מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשס״ח 23.06.2008

סמי פלטינסק: הדפסת ה′תניא′, ודאגה לבית העלמין

במסגרת מסע חיזוק בערי קזחסטאן, הודפס לראשונה ספר ה′תניא' בעיר סמי פלטינסק. במהלך הביקור בעיר, התגלתה עזובה גדולה בבית העלמין היהודי, ולאחר פגישה עם נציגי הקהילה, וסגן ראש העיר מר טורסון גזי זאטוייקוביץ האחראי גם על נושא הדתות בעיר נמצא פיתרון: סטודנטים מתנדבים ידאגו לנקיון בית העלמין וכן ידאגו לגדר את בית העלמין בגדר של ביטון חזק  לסיפור המלא
סמי פלטינסק: הדפסת ה′תניא′, ודאגה לבית העלמין
בית העלמין היהודי המוזנח בעיר והדפסת ספר ה'תניא' בעיר

בשבוע שעבר, יצא יו"ר יהדות קזחסטאן, הרב משה דוד הכהן, למסע חיזוק המסורתי בקהילות היהודיות בערי קזחסטאן, לצד עזרה וסיוע לשלוחי חב"ד בקזחסטאן.

הביקור הראשון, נערך בעיר סמי פלטינסק, שם הודפס לראשונה ספר ה'תניא', זאת לאחר שבמסע הקודם, הודפס ה'תניא' בשישה ערים ועיירות ברחבי קזחסטאן.

מספר הרב משה דוד הכהן: "לפני יציאתי למסע השנה, סרקתי מחדש את כל ספר התניא וסידרתי את כל התניא בקובץ מיוחד בו אני יכול להדפיס במדפסת רגילה דרך המחשב האישי שלי בכל מקום. רכשתי מדפסת טובה, מה שמאפשר לי להדפיס את ספר ה'תניא' בתוך שעות ספורות. את כל ספר התניא את ספר התניא הדפסתי בחדר בבית המלון בו שהיתי".

בתום ההדפסה, ערך הרב כהן פגישה עם נציגי הקהילה, יחד עם השליח ורב מחוז פבלודר הרב שמואל קרנאוח, שבתחום סמכותו נמצאת גם העיר סמי פלטינסק.

אל המסע נילווה, הרב מרדכי פיקאר מירושלים, שמשמש כמתורגמן. בעת הסיור בבית העלמין הישן בסמי פלטינסק, הגיע הרב כהן, מלווה עם הת' אוריאל רדי, השוהה לתקופה של מספר חודשים באלמא-אטא, ואשר מסייע בידי השלוחים.

הרב כהן התרשם מההזנחה הממושכת בבית העלמין, זאת לאחר שלפני כשנתיים, ראשי הקהילה שלחו לרבנות הראשית בקזחסטאן מכתב רישמי ותמונות על הוואנדליזום הנעשה בבית העלמין על-ידי שיכורים מקומיים. בשעתו, סייעה רבנות קזחסטאן לשיפוץ בית העלמין.

הרב כהן מספר כי "השנה ראינו קצת שיפור, לאחר שראשי הקהילה ניקו כפי יכולתם את בית העלמין, ובכל זאת אחזה בי חלחלה על המראה המביש של מצבות שבורות ובקוביקי בירה בין הקברים, ומחסור של הרבה מצבות שנעלמו עם הזמן".

הרב כהן מיהר להרים טלפונים לאנשי ממשל, וכך נקבעה לו פגישה מיידית עם סגן ראש העיר של סמי פלטינסק, מר טורסון גזי זאטוייקוביץ האחראי גם על נושא הדתות בעיר.

הפגישה נערכה למעלה משעה, והיא היתה מאוד חיובית. הרב כהן העלה בפניו את הבעיה של בית העלמין, וסיפר לו כי הוא מסתובב הרבה בבתי העלמין הפזורים ברחבי קזחסטאן, ומעולם לא נתקל בכזה מחזה מביש, ובפרט שידוע לו שכבר שנים ההזנחה נמשכת.

ראש העיר, העלה רעיון, שבאביב ישנה תוכנית של הסטודנטים שמתנדבים לנקיון העיר, והוא ידאג שהם ינקו גם את בית העלמין במסגרת התוכנית, וכן ידאג לגדר את בית העלמין בגדר של ביטון חזק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.