מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשס״ח 28.05.2008

דיון בכנסת: הרבי ראה הסכנה הגדולה של גיורים פיקטיביים

ח"כ שמואל הלפרט ('אגודת ישראל') העלה היום (רביעי) הצעה דחופה לסדר היום בעניין בעיית גיור העולים ויחס המדינה לנושאי הלכה ■ "ברצוני להזכיר בהזדמנות זו את המערכה הקשה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, שראה בעיני רוחו את הסכנה הגדולה בעלייתם של מאות אלפי גויים גמורים, והניסיון לצרפם לעם היהודי באמצעות גיורים פיקטיביים ומזויפים", אמר ח"כ הלפרט, "הוא התייצב בראש המערכה ונלחם במשך עשרות שנים בכל כוחו לתיקון חוק הגיור, בו ייאמר במפורש שרק באמצעות גיור כהלכה אפשר להצטרף לעם היהודי"  לסיפור המלא
דיון בכנסת: הרבי ראה הסכנה הגדולה של גיורים פיקטיביים
מימין: ח"כ שמואל הלפרט בכנסת ה-12 (ארכיון הכנסת)
תמליל ההצעה דחופה לסדר שהעלה ח"כ שמואל הלפרט

כבוד היו"ר,
חברי הכנסת!

ראשית, אני רוצה להבהיר שגיור - הוא אקט הלכתי, וחייב להיעשות אך ורק ע"י בית דין מוסמך על פי ההלכה היהודית. גיור שנעשה שלא ע"פ ההלכה, אינו גיור, וכל המניפולציות לשנות את כללי הגיור ולהקל את הקריטריונים למתגייר, על מנת לצרף לעם היהודי גויים גמורים, הם זיוף מושג הגיור.

עצם הבקשה של גורמים ממשלתיים לבצע התאמות בחוקי התורה על ידי הקלות כביכול במערך הגיור, היא חוצפה! – ואני רוצה להבהיר בצורה הברורה ביותר וללא גמגומים – "גיור ללא קבלת עול תורה ומצות על ידי המתגייר, אינו בכלל בגדר של גיור".

שיטת ההקלות והפשרות בתורת ישראל, החלו על ידי הרפורמים והקונסרבטיבים למיניהם, שגרמו לשואה רוחנית והתמעטותו של העם היהודי ברחבי העולם, וכל מי שרוצה להעתיק את המצב האומלל הקיים בתפוצות בנושא הגיור, עלול להמיט אסון על המשך קיומו של העם היהודי.

ברצוני להזכיר בהזדמנות זו את המערכה הקשה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, שראה בעיני רוחו את הסכנה הגדולה בעלייתם של מאות אלפי גויים גמורים, והניסיון לצרפם לעם היהודי באמצעות גיורים פיקטיביים ומזויפים. הוא התייצב בראש המערכה ונלחם במשך עשרות שנים בכל כוחו לתיקון חוק הגיור, בו ייאמר במפורש שרק באמצעות גיור כהלכה אפשר להצטרף לעם היהודי.

גדולי ישראל פרסמו בימים אלו גילוי דעת, בו נכתב "שפורצי גדר משמיעים קולם, כאילו אפשר לגייר ללא קבלת מצוות, והננו לגלות דעת תורתנו הקדושה, כי אין גרות בלא קבלת מצוות, והמתגיירים ללא קבלת עול מצוות הם גויים גמורים".

ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, אף התריע כי אם בארץ ישראל יהיו ח"ו פרצות בחומת הגיור, הדבר יציב אבן נגף בדרכם של כל המבקשים לעצור את סחף הגיורים המזויפים ברחבי העולם. והדגישו שאם תצא דוגמא שלילית של הקלה מסוימת בגיור בישראל, הדבר יחבל קשות במאמצים לתקן את מערך הגיור בתפוצות.

ברצוני לציין בהזדמנות זו את ערנותם של חברי בית הדין באשדוד, בעניין הגיורת שלא קיבלה על עצמה עול מצוות ואף הצהירה שאין בכוונתה לשמור שבת ולקיים מצוות, שבית הדין הכריע וקבע שהגיור שלה חסר כל תוקף.

כיהודים המאמינים ב-13 עיקרים, אנו מאמינים באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו. אם חפצים לשמור על ייחודיותו של העם היהודי, חובה לעצור באופן מיידי את הנגע של הגיורים הפיקטיביים, ולהביע התנגדות נחרצת כנגד כל פורצי הגדר המנסים לפרוץ את כרם בית ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.