מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תשס״ח 01.06.2008

טענה: איראנים משתלטים על קראון-הייטס

סכנה בשכונה: באחרונה החלו יהודים יוצאי איראן וישראל לרכוש בתים בשכונת קראון-הייטס ולמכור אותם לגויים ■ "במקום ליישב שם יהודים, מוכרים הבתים והדירות במרכז השכונה ממש, לאינם-יהודים ר"ל", נכתב במודעות מטעם 'ועד הקהל' ■ כתב COL בניו-יורק על הפרשה המדירה שינה מהתושבים  לסיפור המלא הרבי: "מכירת בית לגוי - מחלישה את כוחם של ישראל" >>>
טענה: איראנים משתלטים על קראון-הייטס
תופעה מדאיגה. המכתב של 'ועד הקהל' על רקע שכונת קראון-הייטס ● צילומים: יעקב שוחט, COL

מאת כתב COL בניו-יורק

תופעת מכירת בתים בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק לגויים, עלתה לא-פעם לדיון בעשרות השנים האחרונות. הרבי התייחס לכך מספר פעמים והתבטא על-כך בחריפות.

"עצם העובדה של מכירת והעברת הבתים והשכונות מיד ישראל ליד עכו"ם, מחלישה ר"ל את כוחם של ישראל, ומוסיפה כח לשונאיהם של ישראל", אמר הרבי באחת ההזדמנויות בהם התייחס לנושא (השיחה המלאה - מצורפת למטה).

בשנים האחרונות, התופעה הלכה ופחתה, אם כי לא חוסלה. כזכור, לפני מספר חודשים נחשפה ב-COL פרשת מכירת בית לכנסייה, ר"ל. הפרשה גרמה להדים גדולים בשכונה.

בסוף-השבוע האחרון התפרסמו בשכונה מודעות בעברית המתריעות על חידוש התופעה המדאיגה רבים ואשר יכולה בעתיד לגרום לנזק בלתי-הפיך. על החתום היה ר' משה רובשקין, יו"ר 'ועד הקהל' של השכונה. 

תחת הכותרת "רק לביסוס וחיזוק השכונה", נכתב:

"שמועה שמענו ותרגז בטננו  - לאחרונה הגיעו יהודים מארץ ישראל ומפרס וקונים מגרשים ישנים בשכונתינו, שכונת קראון-הייטס, כאן ציווה ה' את הברכה, ובונים עליהם בתים ובניינים חדשים, ובמקום ליישב שם יהודים, מוכרים הבתים והדירות במרכז השכונה ממש, לאינם-יהודים ר"ל, ולאינם יהודים מזיקים ר"ל!!!

"אשר על כן באים אנו בזה לעורר את דעת הקהל בשכונתינו, שידוע ומפורסם דברי הרבי בשיחתו הק' בעניין המוכר ביתו לעכו"ם, וכמה מסר נפשו לחיזוק וביסוס השכונה, וכמה עגמ"נ נגרם מדברים של היפך חיזוק וביסוס השכונה, ולכן ישתדל או"א לעשות כל התלוי בו, להשפיע על יהודים אלו שיחזרו מדרכיהם הרעים ולא יעיזו לעשות הנבלה הזאת בשכונתינו.

"ובאם רוצים לעשות כסף ע"י מעשים כאלו, שילכו לפיטקין עוו, או לבושוויק עוו ושם ימכרו בתים לאינם-יהודיים, ולא יהרסו את השכונה".

וכך מסתיים המכתב: "ויתמו חטאים ולא חוטאים, וה' יערה עליהם רוח טהרה ממרום, ותומ"י (=ותיכף ומיד) יעשו תשובת המשקל וימכרו הדירות אך ורק ליהודים שומרי תורה ומצווה, ועי"ז יחזקו ויבססו השכונה".

 פרשת מכירת בית לכנסייה: סיקור מלא ב-COL
שערורייה: תושב קראון-הייטס מכר את ביתו לכנסייה
בעלי הדירה: "הרב שוויי אישר את המכירה לכנסייה"
"מכירת בית לגוי - מחלישה את כוחם של ישראל"
תפנית ב"פרשת הכנסייה": הרב שוויי חוזר בו מההיתר

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.