מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשס״ח 29.05.2008

הרב עמאר ביקר באהל והעניק ראיון ל-COL ● וידאו

הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב משה-שלמה עמאר ביקר הבוקר (חמישי) בציונו הקדוש של הרבי ■ אל הרב נלווה המיליונר היהודי ג'ק אביטל ■ בצאתו מהקודש, הוא שוחח עם כתב COL בניו-יורק וסיפר על ביקורו במוסדות חב"ד בארגנטינה השבוע ועל ענייני דיומא ■ "כשדיברו על ירושלים, אמרתי שזה לא שייך לבני-אדם. זה שייך לקודשא-ברוך-הוא", אמר במהלך הראיון ■ בכתבה המלאה: דיווח מלא מהביקור, גלריית תמונות וכתבת וידאו מיוחדת לראיון המלא 
הרב עמאר ביקר באהל והעניק ראיון ל-COL ● וידאו
הרב עמאר במהלך הראיון ל-COL, הבוקר. למטה: בביקור ● צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL
מאת מנחם כהן, כתב COL בניו-יורק

הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב משה-שלמה עמאר ביקר הבוקר (חמישי) בציונו הקדוש של הרבי בבית-העלמין 'מנטפיורי' בקווינס. הרב הגיע בשעת בוקר מוקדמת, התפלל ונכנס לציון הק', שם שהה שעה ארוכה.

הרב הגיע ישירות משדה-התעופה jfk. במהלך השבוע האחרון הוא שהה בארגנטינה, במסגרת סבב ביקורים במוסדות הקהילה היהודית. במסגרת הביקור, הוא גם ביקר במוסדות חב"ד במדינה בראשות השליח הרב צבי-יחיאל גרינבלאט (דיווח נרחב על הביקור ותמונות, ראו בידיעה נפרדת).

יחד עם הרב הגיעה משלחת של עוזרים ומקורבים מישראל, בניהם המיליונר ג'ק אביטל וידידו הרב לייבל זאיינץ'. הרב עמאר הגיע לניו-יורק לחתונת בתו של אביטל שתיערך ביום ראשון.

הרבנית עמאר הצטרפה אף היא לביקור, והיה נראתה יושבת במאהל שעל-יד הציון, כותבת פ"נ ומתפללת.

הביקור ערך קרוב לשלוש שעות. בצאת הרב מהציון הקדוש, הוא התיישב לסעודה במאהל.

לפני צאתו של הרב ממתחם האהל, הוא שוחח עם כתב COL בניו-יורק. בפתח דבריו הוא דיבר על ביקורו במוסדות חב"ד בארגנטינה השבוע. "הקהילה שם, היא קהילה חמה. מאורגנת, מסודרת, יראי השם, אוהבי תורה. יש להם בתי-ספר ברמה גבוהה מבחינת תורנית-יהודית. גם בתי-הכנסת, והשיעורים, הישיבות והכוללים ממש מצויינים. זו ממש קהילה לדוגמה".

על הדיבורים בנוגע למסירת שטחים, אמר הרב בין-היתר: "כשדיברו על ירושלים, אמרתי שזה לא שייך לבני-אדם. זה שייך לקודשא ברוך הוא. ארץ-ישראל לא דנים אותה ככל הארצות. בפירוש אומרת התורה: 'ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בך'. לא כארץ מצרים וכשאר הארצות. זה הנהגה אחרת ושונה לגמרי והעולם צריך לדעת את זה.

"הוא לקח אותה ונתן לנו, והוא לקח אותה מאיתנו כשחטאנו. אנחנו צריכים לחזור בתשובה. לשמור שבתות בארץ, לשמור הלכות בארץ. ומימלא אף-אחד לא יוכל לנגוע בה. זה תלוי רק בנו ולא בשום פוליטיקאי, או בארה"ב".

לשאלתי, מה תפקידה של ש"ס בעת הזו, ענה הרב: "אני לא חושב שזה בעיה של ש"ס או למפלגה אחרת. זה עניין של יהדות. אנחנו צריכים להתפלל על הארץ ולהתחזק בארץ. ארץ ישראל זה מעל ומעבר".

לצפייה בראיון המלא לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
או כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.