מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשס״ח 16.06.2008

בריינסטורם תקבל כ-3 מיליון ש"ח ממשרד התמ"ת

חברת בריינסטורם תרפיה תאית, שבראשה עומד איש העסקים החב"די ר' חיים יעקב לייבוביץ', העוסקת בפיתוח תאי גזע בוגרים לטיפול למחלות הנגרמות מפגיעה בעצבים, תקבל מענק של עד 2.91 מיליון שקל ממשרד התמ"ת, עבור ביצוע תוכנית העבודה של החברה הכוללת פיתוח הטיפול של החברה, המבוסס על תאי גזע בוגרים, לטיפול במחלות כמו פרקניסון ו-ALS, כך מדווח themarker ■ זו השנה השנייה ברציפות שהחברה זוכה לקבל את מענקי המדען הראשי, והשנה הוגדל סכום המענק לידיעה בהרחבה בריינסטורם והאוניברסיטה סיימו בהצלחה ניסוי לפרקינסון החסיד שיביא תקווה לחולי פרקינסון בעולם: דיווח ● וידאואגודת הפרקינסון והעסקן החב"די ימצאו תרופה למחלה
בריינסטורם תקבל כ-3 מיליון ש
מימין: איש העסקים החב"די ר' חיים-יעקב ליבוביץ'

חברת בריינסטורם תרפיה תאית, העוסקת בפיתוח תאי גזע בוגרים לטיפול למחלות הנגרמות מפגיעה בעצבים, הודיעה כי תקבל מענק של עד 2.91 מיליון שקל ממשרד התמ"ת, עבור ביצוע תוכנית העבודה של החברה בשנת 2008, הכוללת פיתוח הטיפול של החברה, המבוסס על תאי גזע בוגרים, לטיפול במחלות כמו פרקניסון ו-ALS.

חברת בריינסטורם מפתחת טיפול למחלות עצב של תאי גזע בוגרים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לקיחת תאי גזע ממח העצם של חולה, הפיכתם לתאי NTF המפרישים חלבונים החיונים לשרידת תאים במערכת העצבים המרכזית, ולאחר מכן השתלת התאים לחולה. החברה הציגה בכנס מדעי בחודש שעבר את תהליכי הפיתוח ותוצאות ניסוי המראות שיפור מוטורי ניכר בחולדות מודל לפרקינסון שקיבלו את טיפול בריינסטורם.

זו השנה השנייה ברציפות שהחברה זוכה לקבל את מענקי המדען הראשי. בשנה שעברה קיבלה החברה 1.3 מיליון שקל. השנה, בהתבסס על מחקרים קודמים שנעשו על ידי החברה, תוכנית הפיתוח החדשה בתחום הALS ופתיחת בית החיות החדש במטה החברה, הוגדל סכום המענק.

על פי תנאי המענק, החברה תקבל את הכספים בהתאמה לכספים שתשקיע החברה. בסופו של תהליך, החברה תתן למדען 3% תמלוגים מהמכירות, עד לגובה המענקים שהתקבלו במשך השנים.

"בחודש האחרון הראנו הוכחה של קונספט הטיפול שלנו למחלת הפרקינסון. אנחנו עושים עבודה מדעית מקיפה רצינית ואיכותית, ואני שמח שגם ממשלת ישראל מכירה בכך וממנת את הפעילות שלנו שנה שנייה ברציפות", הגיב רמי אפרתי, מנכ"ל החברה. "בעזרת השם, המענק יאפשר לנו להמשיך במחקר ולתרגם את ההישגים המדעיים שלנו לשימושים קליניים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.