מערכת COL | יום ו' סיון ה׳תשס״ח 09.06.2008

התשובה לפעילות המסיון: ויכוח הרמב"ן

השבוע, יצא לאור ע"י הוצאה לאור יחד מהדורה חדשה ומתוקנת של הספר הפופולארי "ויכוח הרמב"ן" בשפה הרוסית. ספר זה מבאר בשפה בהירה וקולחת את עקרי האמונה היהודית. ומהווה ספר חובה, ותשובה ניצחת לשלוחים ולפעילים בקרב יהודים דוברי רוסית, המתמודדים מול פעילות המסיון הגוברת בציבור העולים ממדינות חבר העמים   לסיפור המלא מדף הספרים
התשובה לפעילות המסיון: ויכוח הרמב

השבוע, יצא לאור ע"י הוצאה לאור יחד מהדורה חדשה ומתוקנת של הספר הפופולארי "ויכוח הרמב"ן" בשפה הרוסית. ספר זה מבאר בשפה בהירה וקולחת את עקרי האמונה היהודית. ומהווה ספר חובה, ותשובה ניצחת לשלוחים ולפעילים בקרב יהודים דוברי רוסית, המתמודדים מול פעילות המסיון הגוברת בציבור העולים ממדינות חבר העמים.

ויכוח הרמב"ן אשר התרחש בעיר ברצלונה והתקיים לפני כ 745 שנה.נועד להגן על היהודים והיהדות, מפני הכנסיה שדרשה מהיהודים להמיר דתם. הפולמוס נמשך ארבעה ימים, שבהם המתינה הקהילה היהודית בברצלונה בדאגה לתגובת המלך. בסוף הפולמוס העניק המלך ג'יימס לרמב"ן סכום כסף גדול על רהיטותו, וציין בחגיגיות שמעולם לא שמע מישהו שטען בצורה כל כך מוצלחת עבור מטרה כל כך לא צודקת. למרות מילותיו הטובות של המלך וניצחונו של הרמב"ן, לאחר שהרמב"ן כתב את הדברים ב'ספר הוויכוח', הוא הואשם על ידי הכנסייה ב'חילול הקודש', ונאלץ לברוח מספרד . עד היום עומד על תילו ברובע העתיק של ברצלונה הבניין שבו הגן הרמב"ן על היהודים והיהדות. לספר מצורף נספח ובו מובאים עשרות סילופי התנ"ך שנעשו ע"י הנוצרים.

ספר נוסף שיצא לאור יצא לאור בשפה הרוסית בימים אלה בוסטנאי בו מסופר סיפורו של מי שהיה נצר לבית דוד וכיהן כראש גולה הראשון תחת ממשלת הערבים באמצע המאה השביעית. עיקר הסיפור מכליון ראשי הגליות ולידת בוסתנאי מסופר ב"סדר עולם זוטא" (שחובר בתחילת המאה השמינית(.

ר' יוסי דמיכובסקי מסר כי הספרים יוצאו לאור ביוזמת ארגון חמ"ה במסגרת הפרויקט מדף הספרים היהודי בשפה הרוסית. פרטים אודות נקודות ההפצה בארץ ובעולם ניתן לקבל בטלפון 972-54-4524969 או באימייל [email protected]
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.