מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשס״ח 25.05.2008

אשדוד: שבע תהלוכות תמימות תהיינה

אותן סיסמאות; אותם מסרים; ילדים שונים ממגזרים שונים. ככה זה כשהשלוחים כולם פעלו בתיאום מדויק להפליא בראשותו של השליח הראשי הרב שניאור זלמן גודמן והפיקו את אירועי ל"ג בעומר תשס"ח לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. יומן משורת האירועים
אשדוד: שבע תהלוכות תמימות תהיינה
אותן סיסמאות; אותם מסרים; ילדים שונים ממגזרים שונים. ככה זה כשהשלוחים כולם פעלו בתיאום מדויק להפליא בראשותו של השליח הרב  שניאור זלמן גודמן והפיקו את אירועי ל"ג בעומר תשס"ח לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. לפניכם יומן משורת האירועים:

יום ה' - 17:00

החל משעות הצהריים מתאספים באזורים י'-י"ג מאות ילדים נרגשים כשהם מחכים בקוצר רוח להתחלת התהלוכה. לאחר ההתארגנות הם צועדים בצורה מסודרת בשתי תהלוכות מרשימות לכיוון בי"ס חב"ד השוכן באיזור, שם התאספו כארבע מאות ילדים, לכנס מיוחד בו שמעו הילדים אודות משמעותו של היום, כשהדברים מוגשים בצורה מיוחדת מקורית המובנת לילדים. הכינוס המוצלח אורגן ע"י השליח הרב שלום דובער מישולבין.

יום ה' - 17:00

צהריים באיזור סיטי. תהלוכה המותאמת במיוחד לילדי המקום נפתחת מגינת הסיטי, מורכבת משלש מאות מילדי המקום לכיוון חצר ביה"ס ממ"ד הקרייה. הילדים צעדו לכינוס בסדר מופתי כשמפיותיהם בוקעים שנים-עשר הפסוקים, וסיסמאות יהדות שונות. עם הגיעם למקום ההתכנסות שמחו הילדים לפגוש את חבריהם תושבי רובע ה' שבעיר שצעדו גם הם יחדיו מתוך אחדות ושמחה, לכיוון חצר ביה"ס ממ"ד הקריה. בכינוס המשותף שמעו הילדים אודות משמעות היום, עניני יהדות שונים, ועל הצורך באחדות ושמחה. ההמשך היה בהפנינג החגיגי הכולל חגיגת מתנפחים ענקית. סוף הכינוס ניתן היה לחוש את צערם של הילדים על סיומו. הכינוס אורגן ע"י הרב יוסף יצחק פרידמן והרב מנחם מענדל קרמר שגם הנחה את האירוע.

יום ה' - 17:00

באזור י"א התקיימה כמידי שנה תהלוכה רבת משתתפים: שבע מאות וחמישים! הילדים צעדו לכינוס הגדול שאורגן בביהכנ"ס הגדול "אחוות ישראל". הכינוס אורגן ע"י השליח ורב בית הכנסת הרב מרדכי מנשה לאופר. במהלך הכינוס דובר אודות עניני דיומא, אהבת ואחדות ישראל, שלימות הארץ ועוד. בסיום התקיימה הגרלה על מספר זוגות אופניים, ועוד פרסים רבים יקרי ערך. ולקינוח סיימו הילדים בחגיגת מתנפחים ענקית. פעולה זו למעשה הינה נדבך נוסף בפעילות הנפלאה המקיימים במקום הרב לאופר וזוגתו מזה 20 שנה!

יום ו' - 12:00

ברובע ט' שבעיר התקבצו ארבע מאות ילדים לתהלוכה. כשחיוך של אושר נסוך על פניהם, צעדו הילדים בצורה מאורגנת ומסודרת היטב, תוך כדי הכרזת סיסמאות שתוכנם עניני יהדות. לאחר התהלוכה שגרמה לקידוש ה' רב, התאספו הילדים בבנין האולפנה לבנות שבאזור לכינוס מרשים בו דובר בין השאר אודות הצורך באחדות ואהבת ישראל החשובים לנו דווקא בעת הזאת. גם מקום האטרקציות השונות לא נפקד. הילדים יצאו את בתיהם כשבפיהם תודה למארגני הכינוס הנפלא הרב שניאור זלמן וובר והרב משה אוחיון.


יום ו' - 1:30

גם אזור ז' החרדי המכונה "בני ברק של אשדוד" לא קופח. בשעות הצהריים המוקדמות התאספו מאות ילדי תשב"ר, בצורה מסודרת בגינת ר' מאיר בעל-הנס לקבלת כובע ואפוד. לאחר ההתארגנות המרשימה יצאו לדרך קרוב לאלף וחמש-מאות הילדים בסיוע אברכים מקהילת חב"ד בעיר וליווי מדריכים מסורים מבחירי התמימים בישיבת תות"ל המרכזית בכפר-חב"ד, מישיבת רוסטוב השוכנת זמנית בכפר-חב"ד ומישיבת תות"ל בלוד. כשאת התהלוכה הענקית, ככל הידוע מהגדולות ביותר בארץ מובילים מספר כלי רכב המציגים מוצרי יהדות, גם מקום התזמורת המנגנת ניגוני חב"ד ושירי ל"ג בעומר לא נפקד. לאחר הצעידה החל הכינוס ברחבה הגדולה שעל יד בית המדרש "נשכיז".

הכינוס נפתח באמירת מזמור תהילים עקב המצב הקשה השורר בארץ הקודש, ולרפואתו המיידית של הראשל"צ הרב מרדכי אליהו שליט"א ע"י תינוקות של בית-רבן, שלא טעמו טעם חטא. כשאת הכינוס מנחה בכישרון ובטוב טעם השליח הרב מישלובין. במהלך הכינוס דובר אודות עניני אחדות ואהבת ישראל, שלימות הארץ וביאת המשיח בקרוב, ואודות כך שבהשראתו של כ"ק אדמו"ר מליבאוויטש זיע"א אנו פועלים היום ואת מנהיגותו אותנו כיום אנו רואים על כל צעד ושעל. עם סיום הכנס התקיימה ההגרלה הגדולה בה זכו ילדים בעשרות ספרים שונים, כשביניהם רבים מספרי חסידות חב"ד, הפרס הגדול היה ש"ס מהודר אותו זכה הילד נתי גלבשטיין. עם סיום התהלוכה המוצלחת, הודו הילדים נרגשות למארגנים, והתפזרו לבתיהם כשבליבם החלטה נחושה לקיים את מה ששמעו בכינוס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.