מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשס״ח 15.06.2008

חגיגת הסיום על קבר הרמב"ם בטבריה: דיווח ● 2 גלריות

קהל רב מכל רחבי הארץ משתתף בשעה זו, בחגיגת סיום המחזור הכ"ה בלימוד הרמב"ם והתחלת המחזור הכ"ו בספרי "היד החזקה" לרמב"ם ■ חגיגת סיום הרמב"ם מרחבת הקבר הועברה בשידור חי ובלעדי ב-COL, והיא נפתחה באמירת פרקי תהילים, ובלימוד ההלכות האחרונות בהלכות 'מלכים' שבסיום ספר שופטים ■ השלב השני של החגיגה מתקיים במלון 'החוף השקט' בטבריה, בו נוטלים חלק משפיעים, שלוחים, רבנים אישי ציבור ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ ■ COL מגיש: דיווח מהאירועים וגלריות תמונות  לסיפור המלא  ● לגלריית תמונות שניה מחגיגת הסיום באולמי "החוף השקט"  
חגיגת הסיום על קבר הרמב
למעלה: החגיגה במלון "החוף השקט". למטה: הסיום ברחבת הקבר ● צילומים: י. בלינקו, COL
כתב COL

קהל רב מכל רחבי הארץ השתתף הערב (ראשון) בחגיגת סיום המחזור הכ"ה בלימוד הרמב"ם והתחלת המחזור הכ"ו בספרי "היד החזקה" לרמב"ם, בחגיגת הסיום המאורגנת כמיטב המסורת, על ידי מטה לימוד הרמב"ם היומי שבצעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ובשיתוף בית חב"ד טבריה בהנהלת השליח הרב יוסף קרמר.

חגיגת הסיום נפתחה ליד ציון הרמב"ם בטבריה, באמירת פרקי תהילים, על ידי הרב יוסף-יצחק רייטשיק, חבר הנהלת צעירי-חב"ד, ולאחר מכן כובדו רבנים בלימוד ההלכות האחרונות בהלכות 'מלכים' שבסיום ספר שופטים, הספר האחרון בספרי ה'יד החזקה' לרמב"ם.

בלימוד ההלכות האחרונות כובדו: הרב יוסף יצחק וולסוב רבה של רמת ישי, הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי ישיבת חב"ד בקרית גת; הרב אברהם שמואל בוקיעט משלוחי הרבי לארץ הקודש, ר' אברהם רפפורט מטורנטו, קנדה, ועוד.

את ההלכה האחרונה למד עם הקהל, הרב יצחק גולדברג ראש ישיבת 'תומכי תמימים' במגדל העמק, ובפתיחת מחזור כ"ז, כובד רבה של קרית חב"ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי, בנו של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, מי שכיהן כרבה של צפת וחבר בית-דין רבני חב"ד, ושכובד בפתיחת לימוד הרמב"ם שנים ארוכות, מאז היווסדה של תקנת לימוד הרמב"ם.

חגיגת הסיום ברוב עם

השלב השני של החגיגה, התקיים במלון 'החוף השקט' בטבריה. באירוע נטלו חלק משפיעים, שלוחים, רבנים אישי ציבור ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ.

את שרביט ההנחייה נטל המנחה המחנך הוותיק, הרב נפתלי רוט, מנהל המרכז חינוכי חסידותי בירושלים שלאחר דברי פתיחה, הזמין את הרב מרדכי ביסטריצקי, רב קריית חב"ד בצפת, לשאת דברי ברכה. הרב ביסטריצקי עמד בדבריו על מעלת לימוד הרמב"ם המאחדת את כל עם ישראל, במסגרת מסלולי הלימוד השונים ברמב"ם.

הרב יוסף-יצחק זילברשטרום, מראשי ישיבת "תומכי-תמימים" בקריית גת, חזר בטוב טעם על 'הדרן' מהרבי שאמר בשנת תשמ"ו, וביאר ענינים נפלאים בלימוד הרמב"ם, ובהלכה האחרונה המדברת על ארבעה אופנים בלימוד התורה, והחשיבות של לימוד חסידות.

הרב אברהם ברוך פבזנר, משלוחי הרבי לארץ הקודש, משפיע בישיבת תורת אמת ומנהל בית הספר העל יסודי "עטרת רבקה" בירושלים, השמיע דברי תורה, ועל הסדר של הרבי, ללמוד רמב"ם לאחר תפילת ערבית, עוד לפני ההכרזה על התקנה בשנת תשד"מ.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ואגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש, הרב יוסף יצחק אהרונוב, נשא דברי ברכה, וקישר בדבריו לסיום הכ"ו במחזור לימוד הרמב"ם, המורה על נצחיות והמשכיות. הרב אהרונוב, הזכיר את יום ה'יארצייט' השני, של עובד צאגו"ח, הרב יוסף יצחק איידלמן ע"ה, שחל היום, י"ג סיוון, והזכיר כי הרב איידלמן ע"ה, היה אמון על חיבור ה"מורה שיעור" על דיקדוקיו ופרטיו הרבים.

מר שאול דימרי, חבר מועצת העיר, הביא את ברכת האכסנייה, עיריית טבריה, וסיפר כי מרבית יהודי טבריה, הניחו מים אמש על קבר הרמב"ם, ובאו לאסוף אותם הבוקר, זאת לאחר שידעו כי חסידי חב"ד מגיעים היום לערוך את חגיגת הסיום על קבר הרמב"ם, ובוודאי שזכותו של הרמב"ם תעמוד להם. 

הרב לימא מינקוביץ ממנהלי "בית רבקה" בשכונת קראון-הייטס, נשא אף הוא דברי ברכה. את דברי הסיום, הביא המארח, מנהל בית חב"ד בטבריה, הרב יוסף קרמר, שהודה לצעירי-אגודת-חב"ד על העזרה והסיוע, והביע את מחאתו על המצב בארץ הקודש, ועל ממשלת ישראל המוכנה לוותר על שטחים בארץ ישראל. 

האירוע ננעל בשירה ובריקודי שמחה שנמשכו שעה ארוכה.

לגלריית תמונות שניה מחגיגת הסיום באולמי "החוף השקט"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.