מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשס״ח 03.06.2008

AMG משכנתאות: "עלייה בריבית המשכנתא היא בלתי נמענת"

AMG משכנתאות: "עלייה בריבית המשכנתא היא בלתי נמענת ותתרחש כבר בשבועות הקרובים". כלכלני החברה מדווחים כי כבר עתה הבנקים מסרבים להאריך תוקף ריביות ולאחר 12 יום, עם תום מועד האישור העקרוני, מודיעים ללקוח כי הריביות השתנו לרעה" לסיפור המלא מהפכה: הריבית על המשכנתאות תוכר לצורכי מס טיפים לרוכש הדירה הממוצע בעקבות פרשת חפציבהמיחזור המשכנתאות בשיא חדש ● מידע לציבור
AMG משכנתאות:
"העלייה בריבית המשכנתאות בלתי נמענת ותתרחש בשבועות הקרובים". כך אומר היום עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות, המתמחה בענף המשכנתאות והבנקאות למגזר הפרטי והעסקי בישראל, "העלייה בריבית הפריים, יחד עם חוסר השקט במשק, לא יאפשרו לבנקים להשאיר את המשכנתאות ברמתן הנוכחית", מוסיף קמינסקי. כלכלני החברה מדווחים כי כבר עתה הבנקים מסרבים להאריך את תוקף הריביות ולאחר 12 יום, ועם תום מועד האישור העקרוני, מודיעים ללקוח כי תנאי הריביות השתנו לרעה. כך למשל לקוחות מדווחים כי קיבלו אישור עקרוני על 4.2% וכאשר עמדו לבצע את העסקה, הודיע להם הבנק כי הריביות לא נשמרו וכי הריבית עתה היא 4.6%.

מסיכום נתוני חודש מאי בתחום המשכנתאות שנערך ב – AMG משכנתאות עולה כי בעלי משכנתאות צמודות מדד קיבלו תזכורת עד כמה המשכנתא שלהם איננה יציבה וזאת עקבות עליית המדד בשיעור של 1.5% בחודש אפריל. "ריבית הפריים עלתה בעקבות המדד אך עדיין עומדת על רף נמוך של 5%" אומר קמינסקי וממחיש זאת במספרים: "נתחיל בריבית הפריים,: לווה שלקח הלוואת משכנתא בגובה של 500,000 ש"ח בחודש אפריל, לתקופה של 20 שנה במרווח של פריים מינוס 1 (3.75% טרם עדכון הריבית) , שילם כל חודש 2,964 ₪. בעקבות עליית הריבית (0.25%) ישלם על אותה הלוואה 3,029 ₪ שהם 65 ₪ יותר כל חודש. במקרה זה קרן ההלוואה איננה צמודה לדבר ועל כן היא לא גדלה בעקבות עליית הריבית".

"במקרה של הלוואה צמודה למדד המצב קצת שונה. במקרה זה הקרן צמודה למדד ולכן היא סופגת את עליית המדד בצורה מלאה. המדד מתווסף ליתרת הקרן (הלוואה שיתרת הקרן עמדה על 500,000 ₪, לאחר עליית המדד, יתרת הקרן עומד על 507,500 ₪). בחישוב מהיר ניתן להבין שעליית המדד משפיעה באופן מהותי על קרן ההלוואה ולאורך השנים גם על התשלום החודשי כמובן".

ב-AMG משכנתאות מדגישים כי למרות עליית ריבית הפריים עדיין ריביות המשכנתא בכלל וריבית הפריים בפרט נמצאות בשפל. "רמת ריביות זו מאפשרת לרוכשי הדירות לקבל משכנתאות במחירים כמעט חסרי תקדים. בניגוד לחודשים עברו, ברי לכולם כי רמת ריביות זו לא תשמר לאורך זמן, על כן מומלץ לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר טרם עדכון הריביות כלפי מעלה", אומר קמינסקי.

אודות AMG:

AMG משכנתאות מקבוצת מודלים כלכליים נוסדה בשנת 2004. החברה הנה גוף ייעוץ אובייקטיבי המתמחה בענף המשכנתאות והבנקאות למגזר הפרטי והעסקי בישראל.

החברה יצרה מהפכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים המאפשר לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים ראויים והוגנים ע"י מכרזים בין הבנקים למשכנתאות. כל מכרז שיוצא, מאגד בתוכו מספר רב של צרכנים המעוניינים במשכנתא, סך הבקשות הממוצעות בכל מכרז נע בין 25 - 50 מליון ש"ח באמצעות המכרז כל אחד מהלווים שווה את סכום המכרז ולא את סכום בקשתו האישית שהנה בממוצע 450,000 ש"ח החברה מתחייבת בפני כל צרכן המשתתף במכרז לספק את התנאים הטובים ביותר בשוק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.