מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשס״ח 18.05.2008

ויזה לכל החיים

השליח הרב דוד חדד, האחראי על מוסדות חינוך חב"ד בבנגקוק, התכונן לטיסה ליאנגון, בירת מיאנמר (בורמה), לפני כשבועיים ■ בדלפק, בדרך למטוס, הציג את הדרכון לפקיד וזה אמר לו: "אין לך ויזה, לא תוכל לעלות על המטוס" ■ למרות שכנועיו של השליח, הפקיד היה בשלו ■ רק למחרת, הבין הרב חדד את גודל הנס לסיפור המלא
ויזה לכל החיים
בין הנוכחים: הרב קאנטור, הרב חדד והרב וילהלם, משלוחי חב"ד בנגקוק
אתר חב"ד תאילנד

זו היתה אמורה להיות נסיעה שגרתית. השליח הרב דוד חדד, האחראי על מוסדות חינוך חב"ד בבנגקוק, התכונן לטיסה ליאנגון, בירת מיאנמר (בורמה), לפני כשבועיים. הרב חדד, שהתבקש על-ידי השליח הראשי הרב יוסף-חיים קאנטור להדפיס את התניא במדינה, ארז את פלטות ההדפסה והתכונן לנסיעה.

שביליה של יאנגון מוכרים לרב חדד, שבשנים האחרונות ארגן מנייני תפילה בראש השנה למשפחות היהודיות הבודדות המתגוררות במקום.

העובדה שהוא פעל במקום בעבר, הביאה את הרב קנטור לבקש דווקא ממנו לארגן את הדפסת התניא קדישא. כחסיד, כתב מכתב בו ביקש את ברכתו של הרבי להצלחה בשליחות, ושלחו ל'ציון' הרבי בנ.י.

ביום חמישי בבוקר, הגיע לשדה התעופה מצויד ברוח השליחות ובפלטות ההדפסה, הזמין כרטיס טיסה ושעה לפני שהמטוס היה צפוי להמריא, שילם על הכרטיס.

בדלפק, בדרך למטוס, הציג את הדרכון לפקיד וזה אמר לו: "אין לך ויזה, לא תוכל לעלות על המטוס". השליח הגיב בפליאה: "הרי ניתן לסדר את הויזה במקום?!" אך הפקיד התעקש ולא איפשר לו לעלות למטוס. השליח הסביר שכבר רכש כרטיס. אך הפקיד בשלו "אינך יכול לעלות למטוס". בלית ברירה עזב השליח את שדה התעופה.

רק למחרת, כשהתפרסמו הדיווחים בכלי התקשורת על סופת הציקלון במדינה שגבתה למעלה ממאה אלף קורבנות, הבין השליח את שהתרחש אמש בשדה התעופה. העיר בה היתה אמורה ההדפסה להתקיים נותקה מחשמל ורבבות גופות הציפו את רחובותיה. שלוחי מצווה אינם ניזוקים.

למרות שבימים אלו, שלטונות מיאנמר אינם מאשרים כניסת זרים למקום, בקשתו של השליח לקבלת ויזה אושרה, והדפסת התניא תבוצע בעזרת-ה' בקרוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.