מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ח 22.06.2008

שבת של משפחה אחת, ודיוני פורומים

שבת נפלאה נערכה במלון "ניר עציון" לנציגות ארגון נשי ובנות חב"ד, שעמדה בסימן: 'חסידים - משפחה אחת' ■ בצהרי השבת הונהג חידוש: לאחר לימוד פרקי אבות, התחלקו הנשים ל-3 פורומים של דיון: 'פורום הרבניות', 'פורום השליחות', ו'פורום הפעילות'  לסיפור המלאנשי ובנות חב"ד - המדור שלכן
שבת של משפחה אחת, ודיוני פורומים
(אילוסטרציה: COL)
כל אישה שהגיעה נתקבלה בסבר פנים יפות, בשיר של 'ברוכים הבאים' שעוצב על גלויה מקושטת בשוקולד אישי "פסק זמן". הייתה אפשרות לארוחת צהריים קלה, למנוחה ולשחייה בבריכה. לאחר ההרפיה התכנסו הנשים לסדנא מאלפת עם הרב ד"ר חנוך ועינת מיודובניק כפתיח לנושא המשפחה ושלמותה, המעורבות וההתערבות. וכן ענו לשאלות שהתעוררו מתוך קהל השומעות.

מיד לאחר הדלקת הנרות פתחה במילים חמות מארגנת השבת מזה שנים רבות, השליחה ונציגת ארגון נשי ובנות חב"ד בעפולה, גב' חדוה סגל. אל השיר שכבר הפך להמנון השבתות מסוג זה - "באתי לגני", הצטרפו הנשים ביחד עם מיכל לויטין שליוותה את השבת כולה בקטעי הומור ושירה. את הפרק של הרבי קראה הנציגה הוותיקה גב' מרים חסקינד מאשדוד. הבהרת המושגים - מהי משפחה, ומהי מהות הסיסמה 'חסידים – שהם משפחה אחת', היו בדבריה של גב' שרה זילברשטרום, כפתיח לשבת כולה.

סעודות שבת עשירות בדברי תורה, שירה וניגונים ואפילו ריקודים, הם ממאפייני השבתות של נשי חב"ד. באחת הסעודות היו דברי התורה בעצם לימוד בחברותות מתוך ה'דבר מלכות' השבועי בנושאים אקטואליים לסיומם של ימי ספירת העומר וימי ההכנה לחג השבועות.

לאחר סעודת ליל השבת נערכה התוועדות מיוחדת עם בני משפחה אחת - משפחת דונין, משפחת שלוחים ידועה בחיפה. השתתפו בה הרב יהודה דונין מחיפה, הרב מנחם מנדל דונין ממגדל העמק והאחות גב' דבורה ספיר, נציגת נשי ובנות חב"ד בבאר שבע. הסיפורים זרמו: סיפורים על הבית, על ההורים ע"ה, על ההנהגה המיוחדת שכולה אמרה נתינה לזולת וביטול למשלח.

"בכל יום מחדש שאלנו את אבא ואימא, היכן נישן היום. אך תמיד היה מספיק מקום. הבית היה תדיר מלא אורחים. כולם הכירות את המשפחה מרמות רמז בחיפה. כן, אלו עם 11 ילדים... בסעודות השבת תמיד היינו יושבים, כשכל החלונות פתוחים לרווחה, ועל השולחן הגדול זוהרים הנרות. אנשים עמדו והסתכלו ואחרי שנים עוד הזכירו לנו את המחזה..."

כך העלו השלושה זיכרונות מבית שורשי חסידי וקהל הנשים התחבר והתמוגג, מתחזק ברצון ובכוח לשמור על צביון של בית שכזה – מלא עשייה חינוכית ושמחה. הם רק הצטערו שאי אפשר לרשום או להקליט... כל נמשכה ההתוועדות עד השעה 2:00 לפנות בוקר, כשבהמשך הוסיפו גם המבוגרות יותר מבין המשתתפות את זיכרונותיהן שלהן ממשפחת דונין ודומיה.

השעה המאוחרת בה פנו הנשים לחדריהן, לא מנעה בעדן מלהגיע למחרת בבוקר מוקדם, ללמוד חסידות מפיו של הרב מנחם מענדל דונין, ולומר את התהילים של שבת מברכים, טרם התפילה. מיד לאחר התפילה נשא את הנאום המרכזי, נאום מאלף ומרגש, הרב יוסף הכט הרב הראשי מאילת, הנושא הכנת המשפחה לקראת הגאולה.

בסעודת השבת נשאה דברי תורה מופלאים בשילוב הדגמה הגב' חני אברהם, נציגת נשי חב"ד בישוב ינוב.

אחר הצהריים הונהג חידוש: לאחר לימוד פרקי אבות, התחלקו הנשים ל-3 פורומים של דיון. הפורום הראשון 'פורום הרבניות' הונחה על ידי הרבנית טילא הכט השליחה באילת, וכלל משתתפות רבות כולל שליחות שהן רבניות ביישובן. הפורום השני היה 'פורום השליחות', הוא הונחה על ידי השליחה תרצה בוטמן מרמת השרון ובהשתתפות הרב ד"ר חנוך מיודובניק שהתייחס והשיב לשאלות המשתתפות שהן נשות שלוחים בעירן וממילא מייצגות את ארגון נשי ובנות חב"ד ופעילות בקהילת הנשים בסניפן.

הפורום השלישי היה 'פורום הפעילות'. הוא הונחה על ידי גב' רות מפעי, נציגת נשי חב"ד ברחובות ובהשתתפות גב' ד"ר עינת מיידובניק וגם היא התייחסה והשיבה לשאלות . הפורום כלל נשים שמונו ביישובן להיות הנציגות של ארגון נשי ובנות חב"ד והן אחראיות על הפעילות בקרב הנשים. כל המשתתפות נהנו מהרענון ומהתוכן הרב אותו קבלו ומההכוונה הספציפית שתואמת דווקא לתפקידים אותם היא ממלאה.

אחד הנושאים המרכזיים שעובדו במהלך השבת היא כיצד לשמור על שלמות המשפחה האישית, במסגרת העבודה בקרב ה'משפחה המורחבת' הקהילה, המקורבים, הנשים באזור. המוטיב שעבר בצורה ברורה היה הגישה על פיה יש לשתף את הילדים ולהפוך אותם לחלק בלתי נפרד מכל עשייה. להכניס אותם לתמונה ולהפוך אותם לחפצים בהצלחה. את השבת ליוו ד"ר חנוך מיידובניק ורעייתו הפסיכולוגית עינת, כשאוזנם קשבת לשאלות השליחות ופיהם מפיק מרגליות.

הנציגה הדס כגן מיקנעם הגיעה עם כמה חברות. עקב מוגבלותה והידורה בדיני שבת, לא יכלה הדס להשתתף בכל סעודות השבת, שהתקיימו בקומה אחרת מהקומה בה שהתה ובה התקיימו ההרצאות. אך לקראת הסעודה השלישית לא ויתרו לה חברותיה. בכוחות משותפים נשאו את הדס בתוך הכיסא המיוחד שלה, במורד המדרגות אל חדר האוכל. אכן, כך נוהגים במשפחה...

טרם הסעודה השלישית קיבלה כל אישה פתקון. את פניהן קידם לוח שנה גדול וכל אישה נתבקשה להצמיד את הפתקון ליום הולדתה המדויק. על פי תאריכים אלו יודפס בקרוב על ידי ארגון נשי ובנות חב"ד עבור כל הנציגות, לוח שנה 'משפחתי' מרהיב עין בו כלולים מנהגי יום ההולדת ותאריכי הולדתן של הנציגות כולן. נציגות המעוניינות לעדכן תיצורנה קשר ב-9606142 03.

סביב השולחנות התיישבו הנשים על פי חודשי יום הולדתן, כשכל שולחן הוא חודש אחד בשנה. הישיבה בצורה הזאת זימנה מפגשים חדשים בין נציגות מסניפים שונים. כל קבוצה התבקשה למלא משימה שכללה 3 סעיפים: א. המוטיב הקושר בין החודש לבין המשפחה החסידית ב. המוטיב הקושר בין החודש לגאולה ג. פתגם או אימרה חסידית לאותו החודש. ולשרה ?. ולנציגה שחגגה יום הולדת באותו היום חגגו כולן עם עוגת יום הולדת ומתנה מהמשפחה.

השבת הסתיימה בסדר ניגונים ובהחלטות טובות. הרבנית סימה רחב"ג הנציגה מירושלים, נשאה מספר מילים לזכרו של בעלה, הרב של קריית היובל הירושלים, ליל יום השנה לפטירתו. הנשים יצאו בתחושה של רוממות ואחווה משפחתית, שנותנת כוח להמשיך. תודה לצוות הארגון ובראשו לרבנית דבורה בוטמן.גם למזכירה דבורה הניה גוטמן שליוותה את השבת. ולא נשכח להודות לשמרטפיות שעשו עבודתן במסירות ובאמונה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.