מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשס״ח 30.05.2008

מי מנסה לגרש את שליח חב"ד בטשקנט?

מזה חודשיים שהרב דוד גורביץ' ואשתו מלכה מנהלים קרב מאסף נגד כוונת השלטונות האוזבקיים לגרשם ■ הרשויות אף אסרו על הרב להדליק מדורת ל"ג בעומר, יחד עם הקהילה. כיוון שהתעלם מדרישת השלטונות לצאת מהמדינה, עוכב בתחנת המשטרה למשך כמה שעות ושוחרר רק לאחר שרכש שני כרטיסי טיסה לישראל ■ "רוצים לגרש אותנו, והפכו אותנו ללא־חוקיים‭,"‬ אמרה ל"מעריב" אשת השליח לסיפור המלא
מי מנסה לגרש את שליח חב
הידיעה ב"מעריב", הבוקר. בתמונה: הרב גורביץ' על רקע טשקנט ● צילומים: COL, רויטרס
מאת אלי ברדנשטיין

מזה חודשיים שהרב דוד גורביץ' ואשתו מלכה מנהלים קרב מאסף נגד כוונת השלטונות האוזבקיים לגרשם. באופן רשמי, הסיבה לניסיונות הגירוש הם תקציבים אסורים שקיבל הרב כביכול, אולם אנשיו משוכנעים: מישהו מתנכל לו כדי להקים שכונה חדשה במקום בית הכנסת.

הדרכונים של הרב ואשתו הוחרמו ומוחזקים בתחנת המשטרה. חשבונות הבנק של הרב הוקפאו למשך יותר מחצי שנה, ורק לפני מספר ימים שוחרר חלק מן הכסף, המיועד לתשלום משכורות למורים במוסדות היהודים. הרשויות אף אסרו על הרב להדליק כמדי שנה מדורת ל"ג בעומר, יחד עם הקהילה.

כיוון שהתעלם מדרישת השלטונות לצאת מהמדינה, עוכב בתחנת המשטרה למשך כמה שעות ושוחרר רק לאחר שרכש שני כרטיסי טיסה לישראל ולאחר התערבותו של שגריר ישראל באוזבקיסטן. כמו כן אולץ הרב לחתום על מסמך לפיו יעזוב את המדינה מיד כשיידרש.

הרב גורביץ' הוא חלק מקרן אור אבנר שבראשה עומד לב לבייב, המממן מאות שליחים של חב"ד בכל רחבי ברית־המועצות לשעבר. "לבייב מנסה לסייע, אך הוא לא מצליח‭,"‬ הוסיפו מקורביו.

"רוצים לגרש אותנו, והפכו אותנו ללא־חוקיים‭,"‬ אמרה למעריב מלכה, אשת הרב. "כדי לגרש אותנו המציאו נגדנו כל מיני שקרים כאילו אנחנו לא בסדר‭."‬

גורמים שטיפלו בעניינו של הרב גורביץ' אמרו למעריב ש"הסברה שזה הכל בגלל הנדל"ן שעליו יושב בית הכנסת היא כנראה נכונה. קבוצת יזמים, ובהם בתו של הנשיא, מעוניינים להקים במקום שכונת מגורים. עם זאת, באופן רשמי הופנו כלפי הרב טענות אחרות, כמו תקציבים אסורים שקיבל ממדינות מעבר לים לצורך פעילות, וכן השימוש שהוא עושה בתואר 'רב ראשי‭,'‬ שלא מקובל על השלטונות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.