מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשס״ח 12.06.2008

סטודנטית בריגא ערכה עבודת מחקר בלטבית על הרבי

אולגה גגינה, סטודנטית לתואר שני באוניבסיטאת לטביה הקדישה את עבודת התזה שלה לתואר שני MA - על הרבי מליובאוויטש ופועלו בעולם. התזה מורכבת מהביוגרפיה של הרבי - "האיש שהפך את היהדות מעשית לכל יהודי באשר הוא במאה ה-20", כלשונה ■ יצויין, כי זוהי העבודה האקדמית הראשונה על הרבי השביעי של חב"ד ליובאוויטש בשפה הלטבית, והיא זכתה בציון הגבוה ביותר ■ את ההשראה, העזרה וההכוונה למאמר קיבלה מהרב מענדל ברכהן רב קהילת שמי"ר בלטביה  לסיפור המלא
סטודנטית בריגא ערכה עבודת מחקר בלטבית על הרבי
הרב מענדל ברכהן בטקס הפרידה משגריר לטביה בישראל בשבוע שעבר
אולגה גגינה, סטודנטית לתואר שני באוניבסיטאת לטביה הקדישה את עבודת התזה שלה לתואר שני MA - על הרבי מליובאוויטש ופועלו בעולם. התזה מורכבת מהביוגרפיה של הרבי - "האיש שהפך את היהדות מעשית לכל יהודי באשר הוא במאה ה-20", כלשונה.

בתזה נעשה שימוש במקורות שונים אחד מהם ספר שנכתב ע"י יליד ריגא פרופסור ירמיהו ברנובר "the ultimate jew", שהתקרב ליהדות על ידי הרב נותק'ה ברכהן ע"ה שכיהן כשליח ורבה הראשי של ריגא ולטביה.

התזה הינה בת כ-100 עמודים מחולקת ל-4 חלקים:

הראשון: היסטוריה של חב"ד ורקע היסטורי של הרב שניאורסאהן; השני: ביוגרפיה של הרבי; השלישי: עליו כמורה רוחני ליהודי העולם ונקודות ההשקפה שלו; הרביעי: תיאור נרחב של פעילותו המעשית.

יצויין, כי זוהי העבודה האקדמית הראשונה על הרבי השביעי של חב"ד ליובאוויטש בשפה הלטבית. ביום רביעי שעבר, לאחר שהוגשה התזה לאונברסיטת לטביה הוכתרה התזה כמוצלחת ביותר ואולגה גוגינה, זכתה לציון A הגבוה ביותר ברמת הציונים באוניברסיטה.

בשיחה עם כתב COL ביקשה אולגה גוגינה להודות לרב מענדל ברכהן רב קהילת שמי"ר בלטביה על כך שבהשראתו, בעזרתו והכוונתו נכתבה התזה שזכתה להצלחה רבה.

יצויין, הרב מענדל ברכהן הוציא לאור כבר למעלה מ-10 ספרים שונים בשפות לטבית ורוסית אנגלית וגרמנית ועברית.

בחודשים הקרובים, תסתיים עבודת המחקר לספר החדש אנציקלופדיית יהדות לטביה על ה-500 שנה האחרונות. ניתן לראות פרטים נוספים באתר www.shamir.lv
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.