מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשס״ח 30.05.2008

טוניסיה: חב"ד דאגה לתיירים שפקדו את אי ג'רבא

בקשתות בית הכנסת 'לא-גריבה", באי ג'רבא שבטוניסיה, כך על פי המסורת הג'רבאית, נמצאים אבנים מבית המקדש שהביאו איתם היהודים כשהגיעו לג'רבא אחרי חורבן הבית. ליהודי טוניסיה ישנה מסורת בת עשרות שנים לבוא ולחגוג את ל"ג בעומר בבית הכנסת זה ■ גם השנה, הגיעו שלוחים חב"דיים לאי לל"ג בעומר על מנת לדאוג לצרכיהם היהודיים של המוני התיירים ■ השלוחים הציבו דוכני תפילין ברחבת בית הכנסת והחגיגות, ובשבת דאגו למנינים וסעודות שבת לאלפי התיירים לסיפור המלא
טוניסיה: חב
דוכן התפילין

בקשתות בית הכנסת 'לא-גריבה" באי ג'רבא שבטוניסיה, ך על פי המסורת הג'רבאית, נמצאים אבנים מבית המקדש שהביאו איתם היהודים כשהגיעו לג'רבא אחרי חורבן הבית.

ליהודי טוניסיה ישנה מסורת בת עשרות שנים לבוא ולחגוג את ל"ג בעומר בבית הכנסת זה.

בשנים האחרונות נהפכה ג'רבא ליעד תיירותי עבור יהודים רבים, זאת בעקבות שינוי היחסים מצד הממשל הטוניסאי, ופתיחת שערי המדינה בפני אזרחים ישראלים.

תקופה זו של השנה היא המלאה ביותר בכמות היהודים המגיעים לאי: מישראל, קנדה, צרפת ומכל רחבי העולם. אלפי יהודים הבאים לשמוח עם יהודי ג'רבא, כאשר עשרות בתי המלון בתפוסה מלאה, וחברות התעופה עמוסות נוסעים יהודים.

גם השנה, זו השנה השניה שלח הרב משה קוטלרסקי סיו"ר ה'מרכז לעניני חינוך'-בתיאום עם הרב שמואל פינסון, משלוחי הרבי בבריסל, ובנו של השליח הראשי לטוניס הרב ניסן פינסון ז"ל, שלוחים לאי לל"ג בעומר על מנת לדאוג לצרכיהם היהודיים של המוני התיירים.

למקום הגיעו הרב שניאור זלמן חדד ורעייתו, והתמימים לוי הכט ולוי פינסון. בתיאום עם רבה של טוניסיה, הרב חיים ביטן, הציבו השלוחים דוכני תפילין ברחבת בית הכנסת והחגיגות, ובשבת דאגו למנינים וסעודות שבת לאלפי התיירים.

כמו כן מסרו השלוחים שיעורי תורה וחסידות בישיבה המקומית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.