מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תשס״ח 01.06.2008

שני ספרים חדשים מסידרת "מאמרי אדמו"ר הזקן"

שני ספרים חדשים מסידרת "מאמרי אדמו"ר הזקן", יצאו לאור בהוצאת קה"ת, במהדורה חדשה ומתוקנת עם הוספות מכתבי יד חדשים שהגיעו בשנים האחרונות, והם "מאמרי אדמו"ר הזקן – ענינים" חלק א', ו"מאמרי אדמו"ר הזקן – כתובים" חלק ב' ■ המאמרים הינם מאמרים מקוריים מאדמו"ר הזקן העוסקים בסוגיות היסודיות ביותר שבתורת חסידות חב"ד  לסיפור המלאמדף הספרים
שני ספרים חדשים מסידרת
שני ספרים חדשים מסידרת "מאמרי אדמו"ר הזקן", יצאו לאור בהוצאת קה"ת, במהדורה חדשה ומתוקנת עם הוספות מכתבי יד חדשים שהגיעו בשנים האחרונות, והם "מאמרי אדמו"ר הזקן – ענינים" חלק א', ו"מאמרי אדמו"ר הזקן – כתובים" חלק ב.

במהדורה המקורית נכללו כל מאמרי אדה"ז על ענינים בכרך אחד, אך מחמת ריבוי החומר שנוסף, יצאו לאור מאמרים אלה בשני כרכים, ובכרך א' שלפנינו נכללים הערכים מאות א' עד אות מ', מ"אדם דבי"ע דכללות", ועד "משפט".

מאמרי החסידות שבספרים אלה יש להם חביבות יתירה אצל ציבור לומדי החסידות, שכן המאמרים על ענינים כוללים מאמרים מקוריים מאדמו"ר הזקן העוסקים בסוגיות היסודיות ביותר שבתורת חסידות חב"ד, כגון "אדם קדמון", "להבין ענין אור אין סוף", וכן ביאורים במדריגות שונות ב"אהבת ה'", וכן יש בהם מספר רב של מאמרים שנאמרו לכתחילה ע"י אדמו"ר הזקן כביאורים בספר התניא שלו. גם הכרך השני של המאמרים על ספרי הכתובים כולל ברובו מאמרים על שיר השירים, שכידוע סודות התורה שבשיר השירים מרובים הם (כמבואר בחסידות).

הרבה מהמאמרים שבספרים אלה הם הנחות ונוסחאות אחרות ממאמרי אדמו"ר הזקן שנדפסו במקומות אחרים, כגון לקוטי תורה שיר השירים, ודעת לנבון נקל אשר המבינים בחסידות ימצאו טעם מיוחד בהשוואת הנוסחאות וגילוי הסברים דקים ושונים למושגים העמוקים שבחסידות.

הספר על ענינים נערך על ידי הרה"ח ר' אליהו מטוסוב, והספר על כתובים על ידי הרה"ח ר' גבריאל שפירא, העומדים על מלאכת הקודש של עריכת וההדרת כתבי רבותינו נשיאנו זה קרוב לשלושים שנה, אחרי ייסוד המכון להוצאת כתבי רבותינו ע"י כ"ק אדמו"ר זי"ע בחג השבועות תשל"ח.

לספרים נוספו גם מראי מקומות, השוואות והפניות למקבילות, כרצון קדשו של רבינו זי"ע, ולתועלת רבה ללומדי הספרים, וכן מפתח מפורט בסוף הספרים. הספר על כתובים כולל גם רשימת כל מאמרי אדמו"ר הזקן על פסוקי הכתובים שבכל ספריו.

את הספרים ניתן להשיג בחנות קה"ת ובחנויות הספרים, או באתר קה"ת.
www.kehot.com

ממערכת אוצר החסידים נמסר שיש עוד ספרי חסידות רבים העומדים לצאת לאור, חלק לראשונה מכתבי יד וחלקם מהרודות חדשות ומתוקנות של מהדורות קודמות, ועדיין ישנה האפשרות בידי הרוצים בכך להשיג הקדשות על ספרים רבים. המעוניינים מתבקשים לפנות לאתר:
www.kehot.org
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.