מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשס״ח 17.06.2008

GPS (לבעלים בלבד)

אם להיות כנה, הטכנולוגיה המתוחכמת שמאפשרת ללוויינים שנמצאים גבוה בשמים להתחקות אחר עקבותיו של מיקומו של הרכב שלנו לא מאוד מעניינת אותי. אך מאחר שאני אישה טיפוסית, שדרך הפעולה של המוח הגברי מרתקת אותה, מה שעניין אותי ביותר היה האופן שבו המכונה הזו גרמה לבעלי להקשיב לה. כיוון שאני יודעת כמה הוא שונא למלא הוראות למיניהן, ואיזו פגיעה מהווה הדבר באגו הגברי שלו לבקש הנחיות, ציפיתי בסקרנות ועניין לנסיעה שלנו ● חנה ויסברג מספרת מה גרם לבעלה לציית מבלי להתווכח ● COL מגיש את המאמר באדיבות 'בית-חב"ד' לקריאה
GPS (לבעלים בלבד)
חנה ויסברג

כגבר טיפוסי, בעלי אוהב מכשירי חשמל, במיוחד את מכשירי ההיי-טק. ימים שלמים לפני נסיעה שתכננו הוא כמובן היה עסוק בהתקנת מערכת ה-GPS (מערכת מיקום חובקת עולם) החדשה שלנו על לוח הבקרה של הרכב.

אם להיות כנה, הטכנולוגיה המתוחכמת שמאפשרת ללוויינים שנמצאים גבוה בשמים להתחקות אחר עקבותיו של מיקומו של הרכב שלנו לא מאוד מעניינת אותי. אך מאחר שאני אישה טיפוסית, שדרך הפעולה של המוח הגברי מרתקת אותה, מה שעניין אותי ביותר היה האופן שבו המכונה הזו גרמה לבעלי להקשיב לה. כיוון שאני יודעת כמה הוא שונא למלא הוראות למיניהן, ואיזו פגיעה מהווה הדבר באגו הגברי שלו לבקש הנחיות, ציפיתי בסקרנות ועניין לנסיעה שלנו.

ימים מספר לאחר מכן, כשאני יושבת בנינוחות במושב הנוסעים של הרכב שלנו העמוס לעייפה, התבוננתי כיצד בעלי מתכנת את היעד שלנו במערכת החדשה.

קול נשי ורך נשמע באומרו "פנה לכאן", ולאחר מכן "פנה מייד שמאלה" ואז "המשך ימינה אחרי 30 מטר". ההנחיות שלה המשיכו לזרום עוד ועוד, ואני צפיתי בתדהמה הולכת וגוברת כיצד בעלי ממלא בהכנעה אחר כל הוראותיה.

רוגזי נוכח נימת קולה הרכה שכך נוכח הפליאה שחשתי כאשר ראיתי כיצד היא מגשימה את המשימה הזו. חייב להיות בכך איזה היגיון, חשבתי לעצמי, והייתי נחושה בדעתי לפענח את החידה.

בתקווה לשלוט בטכניקה שלה לשכנע גברים בכל רחבי העולם למלא אחר הוראותיה, התחלתי להתבונן בשיטה שלה יותר מקרוב.

הנה הדברים שאני חושבת שמהווים את מרכיבי המפתח שלה להצלחה:

1. היא לא מדברת באדנות או בעליונות. היא לא מותחת ביקורת אלא פשוט נותנת הנחיות ללא רגש.

2. היא תמיד נשארת שלווה. היא אף פעם לא מרימה את קולה בכעס או ברוגזה.

3. היא לא מטיחה האשמות על כל שגיאות או טעויות שיפוט שהנהג עושה.

4. לבסוף, כאשר בעלי בכוונה לא מילא אחר הוראותיה, היא בפשטות (ובנחת!) כיוונה אותו מחדש לכיוון אחר. היא עזרה לו להגיע לאותו היעד אך אפשרה לו לבחור בדרך אחרת ובגישתו הייחודית.

המממ.... נדמה לי שאנסה ליישם אחת או שתיים מן הגישות הללו. אספר לכן אם זה יעבוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.