מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשס״ח 20.05.2008

"המכון לחוק ותלמוד" מתרחב לפלורידה

בעקבות ההצלחה הגדולה של "המכון האמריקאי לחוק ותלמוד" של בית-חב"ד במרכז מנהטן בניו יורק, המכון מרחיב את פעילותו למדינת פלורידה ■ יותר מ-60 עורכי-דין השתתפו בועידה על אתיקה משפטית, בפעילות משותפת של חב"ד בדאון-טאון 'קורל גייבלס' ו"המכון לחוק ותלמוד" (IAT Law) בניו יורק בניהולו של הרב נח הבר ■ בועידה שנערכה בפלורידה נאמו ארבעה עורכי-דין, שלושה שופטים ורב אחד ■ המשרדים הראשיים של המכון נמצאים בניו יורק, כמחלקה של "חב"ד מרכז מנהטן", תחת ניהולו של השליח הרב יהושע מצגר  לסיפור המלא
הרבנים שלמה יפה (ימין), הרב יעקב פעליג (אמצע) והרב אברהם סטוליק (שמאל) עם השופטים שהשתתפו בועידה.

בעקבות ההצלחה הגדולה של "המכון לחוק ותלמוד" (The Institute of American and Talmudic Law) בניו יורק, ולאחר ביקוש הולך וגובר משלוחי חב"ד בארצות-הברית, המכון מרחיב את פעילותו לשאר חלקי המדינה.

יותר מ-60 עורכי-דין השתתפו בועידה על אתיקה משפטית, בפעילות משותפת של חב"ד בדאון-טאון 'קורל גייבלס' ו"המכון לחוק ותלמוד" (IAT Law) בניו יורק.

ארבעה עורכי-דין, שלושה שופטים ורב אחד הרצו בועידה שכונסה בפלורידה. הרב אברהם סטוליק, שליח חב"ד בדאון-טאון 'קורל גייבלס' במדינת פלורידה, הפועל תחת הרב יעקב פעליג, שליח ותיק באיזור מיאמי, התחבר למכוןIAT Law   בניהולו של הרב נח הלוי הבר, וכינס בשבוע האחרון ועידה משפטית גדולה בנושא "אתיקה משפטית - אתיקה רפואית, ואתיקה בחוק הפלילי".

שופטים ועורכי-דין מפורסמים, מומחים בתחומם ובעל שם לאומי הרצו על החוק האמריקאי בנושא, והרב שלמה יפה, דיקן המכון בניו יורק, הרצה על הנושאים מבחינה תלמודית-הלכתית. הרב אברהם סטוליק, מארגן הועידה, אמר כי "זו היא הפעם הראשונה שכינסנו סוג ועידה כזו, וכמות המשתתפים המרשימה הוכיחה את נחיצותה של פעילות כזו, ואנו מחכים בקוצר רוח לארגון הועידה הבאה, כיון שבמקום שליחותי עובדים עורכי-דין רבים, וזוהי הזדמנות נפלאה לקרב אותם ללימוד תורה ולפעילויות חב"ד במשך השנה".

לאחר האירוע קיבל הרב סטוליק תגובות חמות מהמשתתפים. אחד מעורכי-הדין אמר לרב סטוליק כי "התוכנית היתה נהדרת, ואני אישית העדפתי את הצד היהודי-הלכתי של הנושא על הצד החוקי-האמריקאי". עורך-דין אחר אמר "לא רק שהתוכנית היתה חינוכית, אלא גם מעניינת!"

החוק האמריקאי מחייב עורכי-דין להמשיך את לימודיהם גם לאחר שהוסמכו לעורכי-דין. על כל קורס והרצאה שבה הם משתתפים הם מקבלים נקודות CLE. "המכון לחוק ותלמוד" מספק על ידי השיעורים וההרצאות נקודות CLE לעורכי-הדין. בהרצאות נידונים נושאי משפט שוטפים מנקודת הראות של המשפט האמריקאי, ולהבדיל, כיצד התורה והתלמוד מתייחסים לנושאים אלו, תוך שימת דגש כיצד ניתן ליישם את חוקי התורה במסגרת החוק האמריקאי.

המשרדים הראשיים של המכון נמצאים בניו יורק, כמחלקה של "חב"ד מרכז מנהטן", תחת ניהולו של השליח הרב יהושע מצגר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.