מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשס״ח 23.05.2008

צפת: נחנכה "קריית הסופרים במעמד גדולי רבני חב"ד

הפרויקט החדש והייחודי של אגודת קריית חב"ד בצפת – "קריית הסופרים" ■ אירוע חנוכת הבית התקיים לכבוד יום היארצייט העשירי של השליח לצפת, הרב אריה ליב קפלן ע"ה, ובמהלך נאומי האורחים החשובים הועלתה על נס אישיותו המיוחדת ופועלו הגדול בשליחות הרבי לסיפור המלא וגלריית תמונות 
צפת: נחנכה
(צילום: מאיר דהן , COL )

באירוע רב רושם ובמעמד גדולי רבני חב"ד ואישי ציבור נכבדים התקיים אתמול בעיה"ק צפת אירוע חנוכת הבית של הפרויקט החדש והייחודי של אגודת קריית חב"ד בצפת – "קריית הסופרים".

מדובר במרכז עולמי לייצור והפצת סת"ם, אשר יעסיק סופרי סת"ם מן השורה הראשונה וייצר וישווק מוצרי סת"ם באיכות הגבוהה ביותר, תוך הקפדה על מלוא ההידורים. המרכז יעמוד בפיקוחו ההדוק של ועד רבני חב"ד בארץ-הקודש.

בקריה מוקם גם מרכז מבקרים ראשון מסוגו בעולם – "אותיות של חוויה". מרכז המבקרים משלב גישה חינוכית מקורית, מעוף ויצירתיות יחד עם פלאי טכנולוגיה מתקדמים. למרכז יגיעו ילדים ומבוגרים מכל רחבי הארץ והעולם וילמדו בדרך חווייתית ומהנה על התהליך המורכב של ייצור התפילין, המזוזות וספרי התורה. אגב כך יספגו מבקרי המרכז את ערכי הנצח הכלליים של התורה והיהדות. מאחורי הפרויקט הגדול עומד שליח הרבי לעיה"ק צפת, הרב חיים קפלן, בשותפות עם הנגיד החסידי ר' חיים ריטרי משווייץ.

אירוע חנוכת הבית התקיים לכבוד יום היארצייט העשירי של השליח לצפת, הרב אריה ליב קפלן ע"ה, ובמהלך נאומי האורחים החשובים הועלתה על נס אישיותו המיוחדת ופועלו הגדול בשליחות הרבי. הנחה את הטקס, בנו ומ"מ השליח הרב חיים קפלן.

באירוע שהתקיים בפאר והדר בחזית הבנין המרשים השתתפו רבים מאנשי הקהילה ותושבי העיר, יחד עם רבני ועסקני חב"ד מכל רחבי הארץ. המשתתפים קיבלו תשורה מיוחדת שכללה את הספר החדש של הרב קפלן ע"ה עם יבדלחט"א בנו הרב מנחם מענדל שי', שיצא לאור לכבוד יום היארצייט, "פסקי אדמו"ר הזקן בהלכות איסור והיתר", יחד עם חוברת מיוחדת, "הגנרל של הרבי", על חייו ופועלו של הרב קפלן ופרוספקט מיוחד על "קרית הסופרים".

ראשוני הדוברים, המד"א דקהילת חב"ד, הרב מרדכי ביסטריצקי, וראש העיר, מר ישי מיימון, העלו על נס את פועלו של הרב קפלן בעיר צפת, וציינו כי הזרעים שנטע המצמיחים אילנות ופירות חדשים גם בימים אלו.

בהמשך דיבר מזכיר בית דין רבני חב"ד, הרב יצחק יהודא ירוסלבסקי, בשם בית הדין. הוא בירך על הרעיון והפרוייקט החשוב, שיזכה לליווי הדוק של בית הדין.

הרב משה לנדא, ראב"ד דבני ברק, שהי' גם ידיד אישי של הרב קפלן ע"ה, המשיך במשא ארוך, מאלף ומרגש במיוחד. בין הדברים אמר הרב לנדא "כי אף שמצוה על המת שישתכח מן הלב, הרי שהרב קפלן, וכפי שנקרא בחיבה וידידות – לייבל – שהי' איש חי בכל התחומים, בגאונות בנגלה ובהבנה מעמיקה בחסידות, בחזון ובביצוע, בניהול ובמסירות, והעולה על כולנה – בהתקשרותו הנפלאה לכ"ק אדמו"ר, מעולם לא נשתכח מליבנו. על החיות הנפלאה הזו לא חלה הגזירה". הרב לנדא הזכיר את ביטולו והתקשרותו לרבי, בצורה שאין לה אח ורע, וציין עד כמה הוא חסר לכולנו בימים אלו.

אחריו דיבר חבר הכנסת הרב מאיר פרוש, שדיבר מתוך הערכה רבה על ידידותו עם הרב קפלן, ועל השמחה שהוא יכול להמשיך ידידות זו גם עם בנו ומ"מ הרב חיים קפלן.

אורח הכבוד, הגאון הרב גבריאל ציננער, סיפר על ההיכרות שהיתה לו עם הרב קפלן ע"ה בביקור משותף באוסטרלי'. על הגאונות מחד והבקיאות מאידך, שגילה במשך לילה של שיחה, ועל החשיבות של המרכז העולמי לייצור סת"ם, כפי שבאה לידי ביטוי בזוהר, מתאים לערב ל"ג בעומר.

השליח והרב הראשי לרוסי', הרב בערל לאזאר סיפר שבפעם הראשונה שהגיע לרוסי', עוד טרם נישואיו, כבר שמע שמבין כל השלוחים שהגיעו לבקר במשך השנים, היחיד שהמשיך לשמור על קשר גם כאשר חזר למקום שליחותו הי' הרב קפלן ז"ל. לדבריו, הרב קפלן הצטיין במיוחד, מלבד אישיותו המיוחדת, בדאגה ובעזרה גם בדברים שכלל לא היו מתפקידו ובשמחה מהצלחתם של שלוחים אחרים.

את מסכת הנאומים סיים הרב נפתלי צבי ווייס, נכדו של הרב וואזנר וראש כולל "נפלאות מתורתיך" בירושלים, שדיבר על חשיבותו של המיזם המיוחד.

בהמשך הוזמנו הרבנים להכנס לבנין. בני משפחת קפלן התכבדו להסיר לוט מהשלט המרכזי בכניסה למרכז. ר' חיים ריטרי התכבד להסיר את הלוט משלט הנצחה לאביו ז"ל, והרבנים ירוסלבסקי, לאזאר וביסטריצקי קבעו מזוזות בחדרי הבנין העיקריים. במקביל, הוקרן חלק מהסרט "תמיד שליח" על הרב קפלן, הנשלם בימים אלו.

מנכ"ל קרית הסופרים, עו"ד הר"ר רן שטורך, ערך סיור לרבנים בחדרים השונים בהם הוצגו שלטי ענק עם הפונקציות השונות, כאשר במרכז המבקרים הוקרנו סימולטנית הסרטים המיוחדים שהופקו עבור מרכז המבקרים "אותיות של חוויה".

הרבנים והאורחים סיירו בבניין והביעו התפעלות מן המיזם החדשני, אשר ללא ספק מהווה שלב חדש בפעילות להפצת מעיינות התורה והחסידות בעיה"ק צפת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.