מערכת COL | יום ז' אדר ה׳תשס״ד 29.02.2004

תאילנד: גאון וספר-תורה באי קוסמוי

בתהלוכה מיוחדת וססגונית, כששירת "שישו ושמחו בשמחת תורה" בוקעת מגרונותיהם של למעלה ממאתיים מטיילים ישראלים באי קוסומוי – תאילנד, עשה ספר התורה החדש את דרכו אל היכל בית הכנסת בחוף changwai שבאי - עד לא מכבר מסעדה ישראלית ללא הכשר, ומעתה בית הכנסת, מסעדה כשרה ופינת מטיילים שמפעיל בית חב"ד שנפתח לא מכבר באי, בהנהלת השליח, הרב גאוני ורעייתו מעטוף. כפי שדווח ב-COL, במפגש השנתי של ידידי בית חב"ד תאילנד בישראל חגגו מאות הידידים את סיום כתיבת ספר התורה, והיום הוא הגיע ליעדו הסופי, בית חב"ד באי קוסומוי.
תאילנד: גאון וספר-תורה באי קוסמוי
לאחר התהלוכה, ההקפות והריקודים שנמשכו שעה ארוכה במיוחד, התיישב הקהל הרחב לסעודת מצוה כיד המלך. הסעודה לוותה במיטב השירים, חסידיים ומזרחיים בלוויו של אופיר כהן, שהגיע במיוחד מבנגקוק על מנת לשמח את כל החוגגים בשמחתה של תורה. בהתרגשות עזה נעמד השליח והרב הראשי לתאילנד, הרב יוסף חיים קנטור, ומכריז: "היום, יום הולדתו ופטירתו של משה רבינו ע"ה, זכינו להכניס לאי קוסמוי את תורת משה", דבריו נקטעים פעם אחר פעם בתשואות עזות מצד קהל המטיילים. כתב COL במזרח מוסיף, כי ערב קודם לכן, ערכה הקהילה היהודית בבנגקוק קבלת פנים לספר התורה החדש עם הגיעו לתאילנד. קהל גדול התאסף בבית הכנסת שבבנין הקהילה היהודית, שם נערכו הקפות כנהוג, ולאחר מכן סעודת 'מלוה מלכה' רבתי.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
לא להאמין...
ח' אדר ה׳תשס״ד
בתקופה האחרונה אני שומע הרבה על הפעילות העניפה של חב"ד בתאילנד, בראשות הרב קנטור והרב וילהלם. זו פעילות שאין לה אח ורע, ורבים רבים התקרבו לאבינו שבשמים ולנשיא דורנו מתוקף פעילות זו.
עם הצטרפותו של הרב גאוני לסגל, אין ספק כי זה יתרום רבות לשגשוג הפעילות היהודית, והעמקת הזהות היהודית בקרב המטיילים הרבים
2.
למה לוחות עגולות על הפרוכת?
ח' אדר ה׳תשס״ד
הרי הרבי מתנגד לכך בכל תוקף. קראנו על כך בהתקשרות לפני מספר שבועות. המזכיר הרב קליין סיפר שאפילו חלונות בבית כנסת הרבי לא רצה שיהיו עגולות. הפלא הוא איך שלא שמו לב. בתקווה לתיקון מיידי
5.
mechayil el choyil
ח' אדר ה׳תשס״ד
yoisef chaim, keep it up!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.