מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשס״ח 29.05.2008

חכי"ם מישראל ביקרו והתרשמו בבית הכנסת באסטנה

משלחת חכי"ם מישראל, השוהה בימים אלו באסטנה, ערכה ביקור מרגש בבית הכנסת "בית רחל" חב"ד ליובאוויטש שבעיר אסטנה, בירת קזחסטאן. על חברי המשלחת נמנו: יו"ר ארגון ידידות ישראל קזחסטאן ח"כ אמנון כהן, ח"כ רוברט אליטוב, וח"כ סופה לנדבר ■ ח"כ אמנון כהן הודה לרבנות קזחסטאן על האירוח במרכז היפה והודה על האוכל הכשר שסופק על-ידי השלוחים. הוא העלה זכרונות מביקורו הראשון באלמא אטא, כאשר פעילות השלוחים היתה בתחילת דרכה, וכיצד בכוח המסירות נפש של השלוחים - הם הצליחו להתגבר להכפיל ולשלש את פעילותם העניפה לסיפור המלא
חכי

משלחת חכי"ם מישראל, השוהה בימים אלו באסטנה, ערכה ביקור מרגש בבית הכנסת "בית רחל" חב"ד ליובאוויטש שבעיר אסטנה, בירת קזחסטאן.

את הביקור אירגנה הרבנות הראשית לקזחסטאן בראשות השליח ורבה של קזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן יחד עם השליח ורבה של אסטנה הרב יום-טוב יהודה קובלקין ועל חברי המשלחת נמנו: יו"ר ארגון ידידות ישראל קזחסטאן ח"כ אמנון כהן, ח"כ רוברט אליטוב, וח"כ סופה לנדבר.

האורחים ערכו סיור בבית הכנסת המרשים והמפואר שנבנה על ידי הנגיד מר אלכסנדר משקביץ, יו"ר הקונגרס היורו-אסאייתי, ותומך גדול של השלוחים בקזחסטאן, ובתום הסיור בבית הכנסת, נערכה קבלת פנים בלשכתו של רבה הראשי לקזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן.

במפגש השתתפו: שגריר ישראל בקזחסטאן מר רן ישי, ראש הקהילה היהודית באסטנה הנגיד דוד בן נני, והתומכים הגדולים ד"ר מיכאל זיידמאן ומר גיל סמולינסקי.

רבה של קזחסטאן קידם בברכה את פני האורחים, והודה לאנשי המשלחת על השתדלותם הרבה של אנשי המשלחת לטובת יהודי קזחסטאן בקשרים הדיפלומטיים. הוא ביקש מהשותפים למלאכת הקודש, התומכים הן במישור הדיפלומטי והן בשותפות בסיוע המשאבים, לסקור בפני האורחים את הפעילות היהודית בקזחסטאן.


סוד הצלחתם של השלוחים

הנגיד ד"ר מיכאל זיידמאן סיפר כי הוא עוקב מזה למעלה מעשור אחר פריחתה של יהדות קזחסטאן, ובכל פעם מתפעל מחדש הוא מתפעל מהמרץ הרב של שלוחי חב"ד. "הסיבה היחידה להצלחתם היא העובדה שהם זמינים 24 שעות ליהודי הקהילה", אמר וציין כי מעולם לא תיאר לעצמו שהשלוחים יבנו כזאת אימפריה. הוא סיים בבקשה מחברי המשלחת לסייע לשלוחים.

שגריר ישראל מר רן ישי ציין לשבח את פעילות השלוחים אשר עובדים ללא לאות למען הקהילה בכל שעות היממה, ושתמיד נותנים זכות קדימה לאנשי הקהילה. "בזכות התמסרותם הנחרצת לקהילה אתם זוכים לראות את חזון החייאת העצמות היבשות בקזחסטאן, עליכם כחברי כנסת מוטלת הזכות הגדולה לסייע לאנשים יקרים אלו", אמר לחברי הכנסת.

הנגיד מר גיל סמולינסקי מאנשי עסקים הגדולים באסטנה, שיבח באופן אישי את הרב קובלקין, וסיפר כיצד מידי יום שישי מגיע למשרדו הרב קובלקין, מניח עימו תפילין, ומשוחח עימו שעה ארוכה בענייני יהדות. "מהזמן היקר הזה אני שואב כוחות לכל השבוע", אמר והוסיף: "בזכות חב"ד, אני מרגיש שאנ לא בודד, ושיש לי משפחה קרובה במקום".

ראש הקהל מר דוד בן נאני, סקר את הפעילות החשובה בעיר, שכל יהודי חשוב לשליח, וכיצד פועל במסירות נפש יום ולילה למען הקהילה. "זכות גדולה נפלה בחלקי לעמוד לעזר ליהודי קזחסטאן, ואני מאמין שאתם, כאנשי ציבור וחברי כנסת תהיו שותפים למפעלים חשובים אלו", אמר.


ח"כ אמנון כהן העלה זכרונות

רבה של אסטנה, הרב קובלקין, אמר כי את כל ההצלחות שהזכירו הדוסרים לפניו,  אי אפשר לזקוף רק לזכות השלוחים, כי אם לרבי מליובאוויטש - המשלח, שרק בזכותו, יכולנו לעבור את הקשיים הרבים שהיו בשנים הראשונות לפועלנו בעיר.

ח"כ אמנון כהן הודה לרבנות קזחסטאן על האירוח במרכז היפה והודה על האוכל הכשר שסופק על-ידי השלוחים. ח"כ כהן העלה זכרונות מביקורו הראשון באלמא אטא, כאשר פעילות השלוחים היתה בתחילת דרכה, וכיצד בכוח המסירות נפש של השלוחים - הם הצליחו להתגבר להכפיל ולשלש את פעילותם העניפה. הוא איחל שתהיה אחדות בין כל הפעילים השונים במדינת קזחסטאן, והבטיח להמשיך ולסייע לתחייה הרוחנית והיהודית בקזחסטאן.

גם ח"כ סופה לנדבר שיבחה את פעילות חב"ד בכל העולם, וציינה שבכל מקום שהיא מגיעה היא רואה את התמסרותם הרבה של שלוחי חב"ד, שמקרבים לבבות ועושים הכל לטובת עם ישראל. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.