מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשס״ח 16.06.2008

הרבי זיהה את החסיד מגור שהפסיק לגלח זקן ● מיוחד

מנהל ישיבת "יגדיל תורה" של גור הרב אליעזר בוים סיפר אמש (ראשון) במעמד סיום הרמב"ם העולמי בניו-יורק על מקווה שהרבי דרש באוסטרליה, חסיד גור שעבר תהפוכות והתגובה של האדמו"ר ה'פני-מנחם' למעשה ■ 2,000 איש השתתפו במעמד התורני, לצד בחורי "אהלי-תורה" שהגיעו במיוחד באמצע ה'סדר' ■ וגם: הנגיד ר' שלום-בער דרייזין מגלה בקיאות בגמרא ■ COL מגיש: דיווח וגלריית תמונות  לסיפור המלא
הרבי זיהה את החסיד מגור שהפסיק לגלח זקן ● מיוחד
בפעם ה-26: מסיימים את הרמב"ם. קהל המשתתפים באירוע, אמש ● צילומים: COL

מאת כתב COL בניו-יורק

חזונו ארוכת-הטווח של הרבי נראה דווקא בירכתי האולם, מאחורי כל הכיסאות הזהובים עליהם ישבו אלפיים חסידים ואברכים. החגיגה אמש (ראשון) ב"אהלי תורה" בקראון-הייטס ציינה את לימוד ספר הרמב"ם בפעם ה-26, נוהג יומי שנוסד על-ידי הרבי.

עומק ההשפעה של הסדר הלימוד היומי, שרבבות שומרים עליו בקפדנות ברחבי העולם, היה ניכר על אלה שנותרו לעמוד באולם הגדול: בחורים צעירים שהשתחררו מוקדם מה'סדר' מה'זאל' בקומה העליונה של "אהלי תורה" כדי להצטרף לחגיגה של הרבי, כהגדרת אחד מהם.

לופתים בידיהם ספר או חוברת "דבר מלכות" המאגדת בתוכה את השלושה הפרקים של הרמב"ם הנלמדים מידי יום ובזכותו אלפים נוספים מצטרפים למעגל הלימוד, הם האזינו בעניין ולעיתים גם בשעשוע בדוברים שעלו וירדו מהדוכן. אברך בר-אוריין שגם נותר לעמוד נהנה להתפלפל איתם באמיתות דברי אחד הנואמים.

לכאורה, הכוונה בייסוד הנוהג הלימודי הייתה כדי שיהודים שומרי מצוות יקיפו את כל מצוות התורה בצורה המובנת לכל גיל. לילדים יש את האופצייה ללמוד מתוך "ספר המצוות" הקצר של הרמב"ם. אולם, בעת הקרנת שיחת-קודש על מסך ענק באולם, הרבי נראה מסביר כי החשיבות של הלימוד הוא לאחד את כלל ישראל באמצעות לימוד התורה.

החיבה בהלווייה

האולם נראה חגיגי ושלט ענק הכריז באנגלית ובעברית על "סיום הרמב"ם העולמי" (הרבי כינה אותו כך) ושולחן הנשיאות כוסה במפה אדומית מלכותית. המנחה היה גם המארגן הרב שמואל בוטמאן, יו"ר סיום הרמב"ם העולמי ומנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית.

הוא קידם בברכה את הבאים, לומדי תורה ואוהדיה, והדגיש כי המחזור שמסיימים עם כ"ו בגיטמטריא של שם ה'. הרב הוסיף כי הרמב"ם עסק בעזרה ליהודים וללא-יהודים והיה דוגמא חיה בעבודת תיקון עולם במלכות ה'.

לאחר קריאת פרק התהילים של הרבי מאת החזן ר' משה טלישבסקי, הוזמן הרב נחום פישמן, נשיא קהילת בויאן בבורו-פארק. הלה הזכיר את הידידות השוררת בין בויאן וחב"ד ועל ההלווייה בו הרבי פגש באדמו"ר ר' מרדכי שלמה זצ"ל מבויאן והחזיקו בידו באהבה וחיבה.

את ברכת השכונה הביאו חברי הבד"צ הרב אברהם אזדבא והרב יעקב שוויי. הנואמים אחרים הטעימו, כל אחד בתורם, את חשיבות הלימוד ומסירות-נפשו של הרבי: ראש ישיבת צמח צדיק של ויז'ניץ בניו-יורק הרב יחיאל מיכל דאסקל, שליח האדמו"ר ממודזיץ' הרב חיים קלוגר, ראש ישיבת מונקאטש וגיס האדמו"ר הרב מרדכי לייב וייס, נכד האדמו"ר ר' אברהם זצ"ל מסלונים הרב אהרן ויינברג.

נאום באנגלית נשא הרב גרשון טננבוים, מנהל איגוד הרבנים בארה"ב וקנדה.

זיהוי האוסטרלי

אתנחתא קלה לדברי תורה והברכה היה מעשה על הרבי שסיפר הרב אליעזר בוים, מנהל ישיבת "יגדיל תורה" של חסידות גור בניו-יורק. לאחר שעמד על הידידות הקרובה ששררה בין אדמו"רי חב"ד וגור, הוא סיפר את הסיפור הבא:

"היה יהודי מצאצא חסידי גור שהתגורר באוסטרליה ובעת שהייה בניו-יורק נכנס אל הרבי ב-770. הוא לא גידל זקן ולא התגורר בערים עם הקהילות הגדולות כמו מלבורן וסידני. הרבי שאלו איך ייתכן שאין מקווה טהרה בעיר מגוריו? הלה משך בכתפיו וחזר מאוחר יותר לאוסטרליה.

"35 שנה מאוחר יותר, היהודי התחזק בשמירת תורה ומצוות ועבר לארץ-ישראל. כשהוא עבר עתה בחלוקת דולרים אצל הליובאוויטשר רבי היה לו פאות וזקן מלא. בראותו, הרבי פנה אליו והעיר: "נו, כבר יש מקווה?"

"מקווה אכן הוקם ואפשר לומר שבזכות זה היהודי התקרב. כשהוא חזר ארצה, הוא נכנס אל האדמו"ר ה'פני מנחם' מגור וסיפר בהתפעלות שהרבי זיהה אותו גם לאחר שנים רבות ועם חתימת זקן. ה'פני מנחם' ענה: אני לא מתפעל מכך. כשהרבי מסתכל עליך הוא לא רואה את הגוף אלא הנשמה והנשמה לא משתנה.

הסיום הבא בירושלים

סיום המחזור הכ"ו נעשה על-ידי הרב יצחק הרשקוביץ', דיין קהילת קלויזנבורג בבורו-פארק. כדברי הקדמה, הוא התייחס למחלוקת מתי מסתיימים "ימי ההשלמה" לאחר חג השבועות - בי"ב או י"ג סיון לגבי אי-אמירת תחנון.

"נדמה לי שהערב אנו יכולים לעשות שלום בין שתי הדעות. הסוברים י"ב מתחילים לספור מהיום הראשון של שבועות, ואלה מי"ג מהיום השני של שבועות. הערב בדיוק באמצע אולי יש לומר שבגלל שזה יומא טבא לרבנן שמסיימים את הרמב"ם לא צריך לומר תחנון גם בי"ג ונצא לכל הדעות".

התחלת המחזור הכ"ז של לימוד הרמב"ם נעשה על-ידי הרב חיים ברוך וואלפין, ראש ישיבת קרלין-סטולין בניו יורק.

התורם של המעמד התורני היה הנגיד ר' שלום-בער דרייזין לזכר אביו המשפיע הרב אברהם מאיאר ע"ה. בדברים שנשא, הוא ציטט מגמרא ראש-השנה על רבי שביקש מר' חייא ליקדש את הירח במקום שנקרא "עין טוב" ולאחר-מכן ישלח לו את הסימן "דוד מלך ישראל חי וקיים".

"רואים מכאן שאם יש עין טובה אז אפשר לקדש את הלבנה, ואם רוצים שייכות לדוד מלך ישראל צריך עין טובה", הוא סיים כשהרב בוטמאן מודה לו בחום על התמיכה במעמד החשוב. הפוסק ההלכתי הרב גבריאל צינער אף כיבד את המעמד בנוכחותו. והמוסיקאי ר' אלי ליפסקר ניצח על מקהלת ילדים מוכשרת בשירים חסידיים.

המנחה חתם את האירוע בהודעה הבאה: "נהוג להודיע על חגיגת סיום המחזור הבא של הרמב"ם שייערך בעז"ה בכ"ו אייר תשס"ט בירושלים עיר הקודש עם הרבי והרמב"ם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.