מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשס״ח 19.05.2008

כך חב"דניק הכשיר 10 אלף מטבחים ● תיעוד בוידאו

הסרט הדוקומנטרי "גו כשר" הוקרן אמש (ראשון) לראשונה בקראון-הייטס ב'דינר' ראשון שנערך לארגון החב"די עליו מספר הסרט. "פנו אלי מישראל כדי להקרין אותו", סיפרה היוצרת לורן שוורדר-בייל ■ 500 איש הגיעו לאירוע כדי להצדיע לעבודה היומיומית שהרב שאילתיאל לבוביק עושה בהכשרת מטבחים בבתי משפחות יהודיות ברחבי ארה"ב ■ 10,000 מטבחים - זה המספר המעודכן והסרט המרתק עוקב אחרי אחד מהם ■ COL מגיש את הסרט התיעודי והמיוחד לצפייה  לסיפור המלא  ● בפנים: דיווח מלא וגלריית תמונות נרחבת מהדינר הראשון >>>
כך חב
מאות המשתתפים בדינר צופים בפעילות לבוביק, אמש ● צילום: יעקב שוחט, COL

מאת כתב COL בניו-יורק

הגב' פטרישה צ'יין נראתה אמש (ראשון) ב'דינר' הראשון לארגון "גו כשר" שנערך במוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס. והיא לא נראתה כמו כולם. יש לה עיניים מלוכסנות, סיניות, והיא ממש לא יהודייה או שומרת כשרות.

אולם מסתבר שסינית זו, מנהלת חברת OMNI אחזקות בע"מ, היא הראשונה שתשבח את חשיבות של שמירת כשרות. על מושג הכשרות היא שמעה מחברותיה היהודים. וישנם הרבה כאלה שהחליטו יום אחד להתעניין באותה מצווה שמבדילה בפומביות בין יהודים ללא יהודים.

"אין ספק שהלכות כשרות עזרו לשרידותה של העם היהודי. הכשרות שימר על אחדות הקהילה ועמד נגד הפרצות מבחוץ", היא אמרה לקהל שמנה 500 איש.

הזוג ד"ר מקסים וסופיה שפירא, תושבי מנהטן, נמנים על קבוצה זו. בקרוב הם ישלחו את בנם הקטן לגן הילדים של חב"ד באפר-איסט-סייד. "החלטנו בהדרגה לשנות את המטבח ואת הרגלי האכילה שלנו עד שסוף סוף הגענו לשלב של הכשרת מטבח".

מי שעזר להם בתהליך ההלכתי המסובך היה הרב שאילתיאל לבוביק, אברך חב"די משכונת קראון-הייטס, שמפעיל ארגון בשם "גו כשר" אותו הקים לפני עשרים שנה. הוא יקבל פנייה במספר חיוג חינם (1-888GO-KOSHER) וימהר לעבר הבית היהודי עם הקולנועית הקטנה שלו.

התהליך המרתק הזה תועד בוידאו לפני יותר משנה על-ידי לורן שוורדר-בייל, יוצרת סרטים דוקומנטרים. הסרט הקצר, הנושא את השם הפיקנטי 888-GO-KOSHER, הוקרן בפסטיבלי סרטים יהודים בצפון אמריקה וגרר התעניינות בישראל.

שוורדר-בייל הופיעה ב'דינר' הראשון של הארגון שציין עשרים שנה להקמתו. הרב לבוביק הופיע שם, נרגש. הופיעו לצידו אביו הרב יחזקאל לבוביק ממוריסטאון בניו-ג'רזי ומחנכו הרב ישראל גורדון. המרצה הידוע הרב יוסף יעקבסאהן נשא את הנאום המרכזי באירוע. כרגיל, הוא סחף אחריו צחוקים ומחיאות כפיים.

מקהלה ווקלי הנעימה את האווירה והורכבה מאת יוסי גולדשטיין, מוטי שניידרמן, בערל צוקר ונחי אייזנברג.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן או כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.