותו" מעורר אנ"ש

רבים תהו לפשר המודעות שהופיעו בשבועות האחרונים, ובהן תמונות אישים במחנה חב"ד והכותרת "ירבו כמותו". השערות רבות צצו ועלו, כיד הדמיון הטובה על המנחשים. השבוע מתברר שזה היה קמפיין מקורי של המרכז ללימוד החסידות, העוסק בהפעלת מסגרות ללימוד החסידות בעבור בני ישיבות חרדיות ■ שבועיים אחרי: קמפיין "ירבו כמותו" מעורר את אנ"ש והתמימים להירתם ולסייע  לסיפור המלא
שבועיים אחרי: קמפיין

רבים תהו לפשר המודעות שהופיעו בשבועות האחרונים, ובהן תמונות אישים במחנה חב"ד והכותרת "ירבו כמותו". השערות רבות צצו ועלו, כיד הדמיון הטובה על המנחשים. השבוע מתברר שזה היה קמפיין מקורי של המרכז ללימוד החסידות, העוסק בהפעלת מסגרות ללימוד החסידות בעבור בני ישיבות חרדיות.

"חיפשנו דרך להמחיש לציבור את ההשפעה האדירה של הפעילות הזאת", אומר הרב מרדכי בק, מראשי המוסד. "בחרנו דמויות חסידיות ידועות, אישים העוסקים בהפצת המעיינות, שהקימו משפחות חסידיות לתפארת, והמשותף לכולם, שהם התקרבו לעולמה של חסידות חב"ד בזכות שיעורי חסידות שנערכו כשהיו בחורי ישיבה. כך אנחנו ממחישים בצורה הטובה ביותר מה מצליחים לחולל שיעורי חסידות".

מטרת הקמפיין להביא למודעות הציבור את קיומו של הארגון, שלראשונה הצליח לבנות מערכת ענפה של מסגרות להפצת חסידות בקרב בני ישיבות חרדיות. "עד כה נעשו הפעולות הללו ביוזמה מקומית", מסביר הרב אליעזר ביכלר, אף הוא מראשי הארגון, "ואנחנו בנינו מערכת בהיקף רחב, שבה לומדים בקביעות מאות בחורים".

שני האברכים הצעירים הם עצמם תוצרי אותה פעילות של הפצת החסידות בקרב בני ישיבות, ודווקא משום כך החליטו להקדיש את עצמם למשימה מיוחדת זו. לדבריהם, יש כיום צימאון עצום ללימוד תורת החסידות, ורק המחסור באמצעים מגביל את היקף הפעילות.

"אנחנו פונים לציבור בקריאה ליטול חלק מפעילות זו, שהייתה ציפור-נפשו של הרבי, כפי שרואים באלפי האגרות והשיחות, שבהן תבע והמריץ לפעול להפצת החסידות", אומר הרב בק. "כל מי שיתעורר ויחליט להיות שותף בממונו לפעילות שלנו, יכול לדעת בביטחון מלא כי בזכותו יתקרב עוד בחור לעולמה של החסידות, עם כל הפירות ופירי-הפירות שיצמחו מזה במשך הדורות".

שנים רבות בהן התעסקו רבים בהפצת המעיינות בקרב תלמידי הישיבות. ארגנו התוועדויות, נערכו כינוסים, הופיעו פרסומים שונים, ועוד פעילויות רבות ומגוונות. גם בתחילת דרכו של ה'מרכז ללימוד החסידות' הוא החל בפעילויות כמו מכירות ספרים לאלפים, ארגון התוועדויות, הקרנת מראות קודש וכו'.

אולם בהתבוננות מעמיקה התברר, כי כל הפעילויות הללו הן אכן חשובות, אך לפועל לא הניבו הרבה תוצאות ממשיות. אלפים קנו ספרים ועוד רבים השתתפו בהתוועדויות, אך הם לא המשיכו ללמוד חסידות במשך כל השנה. למרות ההתעוררות הגדולה שהיתה וההחלטות החשובות שקיבלו על עצמם, לא יכלו לממש זאת בפועל.

הסיבה העיקרית היא, שלא היתה מסגרת מתאימה שתיתן להם את הגישה הנכונה ללימוד והבנת מאמרי החסידות, כך שגם אם החליטו ללמוד חסידות, לא התאפשר הדבר ללא הדרכה במאמרים העמוקים והקניית דרך הלימוד וכו'.

לכן, בהכוונת גדולי המשפיעים, החל ה'מרכז ללימוד החסידות' לפתוח מסגרות לימודים בצורה מסודרת, המתייחדות הן בשיעורים מרתקים והן בסדרי לימוד בחברותות, שבהם לומדים הבחורים ומתקדמים בעזרת צוות רוחני המסביר את החומר הנלמד ונותן הדרכה מכוונת, המאפשרת לכל אחד ואחד להתקדם באופן אישי.

כיום ב"ה כבר משתתפים במסגרות אלו מאות בחורים כ"י. ה'מרכז' עומד תחת היכל מנחם בירושלים.

הנה סקירה קצרה על המסגרות שנפתחו עד עתה:

מסגרות לימוד למתחילים

מסגרות לימוד שבהן משתתפים עשרות בחורים מכל הישיבות, מדי שני וחמישי, אחר-הצהריים, בסדרי לימוד בחברותות ובשמיעת שיעורים מרתקים. ה'מרכז' מעמיד לבחורים הסעות מיוחדות, המביאות אותם מכל חלקי העיר. בחור המשתתף בסדרים מלאים זוכה במלגה מכובדת. בסיום כל מאמר מתקיים מבחן, והמצליחים מעל 80% זוכים במלגה נוספת.

במסגרת המרכזית, המתקיימת בשיכון חב"ד, מוסר שיעורים המגיד שיעור הרה"ח ר' מאיר לוינגר שליט"א. עד עתה כבר הספיקו הבחורים לעבור על "קונטרס העבודה", "וידעת מוסקבה", ומאמרים מובחרים מליקוטי תורה ודרך מצוותיך, ועוד.

כמו כן יש התוועדויות ביומי דפגרא, שבהן סופגים הבחורים את כל האווירה החסידית, עם טובי המשפיעים, המדריכים את הבחורים כיצד להפנים את הלימוד וליישם זאת בעבודה בפועל.

בנוסף מחולקים שיחות ומאמרים של אותו שבוע, וכן מתקיימת מכירת ספרים לבחורים שרוצים להתקדם בנוסף לשיעורים. הבחורים גם מקבלים עדכונים על כל ההתוועדויות הקיימות בעיר, וכך מהווה המסגרת מרכז לכל ענייני החסידות.

ישיבות בין הזמנים

מסגרת מיוחדת של השתתפות רצופה בלימוד החסידות מתוך אווירה חסידית מיוחדת.

במשך ימי 'בין הזמנים' מתקיימים מדי ערב סדרי לימוד בחברותות ואחר-כך שיעור מאת הרב מאיר לוינגר שליט"א.

כמו-כן מתקיימות התוועדויות חסידיות עם טובי המשפיעים. בסיום הלימודים נערך מבחן וב"ה ניכרים ידע והצלחה למעלה מן המשוער. בזכות מסגרת מיוחדת זו רבים ממשיכים להשתתף במשך כל השנה במסגרות הקיימות.

בשנה זו היתה פריצת דרך משמעותית בכך שנרשמו למעלה מ-250 בחורים מכל הישיבות.

מסגרות לימוד למתקדמים

ב"ה יש בחורים שכבר הגיעו לרמה גבוהה והבנה מעמיקה בלימוד החסידות. לשם כך נפתחו מסגרות מיוחדות למתקדמים, ובהן לומדים מאמרים בעיון רב.

במסגרת המרכזית מוסר שיעורים המשפיע הנודע הרה"ח ר' יוסף יצחק אופן שליט"א. במסגרות אלו נוסעים הבחורים מידי פעם להתוועדויות עם משפיעים ברחבי הארץ.

שיעורים וחברותות בחסידות

בנוסף למסגרות הקיימות דואגים לסדר לכל בחור ליווי אישי, לצורך קידום משמעותי בלימוד החסידות. צוות הארגון דואג לשבץ לכל בחור חברותא אישי, שמשקיע בו באופן רציני. מקום הלימוד הוא בדרך כלל בישיבה הגדולה תורת אמת, בסדר חסידות בערב.

כמו-כן יש ישיבות שאין באפשרותן להשתתף במסגרות המרכזיות. גם להם דואג ה'מרכז' לשיעורים בישיבות פעם בשבוע, תוך השקעה אישית בכל בחור.

חלוקת ספרים

יש ביקוש רב מבין תלמידי הישיבות המעוניינים ללמוד ולהגות בתורת החסידות גם בתוך כותלי הישיבה. לשם כך מחלק ה'מרכז' ספרים יסודיים בתורת החסידות לישיבות אלו.

כינוסים והרצאות

לקראת יומי דפגרא או ימים מיוחדים נערכים כינוסים או הרצאות בעניינים העומדים על הפרק, עם טובי המשפיעים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.