מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשס״ח 22.05.2008

ספר חדש לכבוד היארצייט העשירי של הרב קפלן ע"ה

בקשר עם יום השנה העשירי לפטירתו של הרב אריה לייב קפלן ע"ה, יצא לאור ע"י קה"ת הספר "פסקי אדמו"ר הזקן בהלכות איסור והיתר" חלקים א-ב, שנלקט ונערך בעריכה ראשית על ידי הרב קפלן ונכתב ונשלם ע"י בנו יבדלט"א הרב מנחם מענדל קפלן ■ באירוע המיוחד לחנוכת "קרית הסופרים" שייערך היום בשעה 4:30 בצפת ויציין גם 10 שנים לפטירתו של הרב קפלן, יחד עם 35 שנה לחידוש היישוב החב"די צפת על ידו בשליחות הרבי, יחולק הספר כתשורה מיוחדת למשתתפים  לסיפור המלא
ספר חדש לכבוד היארצייט העשירי של הרב קפלן ע
בקשר עם יום השנה העשירי לפטירתו של הרב קפלן ז"ל, יצא לאור ע"י קה"ת הספר "פסקי אדמו"ר הזקן בהלכות איסור והיתר" חלקים א-ב, שנלקט ונערך בעריכה ראשית על ידי הרב אריה לייב קפלן ונכתב ונשלם ע"י בנו יבדלט"א הרב מנחם מענדל קפלן.

חלק א' של הספר, הסובב הולך על סדר שו"ע יורה דעה, וכולל את הסימנים ס-צז יצא לאור במהדורה ראשונה לפני כ-12 שנה, ועתה יצא לאור במהדורה מתוקנת, יחד עם סימנים צח-קיא, היוצאים לאור עתה בפעם הראשונה.

באירוע המיוחד לחנוכת "קרית הסופרים" שייערך היום בשעה 4:30 בצפת ויציין גם 10 שנים לפטירתו של הרב קפלן, יחד עם 35 שנה לחידוש היישוב החב"די צפת על ידו בשליחות הרבי, יחולק הספר כתשורה מיוחדת למשתתפים.

ההקדמה להוצאה החדשה:

מהדורה שני' זו של ספר "פסקי אדמו"ר הזקן בהלכות איסור והיתר" יוצאת לאור לקראת יום השנה העשירי לפטירת אאמו"ר ז"ל, מחבר ועורך חלק הארי של ספר זה.

זכות נפלה בחלקי לשמש לו לעזר במלאכה חשובה זו עוד בחיים חיותו בעלמא דין, להוציא לאור את חלקו הראשון של הספר (על הסימנים ס-צז) במהדורתו הראשונה, ולהשלים חלק ניכר ממלאכת עריכת חלקו השני של הספר.

ביום ט"ז אייר תשנ"ח, בעיצומה של המלאכה, נגדע מאתנו אילן גדול זה, והשלמת הספר הוטלה על שכמי. עם זאת, כאמור, הספיק אאמו"ר ז"ל לערוך ולהגי' חלק ניכר מהסימנים שניתוספו במהדורה זו (בעיקר הסימנים צח-קב, קח-קט וחלק מסימן קה).

הערותיו ותיקוניו של אאמו"ר ז"ל לספרי "מראי מקומות וציונים לשולחן ערוך אדמו"ר הזקן" – שחלקם הופיע במהדורא הראשונה – יצאו לאור אי"ה בפני עצמם.

* * *

תודה עמוקה מקרב לב נתונה להרה"ג הרה"ח מוהר"ר שלום דובער לוין העורך הראשי של ההוצאה החדשה של שולחן-ערוך אדמו"ר הזקן, שעבר בעיון על רוב חלקי הספר, והעיר, תיקן והוסיף רבות מספור.

כמו-כן נתונה תודתנו לרב שמואל חיים יעקב גרובער ולרב יעקב יוסף ראזענבלום שהעירו אף הם הערות רבות ומועילות.

* * *

תקוותנו ותפילתנו שספר זה יתקבל באהבה אצל לומדי תורת כ"ק רבנו הזקן זי"ע, ובזכות העסק בלימוד תורתם של רבותינו נשיאינו זי"ע נזכה לאור תורתו של משיח במהרה בימינו ממש.

מנחם מענדל בלאאמו"ר הגה"ח מוהר"ר ארי' ליב זלה"ה קפלן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.