מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשס״ח 11.06.2008

קיבלו את התורה בשרב וברקים: דיווח ● וידאו מיוחד

שרב כבד. זה מה שיזכרו תושבי שכונת קראון-הייטס בניו-יורק והאורחים הרבים מחג-השבועות תשס"ח, מלבד קבלת התורה בשמחה ובפנימיות ■ האבטחה הגדולה, התהלוכות בשרב, הרבנים מישראל, ההתוועדות ב-770 שחתמה את החג ועל החוברת "אקדמות - נוסח חב"ד" שחולקה למתפללים ■ דיווח מסכם וכתבת וידאו מיוחדת בכתבה המלאה לסיפור המלא  (5:39)● בלעדי: וידאו מהמעמד המרטיט מהתוועדות המסורתית ב-770 >>>
קיבלו את התורה בשרב וברקים: דיווח ● וידאו מיוחד
ממראות ההתוועדות הגדולה של מוצאי החג ב-770, אמש ● צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL
מאת כתב COL בניו-יורק

שרב כבד. זה מה שיזכרו תושבי שכונת קראון-הייטס בניו-יורק והאורחים הרבים מחג-השבועות תשס"ח, מלבד קבלת התורה בשמחה ובפנימיות. גל החום החל להתפשט בערב החג והחל להישבר מעט בעיצומו של היום השני. בנוסף לחום הכבד, בליל החג הראשון, ירד גשם זלעפות במשך מספר שעות.

בין הקהל הרב בבית-הכנסת הגדול ב-770 נכחו אורחים רבים. שבועות מכונה בחב"ד "חג המ"וצים" (מורי-צדק), בו רבני אנ"ש היו מגיעים לחצרות-קדשינו. מספר הבאים התמעט מאז ג' תמוז.

בליל החג, חולק קובץ 'אקדמות - נוסח חב"ד' (שאין מנהגינו לומר). למרות השם של כריכת הקובץ, מדובר היה בתדפיס מ"הקריאה והקדושה" שנכתב לפני עשרות שנים על-ידי 'בן ישראל' (שיש הסוברים שמדובר ברבי עצמו). באותו תדפיס היה חיבור 'אקדמות לשנת תש"ב' שנכתב בסגנון ה'אקדמות' לשבועות. הקובץ גרם להתעניינות גוברת.

נראו השנה: מד"א כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבה של ערד הרב בן-ציון ליפסקר, רב קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, רבה של אילת הרב יוסף הכט והרב ישעיהו הרצל רבה של נצרת-עילית.

שני "אורחים" מוכרים אף הם נצפו בין קהל המתפללים: יו"ר 'ועד הקהל' של קראון-הייטס ר' משה רובשקין ואביו ר' אהרן רובשקין מבורו-פארק. השניים היו טרודים בחודש האחרון במשבר הפוקד את מפעל הבשר הכשר שלהם באייווה. ראיון האודיו שר' אהרן העניק בשבוע שעבר צוטט בעשרות כלי-תקשורת בארה"ב.

למרות החום, ביום הראשון של החג יצאו מאות בחורים ואברכים ל'תהלוכה' כדי לחזור דברי תורה ולשמח אלפי יהודים בנקודות שונות בניו-יורק. בחורים צעדו מרחק 4 שעות הליכה וחלקם חזרו רק באמצע הלילה.

לאורך שני ימי החג עשרות שוטרים נפרסו בנקודות שונות בשכונה ושמרו על ביטחון התושבים, זאת בנוסף לשוטרים המוצבים בשכונה במהלך השבועות האחרונים.

החג נחתם בהתוועדות המסורתית בבית-חיינו - 770, בהשתתפותם של אלפי התושבים והאורחים, שחלקם הגיעו מישראל. במהלך ההתוועדות הרבנים נשאו דברים וחיזקו את הציבור בהתקשרות לרבי. את הנאום המרכזי נשא הרב גלוכובסקי.

לראשונה בתולדות המדיה החב"דית, מתכבד COL לפרסם קטע וידאו מיוחד מהתוועדות מוצאי חג-שבועות.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)
או כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.