מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשס״ח 27.05.2008

גורמים אינטרסנטיים מנסים לנצל המצב הכספי בקה"ת

חנות הספרים 'קה"ת' בניו-יורק, אחד המוסדות שזכה לאין-ספור מענות מהרבי, נמצאת בימים אלה במצב כספי לא קל. יש כאלה המבקשים לנצל זאת עבור אינטרסים פרטיים וניסיון שפל לתקוף את בעלי 'קה"ת' ■ הנה מקצת העובדות: החודש הודפסו 6 ספרים חדשים, כמות המבקשים הקדשות לספרים גדלה והמל"ח הוא זה שמממן את הוצאות המשפטים נגד המשתמשים לרעה בסמל 'קה"ת' ■ "גם במצבים הכי קשים, מעולם לא העלנו בדעתינו לסגור את 'קה"ת'. זה מוסד של הרבי", אומר ל-COL הרב אברהם הולצברג מהנהלת החנות לסיפור המלא
גורמים אינטרסנטיים מנסים לנצל המצב הכספי בקה
רק החודש: 6 ספרים חדשים. חנות הספרים 'קה"ת' ● צילום ארכיון: אלי קאהן, COL
מאת כתב COL בניו-יורק

הוצאת הספרים החב"דית 'קה"ת' בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק, אחד המוסדות שזכה לאין-ספור מענות מהרבי לאורך השנים, נמצאת בימים אלה במצב כספי לא קל. יש כאלה המבקשים לנצל זאת עבור אינטרסים פרטיים וניסיון לתקוף את בעלי ההוצאה-לאור.

"אין לנו מה להתכחש", אומר ל-COL הרב אברהם הולצברג מהנהלת החנות, המשמש גם כשליח חב"ד בשכונת ג'ורג'-טאון בברוקלין. "המצב הכספי של 'קה"ת' אינו מזהיר, אבל מכאן ועד להגיד שהמקום בסכנת סגירה - הוא שקר גס. גם במצבים הכי קשים לא העלנו בדעתינו לסגור את 'קה"ת'. זהו מוסד של הרבי".

כל מי שבקיא מעט בענייני דפוס והוצאה-לאור יודע, כי מרבית הספרים המודפסים אינם נמכרים בצורה קבועה, מה שכמובן גורם להפסדים כספיים. הספרים הנמכרים בקביעות הם סידורים, חומשים וכיוצא באלה.

"למרבית החסידים יש בבית את ספרי רבותינו-נשיאנו והם לא ירוצו לחנות לרכוש הוצאה חדשה", אומר הרב הולצברג. "עלותם של הדפסת הספרים היא גבוהה, וזאת מבלי לחשב את המשכורות שמקבלים עורכי הספרים".

למרות הקושי הכספי, רק בחודש האחרון יצאו-לאור 6 (!) ספרים חדשים. 3 באנגלית, 3 בעברית.

אוי לאותה בושה

באותו אתר נשאל: "הכיצד הוצאת ספרים המכניסה סכומי עתק, ורבים מספריה הינם רווחים ביותר (כגון: סידורים, תהלים, מחזורים ועוד), ממשיכה להפסיד וגרעונותיה הולכים וגודלים".

העומדים מאחורי אותה כתבה, מדפיסים בגניבה סידורים מחזורים, תהלים, סליחות ועוד ספרים כיו"ב שנמכרים ללא הרף ומזיקים בהיקף חסר-תקדים למוסד של הרבי וכעת והם לא מתביישים לכתוב שנכנס כסף מסידורים. אוי לבושה.

בימים כתיקונם, יש לציין, אכן הסידורים והמחזורים כיסו את הגירעון.

"אותם אנשים לעולם לא ידפיסו מאמרי אדמו"ר האמצעי או מאמרי אדמו"ר מהר"ש שיש בהדפסת ועריכת כל ספר הפסדים של עשרות אלפי דולרים", אומר ל-COL גורם נוסף בהוצאת ספרים חב"דית.

לדבריו, "בימים טרופים אלו שגנבים וגזלנים לאור היום מדפיסים את כל הספרים שאמורים להכניס כסף - וגונבים את הכסף לכיסם הפרטי - איך תכסה 'קה"ת' את הגירעונות"?

מוסדות רבים בעולם וכן, גם בניו-יורק, עומדים לא-פעם בפני מצבים כספיים לא קלים. אבל מי נתן את ההיתר לרקוד על הדם בעת כזו? זו השאלה ששאלו רבים שראו או ששמעו על כתבה נבזית שנכתבה על-ידי גורם אינטרסנטי ידוע, העומד במהלך השנים האחרונות מאחורי מאבקים נגד מוסדותיו הק' של הרבי.

כמות ההקדשות בעלייה

חנות הספרים 'קה"ת' היא סניף של ה'מרכז-לענייני-חינוך' בראשות הרב יהודה קרינסקי. רק באחרונה הוקם ועד שאמור לבחון את המצב ולבדוק כיצד ניתן להוציא את 'קה"ת' ממצבם הכספי. "במידה ויצטרך ה'מרכז' יסייע להוצאת הספרים", אומר הרב הולצברג. 

באותה כתבה אינטרסנטית נכתב: "בעיה נוספת הינה העובדה כי ההקדשות לספרי רבותינו נשיאינו הולכות ומתמעטות, וזאת כיון שרבים מאנ"ש איבדו את האימון במערכת ההוצאה לאור, ואינם יודעים בוודאות לאן יילך כספם, האם להדפסת הספר או שמא למימון פרשייה מפוקפקת אחרת".

הנה העובדות: בשנה האחרונה, הגיעו בקשות רבות מחסידים ברחבי העולם להקדיש ספר כזה או אחר. "מדובר בכמות גדולה בהרבה משנה שעברה", מספר הרב הולצברג ומוסיף: "הכמות הגדולה של המבקשים, מפתיעה, לאור העלונים והחוברות היוצאות-לאור". 

לבוא ולקשור את הכסף שמכניס 'קה"ת' למאבקים שמנהל ה'מרכז', מעורר חמלה. המשפט נגד ה"ועד להפצת שיחות" - זהו משפט שמחוייב להתנהל. אותו "ועד", עושה שימוש לרעה בסמל של 'קה"ת' שניתן לשימוש אך ורק לספרייה המרכזית. אותם אנשים המשתמשים לרעה בסמל (שבתשמ"ט היה ניסיון להכניסם להנהלת 'קה"ת', אבל הדבר נמנע בהוראה של הרב חודוקוב), מודעים היטב להוראות הברורות שהרבי נתן בשימוש בסמל, והם מפרים אותה ברגל גסה.

גם הניסיון להפיל את המצב הכספי על מזכירו האישי של הרבי ויו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך', הרב קרינסקי, הוא מגוחך. הרב קרינסקי, כידוע, מנהל מאבק משפטי, בשמם של רבבות חסידי חב"ד, כנגד אלו שהשתלטו על בית-חיינו - 770. כעת, יש כאלה המבקשים "לסגור חשבון", באמצעות האשמה מפוקפקת.

בהיסטוריה החב"דית, מוסדות טובים וגדולים הגיעו למצב כספי חמור, אולם הצליחו להשתקם בסופו-של-דבר. לבוא ולרקוד על המציאות הקשה, מראה על מצוקה בצד השני.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.