מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשס״ח 31.05.2008

המנוף כמעט הרג בחורים ומשפחות מקורבות

מנוף ענק מימדים התרסק ביום שישי אחר הצהריים לתוך בניין מגורים בלב מנהטן שבניו-יורק והרס את קומותיו העליונות. בין כוחות ההצלה שהוזעקו למקום היה שליח חב"ד הרב אוריאל ויגלר ■ "מקורבים שלי מתגוררים בבניין הזה", הרב ויגלר סיפר בשיחה טלפונית עם COL. בשבת הוא יערוך סעודה גדולה בבית-חב"ד באפר-איסט-סייד לדיירים היהודים שפונו מהבניין ■ וגם: בחורים מ-770 היו בסביבה לפני התאונה לסיפור המלא
המנוף כמעט הרג בחורים ומשפחות מקורבות

מאת כתב COL בניו-יורק

מנוף ענק מימדים התרסק ביום שישי אחר הצהריים לתוך בניין מגורים בלב מנהטן שבניו-יורק והרס את קומותיו העליונות. בין כוחות ההצלה שהוזעקו למקום היה שליח חב"ד הרב אוריאל ויגלר.

"מקורבים שלי מתגוררים בבניין הזה", הרב ויגלר סיפר בשיחה טלפונית עם COL. מנהל בית-חב"ד לדוברי עברית באפר-איסט-סייד של מנהטן, הרב ויגלר מיהר מייד לזירת התאונה הקטלנית בין פינת השדרה הראשונה ורחוב 91 המזרחי.

ההרס היה בולט לעין. דירת הפנטהאוס המפואר היה לחרבות, שתי גופות חולצו מבין ההריסות כשכבאים המשיכו לחפש לכודים אחרים בין ההריסות.

הרב ויגלר סיפר ל-COL כי בבניין התגוררו יותר מעשרה משפחות המקורבות לבית-חב"ד המקומי בהנהלת השליח הרב בנציון קרסניאנסקי הנמצא בימים אלו בביקור בישראל.

בהגעתו למקום, הרב ויגלר שלף זוג תפילין להפתעת עוברי אורח. "המקורבים התקשרו אלי מיד", אמר הרב ויגלר. "מיד הגעתי והנחתי איתם תפילין והתפללנו לשלום הדיירים".

ראש עיריית ניו-יורק מייקל בלומברג מיהר לזירה ביום שישי והבטיח לחקור את נסיבות התאונה. רק לפני חודשיים אירעה תאונה דומה במרכז מנהטן, ממנה ניצל בנס השליח הרב שמואל מצגר.

אולם מתברר כי גם בתאונה הזו התרחשו מספר ניסים:

"אישה יהודייה הביאה את הבן שלה לגן הילדים של חב"ד, וחלק מהמנוף שנפל לרחוב נפל בדיוק איפה שהרכב שלה עמד", סיפר הרב ויגלר.

"היה נס נוסף: המנוף נפל לתוך דירה בו מתגוררת משפחה יהודית והרס חדר שינה שלם. החדר הזה היה של הבת שנסעה לפני שבוע לביקור בישראל".

ל-COL נודע כי קבוצת בחורים, תלמידי ישיבת חב"ד המרכזית - 770 בקראון-הייטס, היו בזירה שעה קלה לפני התאונה. הם מבקרים בשכונה מידי יום שישי במסגרת ה'מבצעים' - הנחת תפילין לגברים וחלוקת נרות שבת לנשים - והיו המומים לשמוע על הנס.

בית-חב"ד באפר-איסט-סייד הודיע כי יארח סעודות שבת גדולות במיוחד עבור בני המשפחות שפונו מהבניין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.