מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשס״ח 29.05.2008

בריינסטורם והאוניברסיטה סיימו בהצלחה ניסוי לפרקינסון

חברת בריינסטורם, המפתחת טיפול במחלות עצביות (פרקינסון, ALS) באמצעות שימוש בתאי הגזע של החולה, שבראשה עומד איש העסקים החב"די ר' חיים יעקב לייבוביץ', הודיעה היום כי סיימה בהצלחה ניסוי פרא-קליני במחלת הפרקינסון שנערך בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, כך מדווח themarker ■ פרופ' אלדד מלמד, יו"ר הדירקטוריון המדעי והיועץ הרפואי הראשי לחברה, הוסיף: "תוצאות מלהיבות אלה מספקות הוכחה נוספת לתקפות של העבודה המדעית שלנו. המחקר מראה כי התאים שלנו שורדים, משתלבים במוח וגורמים לאפקט קליני" לידיעה בהרחבה
בריינסטורם והאוניברסיטה סיימו בהצלחה ניסוי לפרקינסון
מימין: איש העסקים החב"די ר' חיים-יעקב ליבוביץ'

יעל פולק, themarker   
 
חברת בריינסטורם (סימול:OTCBB:BCLI), המפתחת טיפול במחלות עצביות (פרקינסון, ALS) באמצעות שימוש בתאי הגזע של החולה, שבראשה עומד איש העסקים החב"די הרב חיים יעקב לייבוביץ, הודיעה היום כי סיימה בהצלחה ניסוי פרא-קליני במחלת הפרקינסון שנערך בשיתוף אוניברסיטת תל אביב.

במסגרת הניסוי, הוחדר רעלן לאזור מסוים במוח חולדות המעבדה, על מנת לחקות את הסימפטומים המוטריים של מחלקת הפרקינסון. לאחר מכן חולקו החולדות לשלוש קבוצות: הראשונה קיבלה את תאי ה-NTF אותם מפיקה בריינסטורם, השנייה קיבלה תאים מזנכימליים (תאי גזע במח העצם שמתמיינים לעצב, סחוס ושומן) והשלישית שימשה כקבוצת ביקורת. התפקוד המוטורי של החלודות נבדק במשך 45 יום ולאחר מכן נערכה בהן בדיקה היסטולוגית.

התוצאות הראו כי התפקוד המוטורי של הקבוצה שקיבלה את תאי ה-NTF היה עדיף באופן מובהק לעומת שתי הקבוצות האחרות. כמו כן, במדידה של הנוירוטרנסמיטר דופמין, שרמה נמוכה שלו היא הגורמת לפרקינסון, נמצא כי הזרקת תאי ה-NTF העלתה את רמתו משמעותית.

בבדיקה נוספת שנערכה 45 לאחר ההשתלה, זיהו המדענים את תאי ה-NTF בתוך מוח החולדה, כאשר הם מתחילים לנדוד לעבר האזור הפגוע. החברה מאמינה כי זוהי הוכחה ליכולת האינטגרציה של תאי בריינסטורם בתוך המוח הפגוע. זהו המחקר השני שעושה שימוש בתאי ה-NFT של בריינסטורם ומראה תוצאות דומות.

טכנולוגיה בה משתמשת החברה פותחה במעבדות אוניברסיטת תל אביב ובמעבדות החברה. התהליך כולל לקיחת מח עצם של החולה, והפרדה במסגרתה נאספים תאי הגזע המשמשים כמקור לגידול תאי עצב שונים. החברה מתמקדת בפיתוח בפיתוח תאי עצב המייצרים סוללות חומרים החיוניים לתמיכת מערכות עצביות, כגון תאי עצב דופימנרגיים. שאיפת החברה היא להשתיל תאים אלו בגוף החולה ולשקם את התאים שנפגעו במחלה. היתרון בצורת הטיפול הזו הוא שאין סכנה של דחיית שתל ולא נוצרות גרורות סרטניות המאפיינות שימוש בתאי גזע עובריים.

פרופ' אלדד מלמד, יו"ר הדירקטוריון המדעי והיועץ הרפואי הראשי לחברה, הוסיף: "תוצאות מלהיבות אלה מספקות הוכחה נוספת לתקפות של העבודה המדעית שלנו. המחקר מראה כי התאים שלנו שורדים, משתלבים במוח וגורמים לאפקט קליני".

חברת בריינסטרום נמצאת בשליטת איש העסקים החרדי יענקל ליבוביץ, שרכש את החברה לפני כשנה. החברה נסחרת בבורסה בניו יורק ושווי השוק שלה הוא 17 מיליון דולר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.