מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשס״ח 03.06.2008

המיתון הכלכלי לא הפריע למקורבים לתרום מבנה

במעמד מאות אורחים ותומכי בית-חב"ד פלאנטיישן, פלורידה, נחגג ביום ראשון מעמד הנחת אבן-הפינה של קמפוס בית-חב"ד החדש ■ היעד לסיום העבודות: שבועות תשס"ט ■ וגם: כך התרכך סוכן הנדל"ן הקשוח  לסיפור המלא ותמונות
המיתון הכלכלי לא הפריע למקורבים לתרום מבנה
במעמד מאות אורחים ותומכי בית-חב"ד פלאנטיישן, פלורידה, נחגג ביום ראשון מעמד הנחת אבן-הפינה של קמפוס בית-חב"ד החדש.

בית-חב"ד פלאנטיישן בניהולם של הרב מענדי פוזנר והרבנית חנה פוזנר שוכן מזה כ-15 שנה במקום שכור. מטבע הדברים, הדבר מגביל את האפשרויות לפעילות ולצמיחה. לפני מספר שנים נרכש שטח לבניית בית חב"ד שיהי' עצמאי לחלוטין במקום מרכזי ביותר, והיום הוחל במימוש החלום למציאות.

ר' מנשה יוסף, מאנשי בית חב"ד, דיבר בנאום מרגש על עברו שהיה נטול מתוכן יהודי. במשך השנים, כאשר השתתף בעבודות בניה עבור מספר בתי-חב"ד שמע יום אחד ברדיו את קול תקיעת השופר, קול זה עוררו להתעניין ביהדותו אצל הרבנים עבורם בנה, וכעת הוא גאה בחייו המלאים בתוכן יהודי ומאושר באשתו ובשבעת ילדיו.
ר' מנשה פנה בקריאה נרגשת לקהל הנאספים ואמר: בית-חב"ד זה שיוקם, כאן במקום בולט הנראה מהרחוב הראשי, מיועד עבור אותם בני נוער יהודים שאינם יודעים דבר מיהדותם, ובעז"ה ובעזרת בית-חב"ד יגלו את יהדותם ויעלו על דרך המלך.

הרב פוזנר הודה בדבריו לרבי על הזכות שהוענקה לו להיות חלק מצבא השלוחים. כמו"כ הודה לכל המשתתפים בגופם, בנפשם ובמאודם. בפרט הודה הרב פוזנר לשניים מהנוכחים אשר לא ניקבו בשמות, אשר למרות (ואולי דוקא בגלל) המיתון הקשה התוקף את ארה"ב בכלל, ואת דרום פלורידה בפרט, הבטיחו לתרום דולר כנגד כל דולר.

בעת האירוע, רכשו כמה מהמשתתפים מקומות ישיבה בבית הכנסת. לכל רוכש הוענק את חפירה מוזהב מינאטורי כמזכרת. כמו"כ הוצגו בפני המשתתפים אפשרויות הקדשה שונות. הקמפוס יכלול בית כנסת, גן, מגרש משחקים, חדרי אירוח, ספרי', משרדים ועוד.

לדברי הרב פוזנר, הבני' תתחיל כבר בשבועות הקרובים, ומקווים שלחג השבועות תשס"ט כבר יהי' המקום מוכן. כמו"כ סיפר הרב פוזנר בדבריו על הנסים וההשגחה פרטית הקשורים בקמפוס החדש.

בין הדברים סיפר שכאשר תרו אחר מקום לבניית הקמפוס, התברר עד מהרה שהמקום הנוכחי הוא המקום היחיד המתאים. כאשר התקשר בתחילה לנציג חברת הנדל"ן אשר בבעלותה השטח, הלה כמעט טרק לו את הטלפון, באמרו - אין אנו מתעסקים עם יהודים בכלל ועם בתי כנסת בפרט.

בסופו של דבר, לאחר פגישה, בראותו את נחישות השלוחים שהלכו בכוחו של המשלח, ואת מסירותם ואמונתם, התרכך הלה והפך מאויב לאוהב.

לאחר הנאומים, הוזמנו הנוכחים לחפור בעפר באמצעות אתי חפירה מוזהבים. ולאחר-מכן חזרו כולם לאוהל הענק שהוקם במקום לסעודה כיד-המלך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.