מערכת COL | יום ז' סיון ה׳תשס״ח 10.06.2008

nrg: "הרבי מלובביץ' בעד ילודה ערבית"....

תחת הכותרת: "הרבי מלובביץ' בעד ילודה ערבית", מפרסם אבישי בן חיים טור באתר האינטרנט NRG-מעריב, וקובע: "בעוד בש"ס מקווים להעלאת קצבאות הילדים ומאידך חוששים שתעורר ילודה בקרב ערביי ישראל, מתברר כי הרבי מלובביץ' דווקא בעדה"... לסיפור המלא
nrg:
כריכת הספר

על רקע קרטועי הממשלה והעומד בראשה שוב שלפה ש"ס את האיום כי היא עומדת לפרוש מהממשלה, הפעם עם דרישה אולטימטיבית להעלות את קצבאות הילדים.

מדיווחיהם של בכירי ש"ס על המגעים בנושא עולה כי אחת הטענות המרכזיות והמבהילות שהם שומעים נגד העלאת הקצבאות היא כי הדבר עלול לעודד ילודה אצל ערביי ישראל. פוליטיקאים בכירים ופקידי אוצר, כולם מזהירים את ש"ס מהנזק הצפוי.

אפילו בציבור החרדי, הנהנה העיקרי מהעלאת הקצבאות למשפחות ברוכות ילדים, אם תתרחש, נשמעים לעתים דיבורים כי ההעלאה מסוכנת, שכן היא תגרור אחריה לא רק שנאת חרדים, אלא גם ילודה ערבית.

שלא יהיו אי הבנות גם בש"ס לא מתלהבים לעודד ילודה אצל ערביי ישראל: "אנחנו ערים לזה, אך יש דרך שקטה לעקוף את הבעיה" אמר השבוע בכיר בש"ס, שהודה כי במפלגה מתקשים לספק הסבר לנושא. 

"אנחנו נלחמים הקצבאות כאילו אין להן השלכות דמוגרפיות, ונלחמים בהשלכות הדמוגראפיות כאילו אין קצבאות" הסביר רועי לחמנוביץ' יועץ התקשורת של יו"ר ש"ס השר אלי ישי.

אז הנה הפתעה: ספר חדש "שיח שרפי קודש" המתעד שלל שיחות ופגישות של הרבי מלובביץ' עם חשובי הרבנים חושף את עמדתו של האדמו"ר האחרון של החסידות הימנית חב"ד בנושא.

מתברר כי הרבי מלובביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון, קבע כי בעניין זה אין להבדיל בין יהודים לערבים. ההסבר ההלכתי שלו הוא שהגויים מצווים בקיום "שבע מצוות בני נח", שאחת מהן היא ללדת ילדים, זאת בהסתמך על הפסוק  "לא תהו בראה – לשבת יצרה" – כלומר שאלוהים ברא את הארץ לא בשביל שתהיה תהו אלא בשביל שתהיה מיושבת.

בשיחה עם האדמו"ר מסדיגורא אמר הרבי מלובביץ' "גם על יהודי מוטל חיוב לדאוג שבן נח יקיים את המצוות שנצטווה בהן, ובשיטה ד'תמות נפשי עם פלישתים' – שלא יתווסף אצל יהודים כדי שאצלם לא יתווסף – אינני מאמין".

ואם לא די בכך כדי להבין את גישתו הדתית המתנגדת למניעת ילודה ערבית הוסיף הרבי: "אסור ליהודי  לאפשר שתתבצע 'הפלה' של ילד ערבי". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.