מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשס״ח 03.06.2008

ניצול רעידת האדמה: "לעולם לא נשכח את תרומתכם ועזרתכם"

שלושה שבועות חלפו מאז רעידת האדמה הגדולה שהורגשה במחוז סיצואן, סין, והשבוע, התקבל בבית חב"ד בראשות השליח הרב מרדכי אבצן, מכתב תודה מבחור ישראלי בשם, דני יעקובי, המתגורר בעיר, בו הוא מודה לחב"ד שתמכה ועזרה לו בימים הקשים ■ היכרותו עם בית חב"ד החלה בפסח, ובהשתתפותו בליל סדר מיוחד שערכה חב"ד בעיר. "בשעות הערב של האסון, התקשר אליי הרב אבצן ודרש בשלום כולם. בעקבות להט דיבורו והרצון העז של הרב אבצן לעזור, החלטנו לעשות מעשה ולהקים תחנת איסוף תרומות. מכספי התרומות שארגן הרב קנינו בגדים, תרופות, מים וכל מה שנחוץ לאנשים במקומות שנפגעו לסיפור המלא הילדים סחבו מהבית ציוד לנפגעי רעידת האדמה בסיןחב"ד בשנחאי: נשלח צוות לאזור האסון
ניצול רעידת האדמה:
דני יעקובי וילדים ניצולי רעידת האדמה. מאחור: חבילות הסיוע שנשלחו על ידי בית חב"ד והרב אבצן

מכתב תודה לרבי מרדכי אבצן, חב"ד סין והתורמים הנכבדים.

שמי דני יעקובי. אני מתגורר בעיר צנגדו, מחוז סיצואן, סין.

במכתב זה מבקש אני להודות לכל האנשים היקרים על תרומתם לנפגעי רעידת האדמה שפקדה את מחוז סיצואן בתאריך 12-5-2008.

כמו כן ארצה לספר את סיפורי האישי ועד כמה חב"ד סין תמך ועזר לנו בימים קשים אלו. ובכן זהו סיפורי:

בימים שלפני פסח שוחחנו הרב אבצן ואנוכי כיצד לחגוג ולערוך את ליל פסח "כשמחתו וכהלכתו". סיכמנו שאנו, פה בצנגדו, נדאג למקום והרב ידאג לשלוח שני חבר'ה עם מצרכים כשרים וכל מה שדרוש לחגוג את ליל הסדר.

ואכן כן, היה לנו ליל סדר שיזכר לשנים רבות (קרוב למאה איש), וזאת כמובן בגלל עזרתם של חב"ד סין ושני החב"דניקים יהושוע ויוסף שניהלו את הסדר בצורה יוצאת מן הכלל וסחפו את כולם אחריהם את כל החוגגים בשמחת החג. תודה רבה, אתם על הכיפאק.

כמעט חודש אחרי בתאריך 12-5-2008 בשעה 14:28 אירעה רעידת אדמה חזקה(8.3 בסולם ריכטר, החזקה ביותר ב30 שנים האחרונות) במחוז סיצואן. המון הרס, המון הרוגים ובעיקר בהלה גדולה שאחזה באלו ששרדו את רעידת האדמה. רחובות העיר צנגדו נמלאו באנשים מבוהלים שברחו מבתיהם וממבנים אחרים. אשתי ואני יצאנו לרחוב לאחר שהפסיקה הרעידה בלא לדעת מה עושים. ניסינו להתקשר למכרים וחברים אך קוי הטלפון היו עמוסים ומה שנשאר לעשות היה להתפלל שכולם בריאים ושלמים. לאחר מספר שעות מורטות עצבים התברר שכולם בסדר.

לאחר שבילינו את הלילה ברכב בשטח פתוח ובטוח יחסית חזרנו לעיר לראות כיצד נוכל לעזור. בשעות הערב התקשר אליי הרב אבצן ודרש בשלום כולם. אמרתי לרב שכולם בסדר וסיפרתי לו על כך שאנו עוזרים כרגע לאנשים שביתם נפגע ונמצאים בחוץ ללא קורת גג במזג אוויר סוער. הטלפון הבא היה של יהושוע ויוסף מניו יורק אשר דרשו בשלום כולם.
   
בעקבות שיחה זו עם הרב אשר להט דיבורו והרצון העז שלו לעזור לאנשים במצוקה החלטנו לעשות מעשה ולהקים תחנת איסוף תרומות. פעלנו בשיתוף פעולה עם חב"ד סין, יהודים, ישראלים וסינים. כולם תרמו, מי מכספו, ומי ממרצו. מכספי התרומות שארגן הרב קנינו בגדים, תרופות, מים וכל מה שנחוץ לאנשים במקומות שנפגעו. הוצאנו משלחות עם הציוד הנ"ל עם מתנדבים ורכביהם לאזורי האסון ללא פחד חשש. הרי נאמר"שלוחי מצווה לא ניזוקים".

לסיכום, רוצה אני להודות לכם, התורמים שבזכותכם יכולנו לעזור לאנשים אלו במצוקתם, ליוסף ויהושוע על הדאגה לשלומנו, וכמובן לרב מרדכי אבצן על כך שהראה לנו את הדרך הנכונה באמצעות דוגמה אישית "קורטוב של עשייה שווה קילוגרם של תיאוריה", אז תודה רבה. לעולם לא נשכח את תרומתכם ועזרתכם.

תושבי מחוז סיצואן והקהילה היהודית בצנגדו.   

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.