מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשס״ח 06.06.2008

מאה סטודנטים בשבת מרוממת עם חב"ד בצפת

כמאה סטודנטים מכל רחבי הארץ, השתתפו בשבתון מיוחד שנערך בעיר העתיקה בצפת, באירגון מספר סניפי בתי חב"ד הפועלים באוניברסיטאות בישראל. החל מקבלת שבת מול השקיעה על הרי הגליל ועד לריקוד הסוחף לאחר הבדלה, לא היה רגע שלא היה שווה בשבילו להגיע מאוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע ■ "חוויתי כבר את השבתות המיוחדות עם חב"ד, בבית חב"ד באוניברסיטה", מספרת שרון, סטודנטית למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, "אבל שבת מרוממת כזו, עוד לא חשתי, פשוט התנתקנו מהעולם ל-48 שעות, וחשנו איך זה לחיות בתוך אוירה של קדושה. ולמרבה הפלא, זה דווקא היה 'כיף'.."  לסיפור המלא
מאה סטודנטים בשבת מרוממת עם חב

כמאה סטודנטים מכל רחבי הארץ, השתתפו בשבתון מיוחד שנערך בעיר העתיקה בצפת, באירגון מספר סניפי בתי חב"ד הפועלים באוניברסיטאות בישראל. החל מקבלת שבת מול השקיעה על הרי הגליל ועד לריקוד הסוחף לאחר הבדלה, לא היה רגע שלא היה שווה בשבילו להגיע מאוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע...

השבת מומנה בסיוע הנגידים לבית רוהר וטבצ'ניק, המסייעים לפעילות חב"ד בקמפוסים, ובהשתדלות הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לעניני חינוך'.

השבת נערכה בעיר הקודש צפת, במכון "אסנט" – מרכז למיסטיקה יהודית המופעל ע"י חסידי חב"ד בצפת. הסטודנטים לנו בבתי ההארחה של "אסנט" ובילו את סוף השבוע כולו, החל מיום חמישי בערב, בסמטאותיה המרתקות של העיר העתיקה, בליווי והדרכה צמודה של אנשי "אסנט", יחד עם שלוחי חב"ד באוניברסיטאות.

"חוויתי כבר את השבתות המיוחדות עם חב"ד, בבית חב"ד באוניברסיטה", מספרת שרון, סטודנטית למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, "אבל שבת מרוממת כזו, עוד לא חשתי, פשוט התנתקנו מהעולם ל-48 שעות, וחשנו איך זה לחיות בתוך אוירה של קדושה. ולמרבה הפלא, זה דווקא היה 'כיף'.."

כבר ביום חמישי בערב ישבו הסטודנטים ב"סדנת ניגונים מכוונים" אל תוך הלילה, כשהם לומדים להכיר את עולמו העתיק והמופלא של הניגון החסידי. גם בתום הסדנה לפנות בוקר, עדיין נראו כמה מהם יושבים ומזמזמים בדבקות את הניגונים שזה עתה למדו.. בבוקר לאחר הנחת תפילין, נערך סיור רגלי בנופי הגליל הפורחים. כשגם כאן מוצאים השלוחים וצוות המדריכים את הרגעים הנכונים לשלב בטיול לימוד רוחני והקניית ערכי יהדות וחסידות.

בהמשך הטיול, יצאו חלק מהסטודנטים לתפילות על קברי הצדיקים הרבים הפזורים בצפת ובגליל, וחלקם אף הצטרף לשלוחים לטבילה במקווה האר"י לכבוד שבת.. "חלק מהחבר'ה שהגיעו, רחוקים עדיין מאוד משמירת שבת כהלכתה, וממצוות יסודיות רבות", מסביר השליח באוניברסיטת חיפה, "ולכן מבחינתנו רק להביא אותם לשמור שבת שלימה יחד עימנו היה הישג. אך הם לא הסתפקו במועט ורצו לחוות שבת עם כל מה שמסביב – טבילה במקווה, לימוד חסידות בבוקר ותפילות מלאות".

תפילת קבלת שבת ערכו הסטודנטים על גג 'אסנט', אל מול השקיעה המרהיבה של הרי הגליל הציוריים. "פתאום אתה מבין איך נולדה התפילה המקסימה הזאת של 'לכה דודי'", אומר תומר, סטודנט לרפואה מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע, "אתה מתחבר לכל העולם הזה של האריז"ל ותלמידיו, היוצאים בבגדי לבן לקבל את השבת, פשוטו כמשמעו".

לאורך השבת נערכו התפילות והסעודות באווירת שמחה עילאית, שוב ושוב משתלהבים הנוכחים ויוצאים בריקוד נלהב. בסעודות, שהפכו להתוועדויות חסידיות לכל דבר, הרצו השלוחים ר' גיל בלזובסקי, ר' יוסי רוזנברג, ר' ששון כרמל ור' שייע גערליצקי, וכן צוות המרצים המיוחד של 'אסנט': ר' אייל קרוצ'י, ר' עמרם מויאל ור' אריק בראל.

בשבת אחר-הצהריים יצאו הסטודנטים בשיירה רגלית ארוכה לסיור "בעקבות המקובלים", בה למדו להכיר את עברן המפואר של סמטאות צפת, ושמעו על ההשתלשלות ההיסטורית של תורת הקבלה.

רגע השיא, מספרים הסטודנטים, היה דווקא בסיום השבת, כשמיד עם ההבדלה פרצה השירה הגדולה מקולות כולם, חיש-מהר הוקמו המחיצות, והקהל כולו, גברים לחוד ונשים לחוד, יצאו בריקוד נרגש במעגלים רבים, למרות החום והצפיפות ב'סלון' של מרכז אסנט. הסטודנטים הודו בעיניים נוצצות לצוות 'אסנט' על השבת המיוחדת, לשלוחים על היוזמה הברוכה, ולמשפחת רוהר על תמיכתם בחב"ד בקמפוסים.

"נשב, נשמע את התגובות, נפיק את הלקחים, והשבתון הבא כבר בדרך", מסכם ר' זלמן גורליק, מנהל בית חב"ד בבאר שבע, "רק שבפעם הבאה בעזהי"ת נצטרך למצוא מקום למאתיים סטודנטים"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.