מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשס״ח 13.06.2008

מיהו התורם החדש של בית כנסת חב"ד תל אביב?

התעשין היהודי-רוסי הבכיר ולדימיר (זאב) בספלוב תרם באחרונה כ-50 אלף דולר לבית כנסת חב"ד תל אביב. הוא תרם ספר תורה מהודר, וכן שיפץ את בית הכנסת ■ אתר Nfc חושף מיהו בספלוב, היכן הוא מתגורר, ומדוע החליט לתרום את ספר התורה דווקא לחב"ד בתל אביב  לסיפור המלא
מיהו התורם החדש של בית כנסת חב
(צילום: מאיר דהן)
התעשין היהודי-רוסי הבכיר ולדימיר (זאב) בספלוב תרם באחרונה כ-50 אלף דולר לבית כנסת חב"ד תל אביב. הוא תרם ספר תורה מהודר, וכן שיפץ את בית הכנסת.

אתר Nfc חושף כי בספלוב, כבן 40, הוא אחד המנכ"לים של תשלובת פלדה מן הגדולות ברוסיה ובכל העולם, שמרכזה בהרי אורל. הוא מתגורר בווילה במוסקבה, וטס לעתים קרובות להרי אורל, כדי לפקח על הייצור.

לפני כשנה וחצי הגיע בספלוב לראשונה לישראל, כדי לחגוג בר-מצווה לבנו. האירוע התקיים בבית הכנסת ברחוב מרכז בעלי מלאכה 16 בתל אביב, בו מכהן כרב השליח הרב יוסף גרליצקי. בספלוב "התאהב" בבית הכנסת וברבניו, והחל לתרום. תחילה תרם ארון קודש, בימה ומיזוג אוויר חדש. לאחר מכן החליט לתרום ספר תורה, שמחירו סביב 30 אלף דולר. בספלוב ביקש מגבאי בית הכנסת להשיג בעבורו את "ספר התורה היפה והמהודר ביותר".

אמש, הכניס בספלוב את ספר התורה לבית הכנסת, בטקס חגיגי שגם אותו מימן. בספלוב הביא לאירוע את הרב הראשי לתל אביב, ישראל מאיר לאו, את החזן המוביל חיים אליעזר הרשטיק, רבנים נוספים, כנר, תזמורת וקייטרינג. הוא קיבל במתנה טלית מהודרת בתוך קופסת-שי.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.