תגובת דובר חב"ד ב"הארץ" על הידיעה השקרית
זו התגובה המתפרסמת היום ב"הארץ":
לא בגלל נתניהו
בתגובה על "ביבי טוב ליהודים" מאת נחמיה שטרסלר (,TheMarker 30.5)
נחמיה שטרסלר כתב שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה ב-1996 לרשות שדות התעופה לשנות את תוואי הדרך לנתב"ג 2000 - לבקשת כפר חב"ד. לדבריו, "נתניהו היה חייב לחב"ד כי הם תמכו בו בבחירות ב-96'".
העובדות הן שונות. אכן, המחלף לא נבנה ליד כפר חב"ד והמועצה האזורית עמק לוד. המחלף המקורי היה עלול לפגוע באיכות חייהם של תושבים רבים באזור, ולכן היתה התנגדות להקמתו. בג"ץ נענה לעתירות והוציא צו מניעה כנגד רשות שדות התעופה.
קודם שהוגש הבג"ץ פעלו ראשי כפר-חב"ד לסיכול התוכנית בדרכי שכנוע, ולצורך זה נפגשו עם כמה אישים. ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל פעל בעניין ופנה לראשות שדות התעופה בבקשה לצמצם את הפגיעה בתושבי כפר חב"ד. בימי נתניהו כראש הממשלה התקיימה עמו פגישה קצרה בעניין, אך הוא טען שאינו יכול לעשות דבר. עובדה היא, שב-2001 (שלוש שנים אחרי תום כהונת נתניהו כראש הממשלה) נאלץ ועד כפר חב"ד לפנות לבג"ץ כדי לעצור את תוכנית המחלף.
בג"ץ קיבל את עמדת העותרים, ולפיה תוכנית המחלף המקורית פוגעת פגיעה קשה ומיותרת באיכות חייהם של התושבים, בשעה שקיימות חלופות שיקצרו את הדרך לנתב"ג בלי לפגוע בתושבי האזור. ואכן, לפני כשנתיים הגיעו נציגי התושבים באזור ורשות שדות התעופה להסכמות על תוכנית חלופית. ביצועה התעכב בשל סיבות הקשורות ברשות שדות התעופה ולא בגלל כפר חב"ד.
מנחם ברוד, דובר חב"ד
כפר חב"ד
והנה מכתב התגובה המקורי:
נחמיה שטרסלר פרסם בטורו (גיליון יום שישי 30 במאי 2008) סיפור, שכביכול ראש-הממשלה נתניהו הורה בשנת 96 לרשות שדות התעופה לשנות את תוואי הדרך לנתב"ג אלפיים, לבקשת כפר חב"ד. לשטרסלר גם הסבר משכנע לפשר התערבותו של ראש-הממשלה – "נתניהו היה חייב לחב"ד כי הם תמכו בו בבחירות ב-96".
צר לי לקלקל את הסיפור היפה, בשל סיבה פעוטה ושולית – העובדות. אכן, המחלף לא נבנה ליד כפר-חב"ד, אך לא בגלל התערבות, שלא הייתה, מצד ראש הממשלה נתניהו, אלא בגלל בג"צ שהגישו ועד כפר חב"ד והמועצה האזורית עמק לוד. המחלף המקורי היה עלול לפגוע באיכות חייהם של תושבים רבים באזור, ולכן הייתה התנגדות להקמתו. בג"צ נענה לעתירות והוציא צו מניעה כנגד רשות שדות התעופה.
קודם שהוגש הבג"צ פעלו ראשי כפר-חב"ד לסיכול התכנית בדרכי שכנוע, ולצורך זה נפגשו עם שורה של אישים. שטרסלר יופתע לגלות, שדווקא ראש-הממשלה יצחק רבין ז"ל פעל בעניין, ופנה לראשות שדות התעופה בבקשה לצמצם את הפגיעה בתושבי כפר-חב"ד. בימיו של נתניהו כראש-הממשלה התקיימה עמו פגישה קצרה בעניין, אך הוא טען שאינו יכול לעשות דבר. עובדה היא שבשנת 2001 (שלוש שנים אחרי תום כהונת נתניהו כראש-הממשלה) נאלץ ועד כפר-חב"ד לפנות לבג"צ כדי לעצור את תכנית המחלף.
בג"צ אכן קיבל את עמדת העותרים, ולפיה תכנית המחלף המקורית פוגעת פגיעה קשה ומיותרת באיכות חייהם של התושבים, בשעה שקיימות חלופות שיקצרו את הדרך לנתב"ג בלי לפגוע בתושבי האזור. ואכן, לפני כשנתיים הגיעו נציגי התושבים באזור ורשות שדות התעופה להסכמות על תכנית חלופית, שתאפשר את הקמת המחלף וקיצור הדרך לנתב"ג. ביצוע התכנית התעכב בשל סיבות הקשורות ברשות שדות התעופה ולא בגלל כפר-חב"ד.
אלה העובדות הפשוטות, ואם שטרסלר היה טורח לבררן, היה מונע מעצמו פרסום דברים שאין להם שחר.