מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשס״ח 28.05.2008

לאחר שנות נתק: הרב פבזנר והרב בלינוב ערכו פיוס

עושה שלום: פיוס חיובי נרשם השבוע בפאריז כשהרב מרדכי בלינוב אירח בביתו את הרב יוסף פבזנר, שני שלוחי חב"ד בצרפת החברים בועד רבני ליובאוויטש המקומי שלא היו בקשר ■ "הנני לבקש מחילתו על כל העבר", הרב פבזנר כתב בפתק שפורסם בציבור ■ "הנני מצטרף ומבקש גם כן מחילה ויהי רצון שנעבוד כולנו שכם אחד", ענה לו הרב בלינוב במתק שפתיים  לסיפור המלא
לאחר שנות נתק: הרב פבזנר והרב בלינוב ערכו פיוס
חילוקי השקפות על רקע ענייני כשרות עמדו בשנים האחרונות בין שני חברי 'ועד רבני ליובאוויטש בצרפת' לצערם של חברי הקהילה. לאחר התערבות כמה שלוחים, מתח זה הסתיים בשעה טובה ביום ראשון השבוע.

הרב מרדכי בלינוב, השליח וסגן אב"ד רבני ליובאוויטש בצרפת, קיבל בביתו בפאריז את הרב יוסף-יצחק פבזנר, השליח ומנהל מוסדות החינוך "סיני" בצרפת. האחרון הוא בנו של הרב הלל פבזנר, ראש הבית-דין הזקוק לרפואה קרובה.

השניים, הרב בלינוב והרב פבזנר הבן שמעורבים שניהם בענייני כשרות משגשגים בצרפת, החליפו ביניהם בקשת חרטה ומחילה, לדברי גורמים מקומיים, וביניהם התפתחה "שיחה מאוד ידידותית".

כדי להעביר את מסר השלום לכלל הציבור, הם החליטו להעלות את הפיוס ביניהם בכתב בתום הפגישה.

"הנני לבקש בשלומו ולבקש מחילתו על כל העבר ולהודות לו מראש באם נוכל כבשנים קדמוניות לחיות ולעבוד בצוותא באהבת אחים ובשלום, והאמת והשלום אהבו", כתב הרב פבזנר בפתק.

הרב בלינוב מצידו השיב: "וכן אני, הנני מצטרף לכל הנ"ל ומבקש גם כן מחילה על כל מה שכתבתי. ויהי רצון שמהיום והלאה נעבוד כולנו שכם אחד כבשנים קדמוניות!"

בצרפת לעולם לא כיהן שליח ראשי למדינה שאחראי על כלל קהילת ומוסדות חב"ד, בשל נוכחות אנ"ש במדינה האירופאית עוד בתקופת מלחמת העולם השנייה. בקהילה מקווים, אם כן, שאחדות החסידים תביא לתנופה מחודשת בענייני רבנות וכשרות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.